2022. július 31., vasárnap

Végre Chanian -2.

Budapestről a  Ryanair FR 186-os járata késés nélkül indult és a menetrendhez képest 25 erccel előbb landolt Chania repterén. A gép fullon volt.

Jó érzés volt újra egy ismerős reptéren landolni, kiszállni és mindenféle korlátozás nélkül belépni Görögosrzágba. Ismerős volt  a hely: tavaly itt  is kérték a PLF-eket-most ez már nem kellett és nagyon remélem, hogy soha nem lesz ilyenre szükség.

Feladott csomagok híján nem vártunk semmire és kijöttünk- az autókölcsönző megbízottja várt bennünket-de még egy másik név is fel volt írva. Na azt is megvártuk... erre kiderült, hogy csak egyikünket viszik el-aki a sofőr és majd aki nem azért visszajönnek majd.. na mondtam ezt biztos nem, vagy beférünk ebbe kicsi autóba vagy megyek máshová. A srác aki kijött elén látszott, hogy nem áll a helyzet magaslatán...Azonnal döntöttem mind megyünk :D

A másik családnak volt 2 db nagy csomagja: mondtam tegyék a mini csomagtartóba. A faszi üljőn előre-én hátra: az egyik bőrönd a lábahoz, a másik a térdemre-erre  akishátim-ezta  Barnának kellett betenni, majd rámzárni a hátsó ajtót.. a nő mellé, és a Barna zárta a sort. Tudtam, hogy kb 1 percet sem autózunk, így kibirjuk, de ha csak várunk akkor sehová nem jutunk...

A parkolóba érve -csalódottságomra a tulaj hölgy nem volt itt -na ezért haladt így a dolog :(

borzalmas a tömeg a tavalyihoz képest mindenképp :(

Egy kis piros, viharvert Toyota Aygot kaptunk, de mivel kicsi volt: se eleje, se hátulja-így többször bebizonyosodott, hogy mennyire praktikus itt. Igaz itthon nem ehhez a 0 lóerőhöz és gyökkettő nyomatékhoz vagyunk szokva ...de itt a kicsiség praktikus volt.

Elsőnek intéztük a papírokat, kitöltötte az idősebb férfi, fizettünk és mehettünk. Kaució nincs, hitelkártya nem kell. Már mehettünk is. Majd átgurultunk a szomszéd Shell kútra ahol 10 Euroért töltöttük tele a tankot amiből alig hiányzott üzemanyag-majd így kell visszahozni is. Most nem rongyoltak fel a szomszédból a vadászgépek hatalmas robajjal-bár később elég sokat jöttek mentek :)

A szállásunk 11 km-re volt  maps.me szerint ami az első m-k után feladta és én is .. így maradt a google maps. Hamar a szállásra értünk, de már kezdett sötétedni... a hotel mellett megint elmentünk, hiába mondtam a sofőrnek (B), hogy itt kanyarodjon be.. mivel nem látott utat, nem ment be.. pedig volt. Egy BP kúthoz kellett volna bekanyarodni és onnan hátramenni az olajfás parkolóba, na ez volt a szállás parkolója, utána  leanderek mögött megbúvó hotel épülete.

Hatalmas kabócazaj fogadott bennünket és ez így maradt végig.. itt nagyon sok kabóca volt-itt repkedtek mindenfelé a frászt hozták rám... Zsuzsi szerint köpnek nagyokat... mindenesetre elég randa jószág és itt ezek óriásiak is :D

A recepció 23 órakor zár, később is lehet érkezni, csak akkor adnak kódot a kulcsokhoz és majd reggel fizetsz. Mi még javában elértünk a recepciót, becsekkoltunk, fizettünk-korábban semmit nem vontak le a kártyámról.Majd később írok egy bejegyzést a hotelről, ami jó választásnak bizonyult.

Majd irány a szoba-ahol bekapcsolták már  a klímát-így a forróságból jól esett a hűs helységbe megérkezni.

Lezuhanyoztunk, átöltöztünk és irány az óváros-vacsorázni akartunk. Helyismerettel ezt is könnyen megtettük, bevásároltunk innivalóból-ezeket a szobai hűtőbe tettük és 23 óra magasságában visszaértünk a  hotelbe. Alig vártuk, hogy vizszintesen legyünk aludjuk reggelig-a  klíma ment végig és végre tudtunk aludni.