2019. május 19., vasárnap

Meteórák -3.

Reggel elhagytuk Litochórót, hogy ezt a  napot  már a Meteóráknál töltsük. 😎

Autópályán haladtunk, és csak fizettük a kapunknál az 1,2-2,2-3,2 Eurokat... hm...
Az út eléggé hosszú volt, és unalmas.

Litochoróban még kicsit felhős volt az ég, de Kalambaka előtt 1000 ágra kisütött a Nap.

Kalambakába érve már messziről látható a kolostorok, illetve teljesen meváltozik a táj: messziről láthatóak a sziklák, amik tetején majd a kolostorok is láthatóak lesznek közelebb érve.

Ahogy Kalambakába érve jobbra fordultunk-a szállásra csak később lehetett menni, meg minek is-ésirány a Meteora kolostorok.

Első pillantásra eléggé nagy már a forgalom-nem hajnalban érkeztünk és a turista buszok is befutottak már.. :(

Mindegyik kolostornál van parkoló, ott lehet biztonsággal hagyni az autót és onnan van a bejutás a kolostorokhoz. Mindenkinek kötelező az illendő viselet: férfiaknak hosszúnadrág, póló ok, nőknek viszont hosszú szoknya és vállat takaró öltözet a megfelelő.(Hosszú nadrág sem jó). A bejáratban adnak sokat hordott szoknyát helyettesítő kendőket..

Ahogy fel autóztunk a kanyargós szerpentineken úgy tárult elénk az első kolostor: Agia Trida.

Az első kolostor amit láttunk az Agia Triada, ami az 1981-ben bemutatott Szigorúan bizalmas cimű James Bond filmben is megpillantható.
 Ezt eléggé bonyolult megmászni, először lefelé kell mászni a parkolóból, majd 140  lépcsőfok visz felfelé,meglehetősen meredeken...
a látyány  kilátóból sokkal szebb!
Meteora szó föld felett lebegőt jelent, és amikor megpillantjuk ezeket akkor rájövünk mire is gondolhattak az elnevezésükkor! És el nem tudjuk képzelni, hogy hogyan építhették meg ezeket a kolostorokat oda fel a magasba...

A kolostorok a középkori kolostori életet mutatják meg nekünk: az élelmet most is úgy szállítják ahogy korábban:lent rákötözik a szállítókosárba és felhúzzák azt. Az Agia Triada kolostornál pl van lift.. a parkolóból meg lehet tölteni és így könnyebb lehet az élet a magasban.

Varlaam kolostor

Agia Triada kolostor

Agios Stefanos kolostor

Ez a legkönnyebben megközelíthető kolostor: csak a hídon kell átsétálni ha meg akarjuk látogatni.

Itt az utak körbe körbe mennek, jól ki van építve: autóval lehet járnia  kolostorok között. Az autót az adott parkolóban lehet hagyni és onnan 100-320 lépcsőn megmászni az adott kolostort.

Felettün a Roussonau kolostror a kék autó a mi autónk

Roussounau kolostor, ahol barátságos apácák élnek

Több kört is mentünk, épp egy görög teknős készült öngyilkosságra: át akart menni az út másik oldalára, de segítettünk rajta

Nagy Meteora kolostor itt a legnagyobb

Varlaam kolostor, a 2. legnagyobb kolostor.

Varlaam kolostor alulról

Agios Nicolaos kolostor

Agios Nicolaos alulról

Kastrati településen az étterem parkolójában, eperfák és szederfák alatt

Késői ebéd utána szállásunkat megkerestük, a szobánkból ez a kilátás fogadott bennünket

Szállásunk Kalambaka településen egy dombn helyezkedik el, új épület, van szoba ami még nincsen kész.közelebb viszont Kastratiban szállnék meg mert ott minden gyalogtávra van: éttermek, kisboltok
A terepet sem rendezték még el, a parkolója viszont jó és biztonságos.
A szoba szuper nagy volt, fantasztikus kilátással a környékre! A reggeli is kifogástalan volt mind választékra és minőségre is.
Legközelebb vagy autó nélkül Kstratiban szállnék meg, mert ott minden gyalogtávra található!

Autóval mentünk a városba, parkolót kerestünk és sétáltunk egyet. A főutcán pedig etünk egy jó gyrost potom pénzért.

A naplementéről lemaradtunk, de azért felmentünk és akkor kezdett sötétedni. Pár autó bóklászott fent a sötétben. A kolostorok nincsenek megvilágítva, és közvilágítás sincs ott.
A nappali nyűzsgéshez képest így egy egész más világot lehetett találni itt :)

A sziklák peremére kimászva egyes kilátóknál áradt a nyugalom a helyről és ott fent a csend végtelen <3.

A szállásunkra visszatérve pedig ez a látvány fogadott bennünket:

Olyan nagyon jó érzés volt itt lenni, itt aludni .

1. Az autópályadíjak nekünk Portugáliában voltak brutálisak, most Andalúziában egy csomó régebbi építésű autópályán nem kellett fizetni, aztán azt hittük, egyáltalán nem is kell, míg rá nem keveredtünk egyre, ahol 25 km-ért 7 Eurót kellett, ez nagyon sok, ha belegondolsz, hogy majdnem ugyanennyiért 10 napig autózhatsz egész Ausztriában! Ezután elkerültünk minden autópályát és csak mellékutakon mentünk, mondjuk dupla annyi időt, de mindegy volt.