2019. november 18., hétfő

1. Vietnám - tervezés

2019. április 10.

Igaz, hogy Vietnám is Ázsiában van, de eddig kimaradt nekünk:  nem véletlenül...hideg van :) amikor mi tudunk menni.
Az ország nagyon hosszú S alakú és az északi-középső-és déli része nagyon különbözik egymástól az éghajlatában is.
A csodaszép rizsföldek: Sapa és környéke vagy a Ha Long-öböl északon vannak és bizony márciusig ott hideg van, Sapaban nem ritka  a hó és a jég ilyenkor.

Aztán lefelé haladva az országban melegszik a levegő... Hué , Hoi An illetve Danang környékén már jobb az idő...
Majd délen Saigonban és környékén illetve  a Kambodzsához közelebb lévé Phu Quoc szigetén az időjárás trópusi. Remélem :)

A TERV:  BANGKOK - HANOI- HA LONG-öböl -HANOI- TAM COC-HUÉ-HOI AN -DANANG -DALAT -SAIGON -PHU QUOC -SAIGON-Chu Chi Alagutak-Mekong delta -hazautazás

Így mi így leszünk jövő télen a szokásos utazási időpontunkban:

Jegyet már 1,5 hónapja(2019. március) a Turkish Airlines  (hol máshol) saját oldalán vettem. És milyen jó volt, hogy az Euro 316 Ft volt...
Most nem Budapestről indulunk, hanem Zágrábból (ZAG) nekünk ez itt van 1ó 10 percre autópályán. Múltkor már lecsekkoltuk, mennyi idő odajutni és mivel innen és más horvát, bosnyák, szlovén városokból is vannak kedvezőbb árú jegyek, így szerintem mostantól nekünk ez játszik. (parkolás extra drága BUD-hoz képest-de találtam megoldást egy helyi magán
parkolóban).

Láttam olcsó jegyeket: Szarajevóból (SJJ)-amikor mi voltunk most Szarajevóban március elején bent állt egy Qatar gép is...
Láttam Ljubljanából, Szófiából stb. Ide WizzAir megy.
A jegyünk a pillanatnyi akcióban 1180 Euro volt 2 főre, multycity jegy: ZAG-BKK és SGN-ZAG. Jó indulási és érkezési időkkel.
Mivel a Turkish Airlines a napokban végre megejtette a költözést az új otthonába az új repterére (ISL), így nagy bonyodalomra nem számítok a szokásos 20 órai indulás megvan :) az átszállás 1 óra 40 perc, aminek elégnek kell lennie...és remélem a csomagokkal is elmarad a dráma

Azért Bangkokba megyünk, mert így volt olcsóbb. Itt a szokásos  Rambuttriba foglaltam 2 biztonsági éjszakát-sajnálom az elvesztett időt, de mi van ha nem érjük el a csatlakozást Isztambulban (csak a szokásos) vagy mi van ha a csomagunk lemarad.(megint a szokásos)... A gépek járnak minden nap 2x, tehát másnap a csomagoknak jönnie kell...(van egy gép reggel 10-órakor és van egy délután 15 órakor BKK-ba érve)
így csak 22-án repülünk majd AIR ASIA-val tovább Hanoiba.
Jegyet vettem már:  2 főre flex jegy 63800,- Ft volt, sajnos fullos jegy étellel, itallal (ezekre nincs szükség, de jár hozzá) és csomagokkal, de ez így flex, amiben az időpontot lehet 2x módosítani ingyen és bérmentve.
Amúgy 30 dollár volt a különbség 2 főre a sima jegyhez képest...

Egy hetet leszünk Hanoiban és pont beleesik az  ott tartózkodásunkba a TET is.. január 25-én lesz jövő évben..
Így ahogy meglehet venni a jegyeket meg is veszem tovább...
update. Vietnam Airlines-szal repülünk belföldön.

7 éjszakát leszünk Hanoiban-ebből 2 éjre elmegyünk a Halong-öbölbe hajózni és a hajón is alszunk majd. Ezt is a bookingon foglaltam le. Az időtől nem várok sok jót, de ha rossz idő lesz talán 1 éjszakát kibírunk ott ha pedig szép idő lesz akkor meg szerencsénk lesz...

2 éj Bangkok a Rambuttriban
6 éj Hanoi6 éj Hanoi szállás-ebből 2éj Halong-bay (szálláson hagyjuk a csomagokat, úgy foglaltam, hogy nem mondom le a szobát, nem jelentkezünk ki, hanem csak elmegyünk hajózni. A szállás 6 éjre 2 főre reggelivel az Óvárosban 80 Euroba kerül).
1 éj/2nap Halong Bay, ezt a bookingon foglaltuk
Majd 1 hét után lerepülünk vagy Huéba vagy Danagba. Ahová olcsóbb lesz a repülőjegy.
3 éj Hué  itt megnézzük a várost, motort bérlünk
Egy nap a Phong Nga Cave túra is betervezve. A szállás küldött árlistát ez 600000 VDN/fő áron : kb 22 Euro-ért komplett túra ebéddel hajózással, transzferrel.

3 éj Hoi An
Majd átjutunk Hoi Anba, Hoi Anból is kirándulunk: My Son és a Márvány-hegység ami kihagyhatatlan nekünk..
Ba Na Hill szintén.. ezt a skywalkot tavaly augusztusban adták át és eléggé látványosra sikeredett, bár a belépő eléggé borsos: 25 euro/fő.

Három tartalmas nap után elrepülünk DANANGból DALATba, itt 2 nap , innen megnézzük Dalat és környékét, leghíresebb az Őrült-ház.
 majd 2 éj Dalatban.
 Az utolsó nap este indulunk éjszakai busszal Dalatból Saigonba, este 23-kor indul a busz és reggel 6-ra ér Ho Shi Mnh városba, majd még aznap délelőtt elrepülünk Phu Quoc szigetére végre melegbe és vízhez :)

6 éj Phu Quoc-on itt:

Van mindenféle hajózási, kirándulási lehetőség

Innen Saigonba repülünk, ahonnan lesz időnk kirándulni, Itt 3 éjszaka 2 főre reggelivel 99 Euroba kerül.(ennél van jóval olcsóbb kategória is.
Chu Shi alagutak, félnapos túra a hazaindulási napunkon
Mekong delta

Innen indulunk haza február 12-én este 21 órakor Isztambul felé és onnan pedig a reggeli géppel irány Zágráb.(és nagyon remélem így is marad a menetrend-mert eddig még soha nem sikerült  a reggeli géppel hazajönni BUD-ra... talán ZAG-ra igen)

Ahogy valamelyik szállást lefoglaltam, azonnal küldtek tájékoztatót árakkal a helyi motorbérlés, biciklibérlés vagy épp kirándulási lehetőségekről vagy a transzfer díjakról. Nem hagyják kicsúszni a vendéget a kezük közül :)
Az árak olcsók még nekünk is.

Parkolni ZAG reptér közelében itt fogunk:https://www.rooms-zagreb-airport.com/#pbBreadcrumbsStep4
A többi parkolóhoz képest a legolcsóbb ajánlatot kaptam. Egy kis hoteljük is van.

Többen lettünk:
5-en megyünk végül, aminek örülök. A tesómék Pestről jönnek aznap mikor mi, csak Qatarral és-ha minden jól megy majd találkozunk 20-án Bangkokban a Rambuttriban. Ha nem, akkor majd január 21-én a Rambuttriban...
Majd ők lesz, hogy leválnak tőlünk és előbb érnek Phu Quocra is 2 nappal, mint mi és sajnos 4 nappal előbb indulnak majd haza Saigonból :(.

Útiterv a térképen mutatva ezt az utat :

Bangkokból repülünk Hanoiba

Hanoi és környéke, Halong-öböl, tam Coc, Ninh Bin

Repülünk Hanoiból Huéba

Hué 2 nap, Hoi An 4 nap  majd

Danangból repülünk Dalatba: ott 1,5 nap

Dalatból éjszakai busszal megyünk Ho Shi Minh városba

Saigonból repülünk Phu Quoc-ra, ott 6 napot leszünk

Vietnám online vízum

1. Ezt most néztem, és eszembe jutottál:)

1. Ja, a címét ne nézd :D Hạ Long-öböl, hajókázás, stb.