2020. január 23., csütörtök

7. Hanoiból Halong öbölbe - 4.napunk

A hanoi szállásunkat úgy foglaltam, hogy 5 éjszakára, és mivel 80 Euroba került összesen ezért a csomagok itt maradtak a hostelben- De mivel tudtam, hogy most a  január 23-27 k közötti időszak lutri, mert a vietnámiak is most ünneplik: legnagyobb ünnepüket a Kínai Holdújévet és nem csak
1 napig hanem 7-10 napig tart náluk az ünnep-ezért otthonról foglaltuk le a Halong-öbölbeli hajókázást a bookingon, mintha szállást foglaltunk volna. Foglalás után ajànlottak retúr transzfer is, azt ki kértük: 23 dollár volt retúr/fő.

Nem tévedtem itt helyben mindenre + felárat kérnek ezen időszakra.
Hanoiból  reggel 8-kor indultunk. Egy vadi új 23 személyes kisbusz jött értünk. Az össz létszámunk nem haladta meg a 9 főt, így mindenkinek jutott egy 4-es sor.
Közel 3.5 óra buszozás utàn ertük el a Leszálló Sárkány Öblét azaz a Ha Long Bayt.
Itt a kikötőben a rövid várakozás után vitt bennünket egy kusebb hajó a hajónkra. Becsekkoltunk, majd egy szuper ebédet kaptunk, ahol isteni vietnámi ételeket tartalmazott a menü. ✅

Útközben a Halong Bay felé

Rizsföldek amerre a szem ellát

Kagylótenyészet az öböl előtt..

Becsekkolásra várva

Most épp a Majestic  Legend Cruise-on vagyunk és itt is alszunk ma éjjel a hajón. Szuper kabinunk van, az ágyból làthatjuk ezt a csodát,  az idő kétséges..eléggé változatos.
A legfelső decken pihentünk, mert szerencsénkre kisütött a Nap. Innen lehetőség volt kajakozni, vagy evezős csónakàzni is.
 majdnem 2 órát hajóztunk befelé és közben a felső decken napozunk és élvezzük aváratlan napsütést..majd innen kirándulni fogunk több szigetre és lagunába, szerencsére az egész hajón 12-en vagyunk ' az 5 fő személyzet

már a kabin erkélyéről csodáljuk a tájat

EBÉD:

Kisebb hajóba (sampan) szállunk és indulunk:

felülről a kilátóból 400 lépcső megmászása után..

Ti Top island.. a kilátóval

Ti Top Island és a beach

Egy lagunát hajóztunk körbe, ahol majmok produkàlták magukat a sziklákon és a fákon...hozzáteszem utálom őket szemét jószágok.

Innen pedig a Ti Top szigetre mentünk, ahol a bevállalósabbja megmászott 430 lépcsőfokot és csodálatos panoráma tárult elé. Fürdeni is tudtunk volna, de kb olyan fáradtak vagyunk, hogy már a hideg ràz bennünket  még nem tudtuk rendesen kislufni magunkat. Sebaj:)) majd otthon ráérünk majd erre is.
Este tintahal- halászat és főzőlecke lesz a program még a hajón.. messze még a holnapi nap...
Hamar eltelt a nap. Szuper vacsorát kaptunk, s menüsor édes kókuszos sütőtök krémlevessel indult, pititóssal amire kókuszcukor volt pititva. Isteni volt..aztán folytatódott a többi isteni helyi ètellel: 8 fogásban✅❤.
Vacsora után is fenti decken pihentünk és bàmultuk a kivilâgított hajók sokaságát sz öbölben.
Aztàn aludni tértünk.. az ágyunk hatalmas, kényelmes..és egyszer csak azt hallom, hogy valami futkosik felettünk ..azonnal becsuktam s balkon ajtót..nagyon nincs szükségünk hálótársra..

Korán fogunk kelni holnap hajnalban...

vacsora előtti tavaszi tekercs készítése

Tintahal horgészat sötétben..

Fantasztikus napon és élményeket éltünk meg itt a hajóna  Halong-öbölben. hiba lett volna kihagyni, de azt tudni kell, hogy az időjárással hatalmas szerencsénk volt itt ebben az időszakban:)