2020. január 22., szerda

6. Elutazunk Hanoiba - 3.napunk

Fél 11-kor keveredtünk fel az utcáról, a forróság teljesen kivette erőnket. Gyorsan összepakoltunk :), mire kész lettünk éjfél is elmúlt. Hurrá, 3-kor kelünk, 4-kor jön a taxi és indulunk a reptérre. Itthagyjuk ezt a forró-szottyos-kimerítő forróságot és elrepülünk egy kicsit enyhébb éghajlatra: Hanoiba.

A Don Muang reptéren pikk pakk becsekkoltunk az Air Asia pultoknál-nem az automatáknál, hanem a pultoknál.
Majd megettük a Rambuttri csomagolt szuper reggelijét, átmentünk az Immigrstionon , majd a biztonsági átvilágításon és már a reptér belsejében is lettünk.
A 4-es kaputól indul majd a gépünk-ez a földszinten van-na itt millió ember volt..meglátták a Szofit és azonnal elkezdték ölelgetni, fényképezni..szegény gyerek csak mosolygott :). Mi nem... hm...hu

Halálra fagyasztottak bennünket itt lent,  mint egy fridzsiderben, a kapucnikat is a fejünkre kellett húzni, hogy ne fagyjunk meg...
A gépünk pontosan indult, és 1 óra 45 perc múlva amit mindegyikünk végigaludt-tekintve hogy éjjel egy szemhunyásnyit sem aludtunk- pikk pakk eltelt az út.

Mire kijutottunk a gépből.. és átjutottunk a vízum-ellenőrzésen, majd lementünk a csomagjainkért a szalaghoz,  pénzt váltottunk és kimentünk a terminál elé a megbeszélt helyre-persze nem várt senki bennünket :)
Majd a terminálba visszamenve, a wifire csatlakozva viberen kérdeztem miért nem vár senki..
 igaz 1 óra eltelt a landolás ota-de aztán írtak a szállásról és jöttek is értünk.
Csepereg az eső, ronda köd és szmog van itt..de kimondottan élvezetes a hűvös a bangkoki forrósághoz képest....még..

ülünk a transzferbe és várjuka  csodát..hová jöttünk.. milyen az idő stb..egyelőre semmi reménykeltő,,

Mindenki készül a legnagyobb ünnepre: TÉT

Az utcánk, ezt látjuk ha kilépünk a hostel ajtaján: balra

Az út eléggé érdekes, forgalmas és az óvároshoz közeledvén eléggé látványos lett.
Két nap múlva beköszönt a Kínai Újév, a Vietnámi Újév a TET: viszik a fákat a motorokon, kocsitetőkön.. cipelik a mandarinfacskákat cserepestől..minden fel van virágozva, lampionozva.
Ja és felzádzlózva. Nem akármilyen zászlókkal: Vietnám nemzeti zászlójával ami piros alapon egy sárga 5 ágú csillag és a másik helkép pedig piros alapon egy sárga sarló és kalapács.. eléggé fura az emlék egy korábbi kommunista országból jövőként, gyermekkoti emlékeket felidézve...

Szállásunk az Old Quarter közepén a Golden Time Hostel3. Van itt minden, amit szeretünk, de ez a forgalom még így is ledöbbentő, bár pár óra múlva belerázódunk.
Igaz azt megszokni nem lehet, hogy sz út tuloldalára gyalig menve nem biztos, hogy túléled azt! És ez nem vicc..nem engednek át, még a zebrán sem.. ezt kell elfogadni, próbálni átérni ésszel, figyelve, ritmusban..és talán sikerül az. Félelmetes :)
Sétálunk, szokjuk, majd lazán belekapcsolódunk. Talán a második pillanattól szeretjük..

Kibéreltünk
2 ciklót a tóparttól, és 35 percig cipelnek bennünket..bejárjuk az óvárost, rövidebb idő alatt jobban átlátjuk azt.

Többnyire csoportosítva vannak az üzletek: utcára lebontva.. de az is igaz, hogy mindenhol minden van.
Ami szuper: mindenféle európában kapható prémium márka terméket lehet kapni: Made in Vietnam felrattal mennek ezek a boltok: minőségi termékek fillérekért: cipők, papucsok, túrakabátok, sídzsekik, softshellksbátok, nadrágok, széldzsekik, stb..kicsiknek és nagynak, az otthoni árak töredékért. Csodaszép dolgokat veszünk potom pénzért✔ pedig nem terveztük, de nem.lehet itthagyni. Brutálisan aljudunk a kimondott ár kb 50-60%-ért hozzuk el a dolgokat. Hogy fogunk így elpakolni az még a jövő titka.
Enni a helyiekkel eszünk, kisasztal kissámli..az utcán, a földhöz közelebb. Isteni a kaja: 13 Euroból 5-en jóllaktunk:
Majd folytatjuk... boltokból ki majd újra be..

a Red Bridge Hanoi városának közepén közel az Old Townhoz.. és üres pár nappal később full tele..

a kissámlis, utcai étkezde Hanoi óvárosában

a mosogató és  a konyha egy része a fa mellett az út székén..

A Vörös Hídon átkelve és a szigetre jutva ez a pagoda vár.

a szigeten

ahol dollárban kint az ár lehet abban is fizetni, bár nem mindig érvényes az ár ami ki van írva .. hm

Vietnámban a járdának sajátos értelmezése van... nem arra használják mint mi itthon