2019. május 28., kedd

Thesszaloniki -15.

A strandról 5 óra körül indultunk. Ilyenkor az autó számunkra még többet ér :)

iszonyatosan meleg lett 31 fokot mutatott a hőmérője árnyékban.. na így induljunk haza...
elbúcsuztunk a tengertől és az Olümposztól...
Rákanyarodtunk az autópályára és a következő kereszteződésnél le is tereltek bennünket.. hm. nem derült ki, hogy mi történt: mindkét irány le volt zárva 15 km-es szakaszon, így árkon bokron keresztül araszoltunk a kamionokkal együtt... még jó, hogy időbe indulunk mindig...

Thesszaloniki előtt már iszonyat forgalom lett, és őrülten hajtanak, hiába vannak kamerák és táblák.. pff mintha ott se lennének...

A reptérre menetel előtt gondoltam, nézzünk be egy kicsit Thesszalonikibe, de parkolót találni egyenló volt a lehetetlennel. Amit a tervező írt az már nem parkoló volt... amit találtunk tele volt... keresztünk egy parkoló garázst-na ezzel szerencsénk lett... olyan parkoló volt, ahová beállsz és elemelik a kocsidat egy polcszerű parkolóhelyre. Ráadásul ez közel volt a Fehér-toronyhoz-innen csak ki kellett sétálni a partra. Igaz 1 óra 4 Euroba került..

A víz nagyon sok szemetet hozott ide a városhoz, undorítóan lebegett a gyönyörű kék vízen...

a hullámok itt viszonylag nagyok voltak, a kiránduló kalóz-hajók folyamatosan hordták ki az utasokat a tengerre és vissza :)

1 órát sétáltunk, majd nagyon repült az idő és elindultunk a reptérre... ezen az úton jöttünk be amikor megérkeztünk, de terelésbe itt is belefutotottunk... (ezért szeretek időben, jóval előbb elindulni).

Az autókölcsönzőhöz kellett először menni, mert ugye az nem a reptéren volt, hanem odébb 2 km-re onnan...
Visszavittük az autót, kipakoltunk belőle, átpakoltunk és mire végeztünk le is jött egy dolgozó átvenni a kocsit. Mindent rendben talált (majd kiderül a zárolt összegből) de azt mondta minden ok.
Egy kisbusszal vitt bennünket a reptérre, elköszöntünk és bementünk. A kinti hőmérséklethet képest nagyon le van hútve a terminál épülete, de jó, hogy kint is vannak ilyen beugrók, sok székkel. Jobb ott kint lenni, mint bent :)
(A Surprice Tesszaloniki cége az átvételkor 900 Eurot zárolta  kártyámon, és a hazautazás után a 7 napon már fel is volt oldva az összeg-szerintem ez a bankomtól függ). Ajánlom őket!

Mivel feladott csomagunk nem volt, beszállókártyánk pedig igen, így már a biztonsági ellenőrzéshez mentünk. hamar bejutottunk és kerestünk helyet leülni. Még fel kellett öltözni is, hogy kevesebb legyen a cuccunk...
a gépünk 50 perc késéssel indult, eleve késve érkezett meg Budapestről, de itthon kiderült, hogy a ferihegyi reptér aznap többször időszakosan le volt zárva a viharok miatt- de a menetrend szerint érkeztünk viszont Budapestre 23.15-kor..