2022. május 16., hétfő

Madeirán, hazaút -12.

 A hazautazás hajnali is eljött. Este nem tudtunk elaludni, pedig nagyon korán kellett kelni: 2 óra után. A reptérre 3 órakor indultunk. A szállodánk 24 órás recepciója miatt a korai kicsekkolás nem ütközött akadályba. 


 

Bepakoltunk a  kocsiba és irány a kihalt, sötét  éjszakába Funchal reptere. Az út minden nehézség nélkül kb 25 percet tartott-de ez lehetett volna kevesebb is, ha hajtunk.

Itt a megbeszélt helyen parkoltunk le és ahogy megálltunk, már ott is volt a kölcsönzős

A kölcsönző kimondottan ajánlott kategória de a nagy kereslet miatt időben kell náluk is foglalni. Én még tavaly szeptemberben foglaltam le az autót-szerintem korreket áron. 179 Euroba került az alapár, de mivel éjjel vittük vissza erre számoltak felárat és mivel nem a normál időszakban sikerült felvennünk, mert nem értük el a csatlakozást és éjjel vettük át így még 40 uroba került. Igy fizettem kp-ban 260 Eurot. Semmi hitelkártya és semmi zárolás. Az ár még így is ok volt.

Innen lifttel mentünk fel a terminál épületébe az indulási oldalra. Az érkezés van utcaszinten.

Ez az egy gép indult elsőnek és kb 1,5 óra múlva indult a következő így tömeg sem volt. Mivel online beszállókártyánk volt-chekin pultnál nem jártunk, gond nélkül 2 helyen is lecsippantották. Vizet vettünk a secu után autómatából 1 Euroért. Bent semmi nem volt nyitva- talán csak 

1 kávézó.

Aztán 4.20-kor kiírták a kaput és a hangosba is bemondták, hogy boarding. Sorban álltunk, és haladtunk kifelé, lassan. A gép fullon. 

Ahogy a kapuhoz értünk a hölgy aki csippantotta le a beszállókártyákat látta, hogy Bécsbe repülünk... azonnal kérte az oltási igazolásokat.. mondtam neki, hogy Ausztria mától semmit nem kér senkitől-de ő ezt nem tudta, amit felháborítónak tartok, még ha csak hajnali 5 óra van! Neki igenis tisztában kell lennie a szabályokkal, ha már az utastól elvárják, hogy mindent is tudjon. Nekem nem okozott gondot elővenni a papírokat-mert a kezemben volt mind3, de na. 

Felháborító, hogy nincsenek tisztában a legfrissebb szabályokkal és azt követelik ami nem is kell.

(Azóta talán már tényleg nem kérik)

Ahogy beszálltunk a gépbe, elaludtunk. Arra ébredtünk, hogy Lisszabonban landolunk. Még kora volt itt is, 7 óra körül járt az idő. A gép csápra állt érdekes módon... és nagyon sok időnk maradt a másik gép indulásáig. A kapu sem volt még kiírva.

Majd kiírták a kaput, a 15A lett az- és boardingkor elkezdték felcímkézni a kisbőröndöket...na gyorsan lezárni őket mert biztosan le kell adni. Így is lett... kérdeztem miért? Az volt  a válasz, hogy a gép fullon van... ja és azt láttam az appban hogy A321 Neo volt beütemezve és közben A319 indul... letéphettük volna  acímkét, de nem tettük, mert bírtam abban, hogy Lisszabonban a gép mellett adjuk le és Bécsben épségben a szalagra teszik-mert ugye ez nem BUD!

És így is lett. De legközelebb letépem, ha pl odafelé történik ez! 

3 óra 20 perces repülésből talán a felét aludtuk át, a többit kezdtük eléggé hosszúnak érezni. Az előttünk lévő ülésen egy kutyus is utazott, így jó tudni, hogy a TAP szállít kutyákat is :) Eléggé jól bírta az utat :)

A bőröndökre kellett várni kb 20 percet, de az elsők között jöttek és már mehettünk is. Innen még 3,5 óra autózás várt ránk hazáig és eléggé fura volt az a nagy hőség ami itt fogadott bennünket.

Madeirán lenni élmény volt, de nekem nem lopta be magát szívembe. Szép volt, csodás helyeken jártunk de ennyi. Nekem unalmas volt és kissé ingerszegény :) de ez az én véleményem.

Viszont már megvettem a  jövő évi TAP jegyeinket Azori-szigetekre-szerintem baráti áron, ugyan ezzel a tortúrával, Bécsből.

A TAP-hoz pedig beadtam a kártérítési igényeinket a  6 órás járatkésére.

A TAP egy fapadosok fapadosa légitársaság. Az A321 NEO gépek jók, újak és kényelmesek, de senki ne ringassa magát hiú ábrándokban az 50 perces csatlakozásokat elérni kb egyenlő az 5-ös lottó nyerőszámaival, de kb a 2 -es ami reális... Inkább úgy tervezzetek, hogy nem fogjátok elérni, ha pedig igen, akkor örüljetek! A késésre legyen másik opció: pl a szállás 24 órás elérhetősége vagy az autókölcsönző rugalmassága ilyen esetben életmentő lehet és sok bosszúságtól lehet magunkat megkímélni a plussz költségekről nem is beszélve.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...