2019. augusztus 25., vasárnap

Montenegró újra -2.

Tavaly novemberben vett foglalásunkat, ami a reggeli járat volt- még a télen áttettték késő estére. Mivel 10ezer Ft-ért tudtam jegyet venni, így ezt a lehetőséget nem engedtem el, elfogadtam a lehetőséget, bár  agondolattól is írtóztam, hogy esti gép és hátha megcsúszunk majd... és persze így lett, de csak 50 percet késtünk a budapesti indulással, a gépkésve érkezett meg Frankfurtból és ugye így ezt viszi magával, pláne így 8 óra magasságában...
emlék a múltból..

A 170. repülést így kezdjük <3


Röpke repülés (1óra) után leszálltunk Podgoricában. Mivel tavaly is már jártunk itt, így tudtam mire számíthatunk: a  gépből lesétálás után iszonyatos tömeg az útlevélellenőrzésnél, 2 gép utasai, közel 400 ember tolong.. hm..
de átérünk viszonylag gyorsan.
Majd az autóbérlős cég pultja megkeresve-ezen a falatnyi reptéren... és már vártak. A Rentalcars oldalán az autót már márciusban kifizetve most indulás előtt jóval olcsóbb lett: akkor 44000 Ft-ot fizettem érte, indulás előtti 5. napon pedig 25000 Ft-ba került az autó ugyan annál a cégnél: Surprice.

A Rentalcars oldalán bérletme  a kocsit, a keresési feltételekben beállítottam, hogy csak reptéri irodával rendelkező kölcsönző lehet-tavaly  a Simeun Car megszivatott, nem vártak... ezt el akartam kerülni így estére...
A Surprice saját tájékoztatás szerint ők 8-20-30 között vannak nyitva, zárórán túli felvételnek 25 Euro extra díja van, a Rentalcars oldalán ez 0-24 óra van jelezve. Az oldaluk tájékoztatás szerint 8 Euroba kerül a 0-ázó biztosítás, de állítólag ez a gumikra nem érvényes.. nos én kértem biztosítást ls azt mondták 12 Euro/nap és ez FDW mindere kiterjed.
Ezt fizettem +-ban és a másodvezetőt-erre a nevemen lévő hitelkártya miatt van szükség és itt a Barna vezetett.Az 15 Euróba került 3 napra.
Az autót kb 8 perc alatt vettük fel a papírokkal. Nem fényképeztünk, meg sem néztük a biztosítás miatt. Persze ezt máskor nem biztos, hogy így lesz, mert 250-400 Eurokat nem fogok biztoításra költeni-akkor  brókercég biztosítás olcsóbb lehet.

Autóba ültünk és forró éjszakában és elindultunk a Budvai Riviérára... az úton meglehetősen nagy volt a forgalom a beérkező gépekhez jött transzferek, buszok és más autósok miatt...
Az út nappal sem 1x-ü a sok kanyar meg hajtűkanyar  miatt és az autósok eléggé dinamikus vezetési stílusa végett :)

Útközbena  sveti Stefánnál lévő kilátónál álltunk csak meg: a kilátás fantasztikus és lenyűgöző: háttérben pedig Budva ahol az élet még éjjel sem áll le...




Negyed 12-re értünk a szállodába-ahol fogalmuk sem volt kik vagyunk és minek is jöttünk.. a recepción senki nem volt, mire találtak valakit és kb tudott angolul meg az én horvát gagyogásommal megértettük egymást.. pedig írtam a foglaláskorr, hogy későn érkezünk és írtam az indulás napján is reggel és le se bagóztak... a lényeg kaptunk egy szobakulcsot és majd reggel rendezünk mindent..

Még az éjjel kimentünk venni innivalót és feltöltenia  hűtőt és akkor mutatott 3/4-ed 1 kor a hőmérő 29 fokot... hm szó szerint forróság volt.. ebből már sejteni lehetett a várható nappali hőmérsékletet...
Budván ilyenkor még javában tele az utca, nyitva vannak a boltok, még a patikák is 23-24 órakor zárnak... szóval itt van nyűzsgés.
Ugyan abba az utcába foglaltam  a központba, a Hotel Kangaroo-ba. feltétel volt: parkoló, 3 ágyas szoba és a reggeli.
A parkolóhely necces volt, de mindig találtunk helyet-bár a mélygarázsba nem álltunk be, mert ott is alig volt hely...
a reggeli nekem nem ízlett, a többiek mindig találtak valamit a svédasztalról. A kávé sem az igazi csak török kávé volt, a narancslé szinte forró és fél 10-kor már szninte semmi választék: mondjuk a sajtok ok.
Szóval ez elég gyenge, de vagyunk annyira kényelmesek, hogy lemegyünk enni...
Bár Montenegro is az a hely ahol nem lehet éhen és szomjan halni: bárhol van egy pékség, kisbolt, nagybolt. Mindig mindehol minden kapható és az étetrmek árai is megfizethetőek.
A hotelünknek van nagy étterme és ott is ettünk egyik este és kfejezetten jó volt:
nagy tál csevap 10 db + kaymak+ hasáb  + 1 adag hagyma került 4,3 Euroba. A raguleves is isteni és bőven elég: ez 2 Euro.
Szóval a szálloda eléggé megosztó, de a szoba nagy, az ágynemű patyolat, a fürdőszoba szintén és új!
A klíma is ok. Ablak szintén, redőny az ablakon.
A szoba amit kaptunk az viszont dohányzó volt, amit kifejezetten kértem, hogy ne legyen az... szóval számomra ez nem begbocsájtható kategória.
3 napunkra megfelelő.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...