2019. május 22., szerda

Leérünk Lefkadara -6.

Nagyon nem kapkodtuk el az elindulást Pargásól, piszokul meleg is lett... szépen, komótosan elindultunk Preveza irányába Lefkada felé.
Az időjárás nem kedvezett, egyre jobban beborult, eltünt a napocska is-bár hideg nem lett.

Lefkadáról tudni kell, hogy a Jón-tenger egyik görög szigete, de száraz lábbal lehet átkelni a szigetre a szárazföldről.
 Ráadásul egy alagúton keresztül lehet oda jutni, ami a tenger alatt visz: ez fizetős: 3,2 euroba kerül /út.

A hozzá tartozó repülőtér Preveza még a szárazföldön van, nem a szigeten és innen lehet transzferálni a szigetre. Egy pontonhidon kell átkelni a szigetre jutáshoz.
A sziget természeti adottságait figyelembe véve megállapítom, hogy nincsen tömegturizmus-még. Szerencsére.

Itt mindjárt Lefkada városába érsz be.
Innen autóztunk a keleti oldalon tovább Nidri felé.
Mivel az idő nem lett jobb, úgy döntöttem, hogy megnézzük a Dimossari vízesést most ahogy beérünk..

a parkolóban le lehet tenni a  kocsit minden nehézség nélkül, nagy árnyas paltánfák alá. Az út Niriből gyalog 5 km séta.
 Egy kis dombon kell felmenni, majd itt található egy árnyas kávézó/étterem, ez mellett is csordogál egy kisebb vízesésé...és innen kell begyalogolni kb 500 m-t, kiépített, korlátos úton. A stabil cipő nem árt!

Majd a vízesés után elautóztunk Nidri kikötőjébe befizetni a  holnapi hajókirándulásunkat. Május van, kevesen vannak és holnapra az időjárás-előrejelzés jó időt mondott..
lementünk a kikötőbe és bent álltak a hajók.. lehet ma egyik sem futott ki?
a személyzet is árulta a jegyet a hajók előtt.. mi a Nirdi Star 1-et választottuk a kirándulásunkhoz. Felmehettünk megnézhettük az épp üres hajót-amit most egy pár órával később esküvői sereg fog elfoglalni :)
A kapitány tök jó fej volt, beinvitált bennünket :)
Mi pedig befizettünk másnapra egész napos kirándulásra, ebéddel: 30 Euroba került/fő.

Majd ebédeltünk egyet késő délután Nidriban.. és elindultunk Vassiliki városkába a szállásunkra..

1. Az alagút így nem korrekt, mert csak abból az irányból van egy alagút, de az Prevezánál van és nem a szigetre visz, továbbmehetsz másik irányba is, illetve jöhetsz másik irányból, dél felől is, alagút nélkül, mehtévesztő ezt írni, hogy az alagút visz be a szigetre. Utána még autózik az ember egy kicsit a szárazföldön és mikor bemegy a földnyelven a szigetre, a potom hídon jut be magára a szigetre. Ne haragudj, nem okoskodni akarok. ;-)

2. Közigazgatásilag onnan Lefkada. A reptér Preveza is Lefkada közigazgatásilag. Az alagúttal kezdődik a sziget...:)

1. Okés :-) Én a levegőből nézve gondolkozom, földrajzilag. ;-)