2023. február 6., hétfő

Zanzibár -37. Egy gyors összefoglaló Zanzibárról, az útunkról

a kép forrása : Google-a  képen a hotelünk Nungwin!

Jambo!  zanzibári kalandunk végére ért, mi már 6 napja itthon vagyunk, az utolsó bőrönd tegnap érkezett haza-6 nappal később, ez épségben.
Nagyon sok hezitálás, többszörös jegylemondás után mégis Zanzibár mellett döntöttem. A kedvező áru jegyvétel miatt anyagilag is ez volt megfelelő számunkra.

🕑A csak 2 óra+ ottani idő szerint még nem zavaró az itthoni visszállásban!✔️
🏚 Tavaly májusban vettem a repjegyet-akkor még nagyon kedvező áron a Turkish Arlines-nál, januárra és a szállásokat is akkor foglaltam-fizetni nem kellett előre ezeket-így a még kedvezőbb árfolyamon váltott dollárral tudtuk kifizetni őket-volt ami útközben a szállás saját linkjén keresztül Revolut kártyával. Helyben fizetve felszámoltak volna 5-10%-t a kártyás fizetésre- kivétel nélkül mindenhol.

🛖Szállásaink nem luxuskategóriába tartoztak-eddig sem és ezután sem. Legfontosabb szempont a tisztaság és a medence- ez kivétel nélkül mindenhol teljesült, a többi pozitív tapasztalat pedig csak tovább javított ezen! Mindegyik foglalt szállás sokkal jobb volt, mint amit vártam. A blogon sok sok képpel mindegyik...

🚙Autóbérlésről mindenki le akart beszélni-aki nem attól kaptam linket, hogy hol foglaljunk😘
És bizony jól tettem, hogy béreltem autót: nem kellett várnunk soha senkire, oda és akkor mentünk mikor akartunk vagy épp gondoltunk egyet👌 Az A-ból B-be eljutáshoz is egy vagyont fizettünk volna-5-en voltunk, így az autó kapacitása maximálisan ki volt használva. A megengedett sebesség 40-50 km/ h ezt is szigorúan veszik, gyakran mérnek pisztollyal.
600 km-t autóztunk a szigeten úgy hogy Nungwin 3 napig bele sem ültünk és Stone Townba érkezéskor leadtuk az autót: oda már nem kellett. Autót a ZanCartól béreltük-helyben fizetéssel és hitelkártya nélkül. Rugalmasak mindenben!

👨‍✈️Rendőrt többször láttunk, de csak intett és egyszer állított meg délen-amikor a hátsó szekció nem volt bekötve-de elfogadta a magyarázatomat és egy legyintéssel jó utat kívánva mehettünk is! Hakuna Matata!

🚙A vezetési stílussal semmi gond nincs-az utak állapotával annál jobban- és az ehhez szükséges megfelelő vezetési rutin KELL!
A bal oldali közlekedést pedig meg kell szokni 😅.Csak pole-pole.
Az emberek érdeklődőek, kedvesek-persze van aki nem-de aki a szállodákban dolgozik, illetve a turistákkal kerül kapcsolatba ők mindenképp.
Akik nem azok bizony agresszívak is tudnak lenni egy elutasítás után pláne a gyerekek.😶
Nem tetszett a mérhetetlen sok szemét-és igen ez ellen lehetne tenni-mert a saját házuk körül sem csinálnak semmit, csak fekszenek a porban egész nap és várják, hogy elteljen a nap....és mindenért pénzt várnak, hiába fizetted ki amit... mondjuk ezeket lehet ignorálni-egy idő után meg immunis leszel rá... mert ugye a turista, pláne ha fehér akkor csakis pénzeszsák

🌏Mindenhová eljutottunk ahová szerettem volna, nagyon örülök, hogy bár a tengerpart a déli-keleti oldalon(Jambiani) nagyon nem szép-dagálykor sem-de mégis láttuk, hogy a helyiek hogy élnek, mit gyűjtenek apálykor.
Ezt északon nem láthattuk volna-illetve a látnivalókat: #KuzaCave, #KuumbiCave, #Jozanierdő, #Mangroove, #Paje, #Mtendebeach, #RockÉtterem mind mind délről látogattuk meg-amivel a mi időnkket tudtuk hasznosan beosztani és a hőség miatt erre szükség is volt!
A legszebb partot és az óceán #Nungwinál találtunk.
Kiwengwa és Nungwi között autózva amit láttunk, hogy soha nem mennék: Uroa, Bwrjju, Michamwi részekre sem.

🌞Hihetetlen gyorsan szénné lehet égni az UV legalább 11-es, és árnyékban is nagyon jól lehet napozni, nem kell a napra kifeküdni ehhez és nem is szabad! Az Egyenlitőtől vagyunk 6'-ra!

🥣Nagyon jókat ettünk-szerintem ezeket visszasírjuk egy darabig! Nagyon nagy az indiai beütés az ételeknél. Chili, curry, bors, és az illatos fűszerek-fahéj, kardamon, vanília, szerecsendió, szegfűszeg, citromfű- mind mind megteremnek itt és használják őket bátran. Mindig helyi éttermekben, kajáldákban ettünk: 10-15 USD-ból nagyon jóllaktunk, forró friss ételeket kaptunk. Itt külön kiemelném Nungwin a M&J Cafét és Stone Town-ban a Lukmaan éttermet. Mindkettőben lehet kártyával fizetni felár nélkül.

🍍🥭 és a kritikus pont a gyümölcsök🥥 bizton állíthatom, hogy ilyen ízű és minőségű gyümölcsökkel még sehol nem találkoztunk.
🍍Az ananászok hatalmasak és mézédesek-sehol egy kis savanyúság az íz végénél vagy íztelenség-ahogy sokszor Thaiföldön.
🥭Ilyen óriási és mézédes mangókkal sem könnyű találkozni bárhol....
🥑Az avokádok legalább 0.6- 1 kg-osak voltak/ db és érettek. Sóval felkockázva isteniek, de sokszor rittyentettünk uzsonnára avokádókrémet helyi összetevőkből is😋
🥥A kókusz leve hidratál és a bele is kikanalazható, nincsen beleszáradva-mert friss.
A fini limeokat mindenre is kinyomtuk 🙂
A papaya, dinnye🍉 is isteni érett itt.
🍈A guava nem mindenkinek ízlik-én kimondottan szeretem fanyar ízét-addiktív!😅
🍊A narancs? zöld mint egy óriás citrom, de édes.
🍌Banán minden sarkon terem 🙂
Szóval paradicsomi a gyümölcsfelhozatal minden szempontból: az ára pedig a gyümölcsöknek nagyon olcsó!

🌍Zanzibár nem csak óceán és pálmafák-hanem ennél sokkal több és sokkal jobb-bár kétségtelen mindenki ezért látogat ide, de aki ide utazik azért legyen felkészülve mind anyagilag, mind információügyileg, szükséges egy jó nagy adag tolerancia is- mert a kultúrsokk csak itt mutatkozik majd meg igazán! Ez Afrika-keményen minden értelemben, a pole-pole és a hakuna matata még csak itt igaz!

🏛Stone Townban 3 napot töltöttünk, ezt kár lett volna kihagyni-így lett teljes a zanzibári utazásunk.
🌞Ilyen hőséggel még sehol nem találkoztunk!

A gépünk késve indult zanzibárról, illetve késve érkezett Kilimnajaróról... és késve érkezett Isztambulba is-ráadásul egy hatalmas tragédiába érkeztünk ide-egy giga földrengésbe és  a káosz innentől csak nagyobb lett. Sajnos 7 óra nem volt elég a csomagjaink átrakására a pesti gépre, így ezek nélkül érkeztünk meg BUD-ra. A csomagok az 4. illetve a 6. napon érkeztek haza, a Turkish Airlines hazaszállította őket. Az egyik bőrönd megsérült, de bízom a légitársaság kártalanításában- a biztosító természetesen kihátrált :(