2022. május 14., szombat

Madeirán -9.

Funchal, Lido kilátás a szobánkból a 7.emeletről

Minden reggel azzal kezdődik nálunk, hogy kimegyek a teraszra és kb kitalálom milyen lesz az idő ma. Eddig nagy szerencsénk volt az időjárással, mert szép napos időt kaptunk, 2 napig full szélcsenddel, meleggel.

Ma is megnézem az applikációt a telefonom és a kérdés ma is az, hogy merre induljunk? A Madeirra Weather app a telefonon sajnos valós időjárást mutat.... Rabacal felé indulnánk és ott 10-11 fokot ír, ködöt esőt, de mivel itt az óceénparton már reggel szuper az idő így nehezen hiszem, hogy ott csak 10 fok van... de később bebizonyosodik, hogy de :D

Reggeli után megint lecuccolunk és elindulunk Rabacal irányába, de letérünk az autóútról és a régi tengerparti úton haladunk egészen Ponta do Sol-ig.. itt megtaláljuk a vízesését ami az útra hull, de sajnos tömeg van. A hegyekben lévő az nagyobb is és sokkal jobb-és ott nem járt ennyi autó mint itt akik csak ezért jöttek ide...

Ponta do Sol a sziget legnaposabb része, állítólag szép a naplemenete is. A városka bájos, az utjai kanyargósak, sajnos nem süt úgy a nap ahogy kellene...

ezek a régi utak részei, ebben az alagútban is folyik be a víz, van ahol ömlik... a réi utak ezen a részen eléggé rossz állapotban vannak, van ahol le is van omolva a hegyoldal...

Majd innen elindultunk a meredeken felfelé és csak felfelé és egyre meredekebben jutottunk magasabbra... és az idő is úgy lett egyre cudarabb...

Itt kellett volna leparkolni jobbra, innen indul a PR 6 túra több része ami eléggé népszerű és látványos... eléggé sok autó volt... elképzeltem, ha megállunk és elindulunk akkor visszafelé majd nem találjuk meg az autónkat.. hát nem... nagyon fújt a szél, esett az eső és kb 20 cm volt a látótávolság. Megfagyni sem fogunk :) Szóval ez kimarad most..

majd egy pillanat múlva pedig kék lett minden...

Itt még tartottunk tőle a látótávolság szűke miatt hogy egy kóbor tehénbe rohanunk bele... há nem volt alaptalan a félelmünk... eléggé sok kódorgott erre szanaszét :)

Majd innen már sütött a nap, kék lett az ég és egy kilátópontról megnézhettük Porto Monizt.

A látvány magáért beszél:

Porto Monizba érve ragyogó idő volt, bár a szél most nagyon viharos volt itt. Egy partközeli étterembe ültünk be ebédelni: meglepően finomat kaptunk nagyon gyorsan. Tésztát, pizzát ettünk és egy madeirai borba áztatott epret :)

eddig erre jártunk a mai napon.....

Porto Monizból visszafelé indultunk a most gyönyörű kék óceán mellett...alagutakból be és ki...