2022. január 27., csütörtök

Dzibanché és Kinichná - 38. Mexikó

 Kohunlich után-mivel nagyon korán jöttünk sok időnk maradt, így még 2 maja romvárost terveztünk be útközben...


 bezötykölődtünk-betonúton, ami eléggé nagyon szűk és rengeteg kátyúval tarkított- útközben millió madarat láttunk- és embereket motorral akik a földekre mentek dolgozni.

Útközben egy faluban megálltunk venni banánt-mert mindet megettük amit hoztunk :) időt pedig másra nem szántunk és nem is találtunk semmit ahol enni lehetett volna...

Ezt a  2 romvárost úgy kel elképzelni, hogy egy jegyet kell venni kb az útleágazásnál és ezzel az egy jeggyel lehet meglátogatni mindkét romot. Mielőtt azt hiszitek, hogy nem tudják ki vett jegyet és ki nem. egyszerű: aki megállt venni annak van jegye aki nem annak nincs. És hiába a parkolók után azt hiszitek nincs ott senki: de van: rádión egyeztetnek és előkerül az épp ügyeletes őr :) 

Szerencsére ilyet nem bliccelünk el és vettünk jegyet 65 pesoba került/fő és 2 helyre lehetett bemenni vele :)  A jegyárus nagyon barátságos volt: mondta ne hagyjuk ki Kinichnát se-innen már csak 2 km :) ugyan :)

Én nem is szálltam ki a kocsiból, Barna vett 2 jegyet, csak lehúztam az ablakot és nagyon integetett nekem :) én vissza :)

Elsőre Dzibanché-hoz hajtottunk.

Itt letettük az autót és besétáltunk, 2 db autó állt  a parkolóban, hozzájuk tartozó embereket bent viszont nem találtunk....




























 

Fantasztikus dzsungel, a dzsungel hangjai, majmok a fán...
.

óriás piramisok-amikre fel lehet mászni, nem egy hanem több :)

Nem is fényképeztünk sokat, hanem csak nézelődtünk és próbáltuk a hangulatot beszívni magunkba :) Imádtuk minden pillanatát.

Innen vissza az autóhoz- az elágazásnál dudáltuk a jegyárusnak... és irány Kinichná...

 



















Itt egy hatalmas piramis található: templom a templomon kivitelben.  Eléggé nehézkes megmászni: a lépcsőfokok a  térdemnél feljebb értek...

Itt is csend és nyugalom, miénk volt a tér :)

Irány vissza Bacalar és kipihenjük a forróságot-közben nagyon meleg lett és kiáztatjuk a romjárás fáradalmait :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...