2021. január 31., vasárnap

Hazaindultunk -31 .

Délig a manuel antonio-i szálláson maradtunk. Sajnos nagyon korán elindultunk, még bőven ráértünk volna, de strandolni már ne akartunk, mert a homokból nem tudtunk volna lefürdeni sehol :( 24 órát meg ragadni- na az nem igazán a mi világunk :)

Ebédelni megálltunk a Tarcoles-folyó hídjánál, megnéztük a krokikat és ebéd után lassan, de biztosan indultunk San José, a reptér felé.

Ahogy közeledtünk San José felé lett egyre sűrűbb a forgalom és itt találkoztunk először fizetőkapukkal is. Mondjuk az összes pár 100 Ft-os tétel volt amit fizetni kellett, nem számottevő.

A chek-in pultnál 4 órával indulás előtt be lehetett csekkolni, simán megtettük. Semmi fakszni nem volt.

A Lufthansa pultjánál gyorsan és flottul ment minden.

Az útlevél-ellenőrzésnél  is kedvesen mosolygott a tiszt és a nevünkön szólított meg :) a biztonsági ellenőrzés közvetlen utánna van, itt sem volt semmi extra-végre nem kell cipőt levenni sehol :)

Bent van pár üzlet ami nyitva volt-Európában csak az ételt árusítók voltak nyitva-bár hazafelé Frankfurtban most nyitva volt a duty free végre.

Simán jöttünk mint mint kés a vajban, késés, csúszás és poggyászkésedelem nélkül.

Soha ne utaztunk még Lufthansával, de nagyon kellemes élmény volt, nemhiába a német precizitás! Legközelebb sem fogok óckodni velük utazni.

Több hónapnyi napi figyelés után jutottam oda, hogy úgy döntsek Lufthansara veszek jegyet-és milyen jól tettem-pláne mikor a  KLM január közepén kihúzta az utasok lába alól a talajt, meg 3 nap variáció után visszakozott és bevezette a dupla tesztet!

Na utazzon velük akinek 2 anyja van. Costa Ricán nem csinálnak 4 órás tesztet a reptéren- így nem tudom, majd mivel fognak kint nyaralók hazajönni... de nem is igazán érdekel ez. Mi meg voltunk elégedve a Lufthansaval! (update: február 11-től van lehetőség
Laboratorios Echandi, gyorstesztre, de nem a reptéren)

Autóvisszavitel/Autóbérlés:

Az autót itt béreltem, neten, előre. Semmilyen 3.féltől nem szabad venni biztosítást mert ebben az országban nem érvényes az. Valami amerikai hitelkártya az egyetlen amire igen, de bennünket ez nem érint. Thriffty lett a kiválasztott, ami ott kint érkezéskor kiderült, hogy a helyi amigocar! Busszal hoztak-vittek a reptértől kb 5 percre lévő irodájukba. Nagyon sokan bérelnek tőlük autót. Késő este mi is több mint 1,5 órát vártunk az átvételre.

Az autót visszavittük a reptér melletti autóbérlős udvarba. Az amigo rentcar kifogástalan minőséget, szolgáltatást nyújtott. A depozitot akkor és ott azonnal stornózták és vissza is került  a kártyámra. Legközelebb is tőlük bérelnék autót, ajánlom őket.

Azt fizettem amit béreltem, és azt fizettem, amire számítottam, sem többet sem kevesebbet.

CR-ben kötelező a drága helyi biztosítás a kocsira, ez a

TPL: Third Party Liability: 3.félnek okozott kár. Ez alól csak az amerikai utasoknak lehet kivétel bizonyos típusú hitelkártyákkal. Első pillanatra olcsónak tűnik a kocsi ára, de ehhez hozzájön a kötelező biztosítás és így már jó esetben csak 2x annyiba fog kerülni a kocsi. Ez mindig így van, nem Covid rendelkezés.

És a nemzetközi cégeket sem ajánlom, ebben az esetben jobb a helyi és aki teheti 4x4-es autót béreljen. Nekünk nem az volt, de az útvonalunk sem követelte meg. Egy magas felépítményű Toyota Avanaza 7 üléses autót kaptunk-a magas felépítménnyel már nagyon jól jártunk! Sehol nem akadt gondunk, és persze a profi sofőr sem árt!

Az autó bérlése 298 Euroba került-ezt foglaláskor előre kellett fizetni.

A biztosítás 340 USd volt, a 2.sofőr pedig 70 USD-ba került, de ez nem minden esetben van. Igy a kocsi bérlése 18 napra 700 USD-ba +70 USD 2.sofőrbe került, ami egy nagyon korrekt árnak számít, hogy nem a legkisebb autónk volt és nem sedan.

Autópálya díj nincsen, San José közelében voltak kapuk, de 100 és 200 Ft-os tétel átmenni rajtuk. Valamivel több, mint 2000 km-t tettünk meg autóval de csak az utolsó és asszem az első napunkon találkoztunk 3 kapuval. Az országban máshol nem volt ilyen, ingyenesen autózhattunk a szinte üres pályákon. A benzin 275 Ft-ra jön ki literje.

-Costa Ricara utazásunkat még most sem hiszem el, hogy megtörtént vagy létrejött.

A tavaly is ide terveztem, de családi kívánságra Ázsia felé indultunk és oda volt jegyünk (most Qatar voucherünk van épp), de az eredeti terv Costa Rica volt.

És mit hozott az élet, mégis oda utaztunk. Sajnos ez az utazás anyagi lehetőségek vagy inkább azok hiánya miatt rövidebb lett a szokottnál, de sebaj ennek is nagyon örülök, hogy lehetett és elutazhattunk a vágyott országba. Szeretnék még visszamenni, meglátjuk mik lesznek a lehetőségek jövőre!

Vannak jegyeink tavaszra és őszre is, de ki tudja mivel fogunk tudni élni.

Jövő télen pedig újra valami meleg helyre mennénk. Ha csak ide tudunk utazni azt sem bánnám.

Ki tudja mit hoz ez a bizonytalan jövő? Minden esetre remélem kilábalunk a  sz@rságból és tudunk utazni.

-10 szálláson szálltunk meg

-2000 Km-t tettünk meg autóval, 7,7 l/100 km-en a 7 személyes autónk fogyasztása, 275 Ft a benzinnek literje.

Jártunk:

-Jaco

-Dominical

-Quepos

-Manuel Antonio és a nemzeti park is

-Playa Espadilla

-sokat gyalogoltunk másztunk, sétáltunk, a komfortzónánkból sokszor kiléptünk :)

-isteni levegőt szívtunk magunkba  a D és C vitaminnal együtt

-nagyon sok élményt gyűjtöttünk

Nagyon rosszul döntöttem volna, ha nem megyünk el, nem merünk elutazni. A legjobb döntés volt és Costa Rica szerelem marad. Az hogy szinte üresen tudtuk felfedezni főszezonben, valamivel több, mint 2000 km-t autóztunk és a nyers természetet ilyen közelségből ismerhettük és csodálhattuk, hát erre nem nagyon vannak szavaim.

Ha tehetném már most indulnék vissza! Pura Vida Costa Rica <3

Az autóbérlő udvarból a kilátás a Poásra.

Repülőtér, beszállókapuknál CR jelképe a pirosújjú levelibéka