2020. június 29., hétfő

Alcsúton avagy Szentjánosbogár rajzás az éjszakai erdőben

Egyszer csak szembe jtt velem a Fb-on az Alcsúti Arborétum hirdetése, ami nagyon ferázta a bennem kényszerpihenőn lévő  felfedező hangulatomat 藍.
Innentől fogva nem volt maradásom, tudtam, hogy nekem (a többiek jönnek úgyis) ide mennem kell, amit adott a lehetőség.
Mert ugye a bogárrajzást nem lehet befolyásolni.. és mire elérkezett az ideje addigra tudtam, ha megkezdődik az esemény, akkor nem lehet várni vele:
1. Van smikor van és lehet csak pár napig tart
2.az elmúlt napok viharai és esőzése befolyásolta a rajzást, közel sem lesz annyira látványos, mint ahogy lehetne :(
3. Az időjárás bármikor lecsaphat és hezekre lezárhatják az arborétumot..

Így egy péntek délután az esemény  kiposztolása pillanatában tudtam, hogy vasárnap ha árkon-bokron is, de megyünk Alcsútdobozra 藍 Szentjánosbogár-nézőbe 朗.

Azt tudtam hogy nekünk nagyon messze van: 190 km oda és annyi vissza.. így jól megszervezve, a Balatonról indulva-és késő este odaérve még időt sem vesztünk.

Mondjuk a vasárnap 18 óra indulás a Balaton déli partjáról nem biztos, hogy jó ötlet volt: 2 balesettel az M7-esen, de rendületlenül.kitartottunk.
Székesfehérvárnál jöttünk le az autópályáról és onnan a 811-es úton több településen, erdőn-mezőn áthaladva jutottunk az Alcsúti Arborétumba-ahol más nem tévedett volna el- mi ezt is abszolváltuk, pedig világítós mellényes emberkék navigáltak mindenkit a jó irányba.

Arról már volt infóm, hogy kibírhatatlan a szúnyog mennyiség, de ami itt fogadott bennünket az azért na 藍.
Előző nap ak8k bementek sétálni, futva menekültrk a szúnyogok elől.

Én készültem: a kocsiból.kiszállva kiosztottam az Off sprayt, egy Authan Sprayt és egy Sketolene-t amit Ázsiában szoktunk venni.
Nyakig beöltöztünk..de visszavetkőztünk mert este 8 előtt közel 40 fokban állt a levegő 藍. Mèg a maszk hiányzott ránk  de az csak a pénztárhoz volt szükséges.
Vettünk jegyet-az esti 21 órás vezetésre terveztünk menni.. előtte még át akartunk menni Felcsútra: körülnézni.
A Vál-völgyi vasútról lemaradtunk, mert a Pancho Aréna mellett elcsesztük az időt..és a következővel meg lemaradtunk volna a sétáról... hm..


Az aréna brutális. Brutál szép és brutál nagy. Az akadémiához tartozó területek, pályák, épületek szint úgy.. persze az adófizetők pénzét ide öntötték :(. Megértük az állunkat felszedni a földről....


Visszaautóztunk Alcsútdobozra az arborétumhoz, ahol brutális mennyiségű autó és ember fogadott bennünket...

Mondtuk van jegyünk és az esti 21-es túrára jöttünk.. erre majd csak 50-es csoport lehet.. aztán az idegenvezető 40 főig számolt..azt várta, hogy majd a kollégák csinálnak valamit..nem csináltak.. így belefértünk az 50-be de a 350 vagy 450-be藍. Ez nem vicc ennyien voltunk...

Az idegenvezető jó fej volt, sokmindent elmesélt a Szentjánosbogarakról朗.
Közben üldözőbe vettek bennünket valami nagyobb bogarak is, kiderült a szarvasbogarak rajzása is épp most zajlik朗
Repkedtek rendesen azok is :)

Ahogy beértünk a sűrűbb, fás részre és ahogy haladtunk jobban befelé egyre több apró lámpás tűnt fel a sötétben 朗.
A Szentjánosbogarak hímjei repülnek, a nőstények nem. Mindegyik világit, le és fel.kapcsolgatják a lámpáikat. Minden este a rajzás alatt 21.17-kor kapcsolják fel a lámpácskáikat és kb 1 órát világítanak ❤.
Ha a hím leszáll akkor valószínűsíthető, hogy megtalálta a párját 朗 és szetelmük beteljesedik. Eléggé melós a dolog.
Sokszok repültek nekem, a kabátomra, kezemre, kb 1 cm hosszú jószágok. A hím és a nőstény nem is hasonlítanak egymásra és a nőstény ragadozó: csigákat is eszik :)



Fantasztikus volt látni ezeket a természet csodáit eredeti élőhelyükön朗.
Imádtam minden egyes pillanatát és azt hiszem minden egyes sétáló így volt ezzel ❤.
Fantasztikus és maradandó élmény lett.
Menjetek!
















Életem képei a Szentjánosbogarakról :DDD




Jobb híján: Naplemente Felcsúton a Puskás Aréna társaságában...










Felcsúti vasútállomás








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...