2017. szeptember 28., csütörtök

Tel-Aviv, hazautazás-16.

Eljött a hazautazás napja, lejárt a nyaralás, hamar vége lett.
11.15-kor indul haza a gépünk, de az ismert izraeli országelhagyási mizéria miatt érdemes jóval korábban kimenni a reptérre még ha az ember nem is El AL izraeli légitársasággal utazik.
Korán keltünk fél 6-kor. Már össze voltunk pakolva.
Az autót vissza kellett vinni a reptér melletti telepre. A reptér területére belépve ellenőrző pont van megint.
A Sixt autókölcsönzőnél az autó felvételekor kaptunk egy térképet, hogy hová kell az autót visszavinni. Nagy segítség volt, bár az útvonaltarvező amit használok : maps.me is kiírta, de nem bíztam meg benn.
Az UPS épület mögött volt a telep. Az autót gond nélkül visszavittük, minden ok. Aláírtuk a leadást. A szerződés jött mélben újra.
Egy kis shuttle busz meg elvitt bennünket az indulási terminálba, jelen esetben a Terminal 1-re, ami kb 5 perc sem volt autóval.
Itt kiszállva és  aterminál eépületébe belépve, rögtön a chekin pultok felé indultunk, itt egy hölgy mutatta merre.
A pultokhoz nem lehet odamenni, mert előtte ellenörzés van/volt.
Egy férfi volt aaz ellenőr. Odadtuk az útleveleket, 3-an léptünk oda egyszerre. Tőlem kérdezte ki kicsoda. Mondtam: anyu és a férjem.
Erre kérdezett valamit amit nem értettem...
Intett menjünk át a pult másik felére és olvassuk a kérdéskete, amik már magyarul voltak megjelenítve... külön külön kellett válaszolnunk...
Ki csomagolta a böröndöt? Volt egyedül a csomag? Megkért-e valaki, hogy hozzunk haza valamit neki? Más is hozzáfért-e a csomagokhoz? Van-e feladandó csomagunk?
Ennyi volt, ragasztott vonalkódot az útlevelekre, köszöntünk és mondta menjünk.
Én kérdeztem, hogy kell-e pecsét a beszállókártyákra, mert én úgy tudom? Erre mondta, hogy minek? Hgyjem el nem kell. Ok, menjünk :)
Egy ajtónál leolvasták a vonalkódot az útlevélen, majd fel a mozgólépcsőn az emeletre...
Itt különböző standnál ülnek dolgozók... biometrikus útlevéllel rendelkezőknél lehet menni hozzájuk. Belenézés  kamerába és kész. Megkaptuk a kilépéshez a sárga kis papírlapot. A belépésnél kéket kaptunk.
Majd tovább a  biztonsági átvilágításhoz. Itt már jó sokan kezdtek lenni.
A tabletet is ki kell venni a tálcára, máshol csak a laptopot kell.
A vizek benne voltak a táskámban, gondoltam, ha nem lehet szólnak. Lehetett.
A neszeszert én kitettem, utólag láttam, hogy a Barna nem...ezért sem szóltak :)
Szóval minden simán, rendben ment, kár volt tartanom tőle.
Persze máskor lehet más is...
A gép kicsi késéssel szállt fel Tel-Avivból, de majdnem pontosan érkezett meg Budapetre.
Egy a vártnál sokkal de sokkal jobb nyaraláson voltunk, kellems élményekkel gazdagodva érkeztünk vissza.
Az ottani 30 fokból az itteni majdnem megfagyunk 17-be érkeztünk. Megrázó volt. Nagyon.

4 megjegyzés:

  1. Jó volt olvasni Kriszti! :)

    VálaszTörlés
  2. Koszi a jo kis beszámolót és a szép fotókat ,élmény volt utazni veletek! :)
    Orsi

    VálaszTörlés
  3. Nagyon örülök, hogy elolvastad és végignézted! Köszönöm! :)

    VálaszTörlés

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...