2019. május 18., szombat

Litochoró - 2.

Pestről a Ryanair gépe pontosan indult, a csomagokkal nem szaroztak..a Wizz Air ugyan oda tartó gépére előreláthatólag 2 órás késé volt kiírva-elsőre arra vettem jegyet, de módosítottak rajta így lemondtam, a pénzt visszakaptam és a Ryanairnél megvettem, ülésssél (60 napos chekin), priorityvel jóval olcsóbban.

1 óra 15 perces zavartalan repülés után landoltunk a napsütéss Thesszaloniki reptéren. Mire kiértünk már hőség fogadott bennünket, pláne a hetek óta tartó szutykos itthoni időjárás miatt esett jól a meleg...

Feladott csomagunk tt sem volt, így könnyen kimentünk a terminálból, majd az ndulási szintre fellifteztünk s ott a Flocafé előtt vártak az autókölcsönző shuttle buszát. Még volt pár percünk a megadott időpontunk előtt, ittunk egy capuccinót és már jöttek is értünk. (hihetetlen :))). A választott autókölcsönző a Surprice lett-már a skopjei reptéren is őket használtuk, csak ott volt a reptéren irodájuk.
Elautóztunk a kb 2 km-re lévő irodába, ahol rendeztük a fizetést, kértem máodik sofőrt is, pikk akk végeztünk. Nem akartak semmilyen általunk nem kért, nem fizetett szolgáltatást ránk sózni.

Az autó egy leharcolt Ford Fiesta lett. Kb a vizibicikli erejével... igaz 178000 km volt az autóban, de akkor is, pedig 1300 ccmes volt a lelkem.. Tele súlyos és mély sérülésekkel, igaz nagyon nem bántam a 900 Eurom zárolása miatt... persze a tank üres volt, imádkoztunk a legelső kútig eljussunk.. (a autó nagyon sokat evett 8 l felett :(()
Tankolás után irány a Olümposzi Riviéra, abban is Litochoró városka.

Az út autópályán gyors, csak költséges: fizető kapuk vannak, hol kisebb nagyobb összegeket kellett fizetni.
Mivel az út során 1300 kmt sikerült megtennünk, egy vagyont fizettünk az autópályadíjként .

Az Olümposz havas hegycsúcsai vigyázzák a tengert, a  közel 3000 m-es hegyek lenyűgöző látványt nyújtanak itt:

A szállásról kicsit autóztunk, bár gyalog sem lett volna messze, besétáltunk
Megérkeztünk Litochoróba.
 A falucska az Olümposz Nemzeti Parkbejaratánál az Epinea-kanyon lábánál fekszik. Innen lehet túrázni és felsétálni a parkba különböző túraútvonalakon, akár 9 km-t van lehetőség túrázni.A szállásról kicsit autóztunk, bár gyalog sem lett volna messze, besétáltunk a parkba..
Most a közel 3000 m-es csúcsot és környekét hó igen felhő nem borítja 😍.
Mi a legrövidebb, legkönnyebb lehetőségnél maradtunk 😎 Zeusz fürdőkádjáig merészkedtünk . A legenda szerint Zeusz ide járt le az Olümposzról megmártózni.
Gyönyörű látvány a havas hegycsúcs😍 innen lentről is.
Zeusz fürdőkádjáig kiépített gyalog út ezet idáig, korláttal védve a sétálókat a szakadéktól, lent zubogott a folyó vize... leesni nem volna jó, eléggé magasan jártunk itt..

Visszafelé is arra kell sétálni, mint befelé... egyébként van más túraútvonal-ezta  bejáratnál tábla jelzi.
Vacsorázni a városba mentünk, gyalog. Sokféle lehetőség közül lehet választani.

Szállásunk egy igazi gyöngyszem volt: Khallisto Guesthouse: eredeti tradicionális ház, és így berendezve. Nagyon tiszta szálláshely a városka közepén, ingyenes parkolási lehetőséggel, reggelivel a szoba árban. Kedves, figyelmes vendéglátók a ház tulajdonosai, látszik, hogy szívvel csinálják :) Az ár: 55 Euro/3 fő/éj reggelivel
Ajánlott szálláshely!

Itt reggeliztünk, gazikristály méztartóból kaptuk a mézet, cukrot :)

Vacsora után hazasétáltunk a meglehetősen kacskaringós és dombos utcákon :)
Nagyon amar elaludtunk, hiszen itt 1 órával többet mutatott az óra és mi amúgy is nagyon korán ndultunk otthonról.
Reggel a közeli harang misére hívó hangjára ébredtünk.