2018. december 1., szombat

Délelőtt áthajózunk Eminönübe,

a hajón kihagyhatatlan a tea vagy a narancslé esetleg a salep :) 2,5 líra

onnan villamos Beyazitig.
Ma Sultanahmetben kezdünk, majd sétálunk a Nagy Bazárba..engem a hideg ráz, hogy bemenjek-de nincs az a tömeg ami szokott, teljesen élvezhető.
 Mindenhol leárazás...igaz sose volt még ilyen olcsó minden..az árak maradtak, a líra viszont 57-58 Forintot ér..

A SAR étteremben ebédelünk a bazárral szemben. A vöröslencse leves citrommal kihagyhatatlan.

Kék Mecset kivilágítva

..A Divanyjolu Caddedin sétálunk lefelé...majd betérve a kedvenc cukrászdánkba adunk az élvezeteknek, na meg a kalóriáknak :)

Majd  aszemben lévő Kék Mecsethez megyünk. Sajnos zárva. csalódottan tapasztaljuk, hogy a mecset imaidőkre bezár, turisták nem mehetnek be imaidő alatt. A mecset végleg 17.15-kor teljesen bezár, nem tudunk bemenni.
Korábbi években be lehetett menni imaidőben is, csak nem lehett fotózni-most gondolom a "kultúrált" turistáknak köszönhetően ezért bezárják a turisták előtt :(( Szinte csak 1-1 órára van nyitva-így sajnos ezen kirándulás alkalmával nem jutunk be a Kék Mecsetbe :(

Hagia Sophia és az előtte lévő tér

kivilágított Galata-híd, már a hajóról

Majd a 3/4-ed 7-es Kadiköy felé tartó hajóra szálltunk és kb 20 perc hajózás után Kadiköyben kötöttünk ki.
Vacsizni a sarki döneresnél vacsoráztunk újra.
Ma is megtettünk gyalog 15 km-t, a hajót, villamost nem is számolva.
Hideg volt, nagyon, de szerencsére nem esett az eső.