2018. február 8., csütörtök

25. Katar, Doha

Borzalmas 7 óra repülés után landoltunk Dohába. A Qatar Airways B777 gépe egy tragédia economyn. Na az A380-as is az volt. :( Soha többet.
Az hogy a kaja borzalmas (egyedül a Turkishnél sikerült valamit enni eddig)-mi nem esszük meg.
Innivalót meg nem nagyon kaptunk. 2 x kértem alkoholt-ami a menüpapíron volt sem az odafele úton sem a vissza úton nem tustak adni.
Szektoronként, 2 folyosón 1-1 utaskísérő szolgál ki 40-40 embert... már a 4. sorban nincs elég innivaló és olyan étel amit kérnek, pedig 3 féléből lehet választani...
Kértem kólát mérgemből, erre megbont egy KIS dobozos kólát és a felét adja oda... hm... kb 1 dl-se..
És kérek még mást erre furcsán néz rám? Hogyan? Ezzel az 1 dl-el érjem be 7 órára?
Vagy 3,5 órára?
Felállni nem lehetett, mert oda is és vissza is be kellett kapcsolni az öveket, és szóltak annak is aki WC-re felkelt.. na mondtam én akkor is megyek, ha tetszik ha nem...
Egyszer szidtam ezt az innivalóhiányt az Index fórumán: lehurrogtak, hogy ennyi pénzért örüljke és keljek fel ha inni akarok. Na ezek nem engedtek felkelni, jól be is dagadt a lábam :(
Ezek a gépek borzasztó kényelmetlenek economy-n. Lehet, hogy az A380-as rohadt jól néz ki és az I. osztály az emeleten marha jó meg minden, de az economy marha kényelmetlen. 3-4-3 székkiosztás meg a végzetem. akkor helyem nem volt, hogy ha enni akartam volna, hogy egyek, ha mellettem 2 oldalról ül valaki. Vagy levertem valamit a szomszéd asztalról vagy meg kellett várnom, hogy egyenek és végezzenek... :(

A másik, 1 család 2 gyereke végig ordította a 7 órát. Azt hittem 1 óra alatt elfáradnak majd, de nem.. a 2. kajaosztáskor az elöttünk 2 sorban ülő arabok kiakadtak és nekiugrottak a családnak-szerintem jogosan!
Nem tudom erre mi a protokoll, de a légiutaskísérők meg sem próbáltak tenni semmit. Tesómék szerint -ők 1 héttel később indultak és 3 nappal később jöttek haza-szintén panaszkodtak. Sem inni nem kaptak, sem a gyerekkel nem törődtek... :(

Na.. Doha..
ha nem szállhattunk volna ki Dohánál, akkor kiugrottunk volna az ablakon..
itt helyi idő szerint 23 óra volt....
Nem mentünk a tranzitba, hanem kisétáltunk a belépéshez. csak mi mentünk, senki nem jött..
kint persze hatalmas sorok álltak...
aztán volt akinek volt sárga papírja, amit a légitársaságtól kapott...1 óra sorbanállás után kérdeztem mi ez.. teljesen pánikba estem, hogy erről nem mondott senki semmit-de nem kellett semmi. Gondoltam 2,5 óra sorállás után innen fordítanak vissza megőrülök :D

Aztán nyitottak még sorokat és ahogy hátranéztem egyre többen jöttek és nem hogy fogynánk, hatalmas lett a tömeg, pedig már hajnali 1 óra lett....

A belépésnél én mentem előre. Egy kamerába kell itt is nézni, ami automatán beáll a magasságodhoz. Tőlem elkérték a  szállás foglalást, katam pecsétet is.
Megvártam a Barnát, de közben kérdezte tőlem, hogy ez a szállás-mondtam igen-tehát hallotta...

Aztán ugye 2,5 órája kijöttek a csomagjaink-azt hittem nincsenek már ott- ráadásul a qatartól kaptam értesítést, hogy a 8-as szalagon vannak a csomagjaink. Persze ott nem voltak. Kérdeztem az ott dolgozókat hol vannak, elküldtek valahová, amit szerencsére nem értettem meg-és a Barna megtalálta a csomagjainkat persze a 9-es zslagon.. ennyit a Qatar appról..:( Becsekkoláshoz pedig jó volt...

Végre kijutottunk, váltottunk pénzt: katari rialt. Közben azt írta a szállás fizessünk riallal.

És még háta volt abérautó felvétele, amit meg kellett keresni. Europcar volt a dealer, eléggé jól ki volt táblázva merre kell őket keresni. Ha megtalálod, akkor 1 helyen van mind.

A srác nem volt a helyén, a szomszéd szólt neki anélkül, hogy kértük volna. A kocsit gyorsan átvettük, mindenféle akadékoskodás nélkül. A hitelkártyán 1000 rialt zároltak. A kocsi visszavételéhez pontos leírást adtak, ami hibátlanul visszavitt bennünket....

A reptéri garázsból kievickélve, a majdnem üres városban haladva .. eljutottunk a szállodába. A maps.me tervező hibátlanul vitt bennünket, de én voltam béna.. persze nem tudtam, hogy a balra kanyarodás már 200 m-el elöbb külön sávokba visz el.. és nem a kereszteződésben kell kanyarodni azonnal...szerencsére a Barna ezt hamar vette :D
Na meg a gyér forgalom is segítségünkre volt ebben...

A szállodába érve már hajnali 2 óra is elmúlt-találtunk parkolót az utcán... és bementünk. A recepción hamar becsekkoltunk, kértem reggelit másnapra ezt is kifizettem. Aztán megkaptuk a szobánkat.
A szoba lesötétítve, nagyon tiszta és hatalmas az ágy. Egy jó forró zuhany után én nem tudtam elaludni, csak forgolódtam... de ráérünk kelni reggel, mert reggeli 10-30-ig van és a város is későn indul itt :D
Nehezen de elaludtam...


1 megjegyzés:

  1. Hú, hát ez nagyon rosszul hagzik,amit a repülésről írsz. Mi Az Emiratesnél ennek az ellenkezőjét tapasztaltuk, bár csak a 380-as gépen volt nagy hely, kényelem és rengeteg innivaló, szinte feltöltöttek minket folyadékkal,mert negyed óránként hozták, ha kértük, ha nem. Amikor meg nem szolgáltak fel, adtak ilyen mini műanyagpohárba lehegesztett vizet (ami mondjuk csak kb. 50 ml volt), de ilyenkor is lehetett hozni a kiszolgálópultoktól italt. A Dubai utáni 777-es nekünk is szar volt, hasonló, ahogyan leírod.

    VálaszTörlés

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...