2016. szeptember 20., kedd

2. Megérkezés Dubaiba, majd tovább Abu Dhabiba -1. nap

Dél után 35 perccel indult a járatunk Dubaiba, az Al Maktoum reptérre (DWC) és előreláthatólag 5 óra 15 perces menetidővel készültünk :)
WizzAir volt a légitársaság, nem utolsó sorban az olcsó repülőjegyek miatt. Mert ugye lehet menni Dubai DXB repterére is marha drágán Emirates  légitársasággal-valszeg kicsit nagyobb lábtérrel és itt van alternatívának a WizzAir Budapestről sokkal olcsóbban, szűk helyekkel. Na de sebaj, kibírjuk!
valamit valamiért!
Az utat több mint egy éve szerveztem meg kiscsaládunk részére-7-en indultunk pihenni, felfedezni, újat látni- a legkisebb 20 hónapos keresztlányom volt. Le a kalappal előtte az egész repülőút illetve a nyaralás alatti 38-42 fok miatt is!
Szállásainkat a Galahotels.com oldalon foglaltam és fizettem ki több, mint 1 évvel ezelőtt-maximálisan elégedett vagyok velük. (GalaHotels azóta csődbe ment, sok vendég pénzével)

-Abu Dhabi szállás: Beach Rotana Abu Dhabi-reggelivel 3 ágyas szoba, helyette 1 luxus suitet kaptunk, aminek napi ára 4000 AED. ( itt a 5 AED-et kellett fizetni/fő/éj= 60 AED össz)
Ez a szállás 4 éjre 430 euroba került 3-unknak reggelivel.

-Dubai szállás Citymax Hotel Bur Dubai-reggelivel, ez pedig klasszisokkal olcsóbb volt ezen az oldalon, mintha a booking.com oldalon foglaltam volna és a + citytaxokat sem kellett triplán megfizetni, ahogy a bookingos oldalakon feltüntetik és kell is fizetni.(itt pedig szobánként/éjszakánként 10 AED-t!)
Ez a szállás 202 euroba került 2 főre reggelivel. Nincsen 3 ágyas szobájuk!

Amúgy ha nem szüntették volna be a vízumkötelezettséget magyar állampolgároknak az Emirátusokba, és nem lett volna olcsó a repülőjegy, szerintem nem indultunk volna ide-ebbe a hiper modern (is) drága, csillogó villogó, leg-leg épületeiről híres városba. (zárójelben jelzem meg, hogy nem ezek voltak  a legjobb dolgok )
Lehet megköveznek érte,  de a legjobb dolgok voltak a legolcsóbbak, és semmi közük a fényűzéshez :)

Dubaiba landolás előtt megpillanthattunk a The Palm Island-et, ami nagyon mutatós volt a levegőből, illetve a távolban feltűnt a Burj-al Arab is kivilágítva.
20 óra előtt 15 percecel sikerült leszállnunk, majd egy gyors útlevél ellenőrzés után megkerestünk az előcsarnokban az autókölcsönző cégek pultjait. A miénk a National volt, a tesóméké a Thriffty cég lett.
 A Nationalnál egy Ford Focus automata váltós, fullos felszereétségű vadi új autót kaptunk
109 km-el...hm... hogy nekem mindig ez jut! :) Karc nélküli szalonautó ;)
Kötöttem a helyszínen 0-ázó biztosítást napi 25 AED-ért, így 1200 AED-et zároltak a kártyámon. Kérdeztem, ha nem kötök, akkor mennyit zárolnak? :) a válasz az volt, hogy ugyan ennyit :) A saját érdekünkben tettem, így legalább biztonságban leszünk :)
A Thriffty-nél is én intéztem a kocsit, ott 45 AED lett volna naponta a 0-ázó biztosíás, de ők még itthon kötöttek a Rentalcarsnál biztosítást. Érdekes módon a Thriffty intézője ezt nem látta és meg akarta köttetni a helyszínen, de mikor mondtam, hogy van, akkor mondta, hogy ok. Ők is zároltak és akkor is zároltak volna ha ott kötnek 0-ázót.

 Majdnem egymás mellett voltak.
A miénknél nem kellett várni, addig nekik igen.
Azt hozzáteszem, hogy amikor béreltük a kocsit, nekik igényeltünk gyerekülést a picinek-de  a helyszínen hülyének néztek, hogy minek az- a rendőr nem kéri :( Nem tudtak adni. Megpróbáltam bérelni a mi cégünknél, itt sem sikerült, nem volt nekik.. Nem azért akartunk kérni, mert a rendőr megbüntet a hiánya miatt, hanem ilyen forgalomban legalább ez a minimum, hogy a gyerek biztonságban utazzon az autóban. :(
Mondjuk ő élvezte a szabadságot, az anyja meg hátső fali szívinfarktusokat kapott ninde egyes kanyarodáskor vagy fékezéskor....
Mondtam is, kíváncsi leszek otthon, hogy szorítják bele a gyerekülésbe :))

Kimentünk a parkolóba-mivel sötét volt már, lámpafénynél átnéztük a kocsit....körbe fényképeztem... a faszi mondta, hogy minek, tiszta új, le volt mosva, vízcseppes volt... hibátlan...
A tank 1/4-ig van, így kell visszavinni. OK.
A másik társaságis átvette a kocsit, ők egy Nissan Sunny-t kaptak, hát egy nagy szar volt, de ez van, ráadásul sok km-el... még jó, hogy egy Nissan Tida-t béreltek... na mindegy.
Az éjjeli út Abu Dhabiba vezetett és még legalább 120 km előttünk volt egy ismeretlen vidéken,  a nagy sötétségben.

A maps.me útvonaltervezőt használtunk az út alatt végig, mindenhová. nekem kifogástalanul elvitt mindenhová, hibátlanul.Ha véletlenül eltévesztettük-mert a 2 x 8 sávból, csak a 3. és 4. ment épp kicsit jobbra vagy balra, azonnal újratervezte az utat és nem kellett soha megfordulni. Legfeljebb más úton jutottunk el a célhoz.

Útközben megálltunk tankolni, és vásároltunk vizeket, meg innivalót, hogy ott érkezéskor ne legyen már rá gondunk. ja amúgy még este 37 fok volt, sötétben. Jesszus mi lesz itt nappal? :)

Nem siettünk-a  bérautók 120-nál sipolnak amúgy- 2 óra alatt értünk Abu Dhabiba. A tervezőnk pikk pakk megtalálta a szállodát. Itt azonnal elvették a kocsinkat, kipakoltuk a  cuccainkat-ezeket is összehordták... csak lestünk.
A kocsikulcsra nem kellett vigyázni ezután. Amikor kellett a kocsi, akkor odaadtuk a papírt-amin egy szám volt, és azzal keresték meg a kocsinkat. Erre volt személyzet, nem is kevés. A kocsit soha nem mi parkoltuk le és soha nem mi kerestük meg, csak kimentünk a szálloda elé és kértük az autót, majd hozták. 10-5 AED-et adtunk borravalónak, amúgy először nem adtunk, mert nem számítottunk rá-de enélkül is maximálisan kedvesek, figyelmesek és előzékenyek voltak! Mindenki!
Majd a recepción megkérdeztem, hogy jó helyen járunk-e, mert itt nagyon nagy volt a luxus és nem igazán tudom, hogy én ide foglaltam-e :) Meg főleg annyi pénzért, amit fizettem :) De közölték, hogy Welcome és jó helyen vagyunk. Sőt nem a szimpla 3 ágyas szobát kapjuk, hanem egy luxus suitet, ami tengerre néz és 4000 AED/ éj. Dupla hálószobás, 2 fürdővel, mindegyik szobának nagy terasza volt, persze a tengerre nézett mindkettő. Ez a 424-es szoba volt.

Gyorsan lezuhanyoztunk, átöltöztünk, mert  a hőség az mellbevágó volt és lementünk körülnézni, megcsodálni a tengerpartot és a szállodát.

A tesómék elkeveredtek, később értek ide, de ők is csak megérkeztek. Ők a Rotana Luxury Apartment-épületben kaptak egy szintén luxus apartmant, ők 3 felnőtt és a baba :)
Ebben egy rossz volt, hogy viszonylag messze volt kb 300 m-re a fő szállodától és csak körbe lehetett jönni a tengerpartra is, és reggelizni is ide kellett jönni, bár saját recepciója volt.
A Bech Rotana szálloda és a Luxury apartmanház között van az Abu Dhabi Mall. Egyben vele, Átjárás van a szálloda és a Mall között illetve az apartmanház között. Ott van minden féle, sok-sok nm-en :) Bolt élelmiszer és ami szem szájnak ingere.
Az ő kocsijukat is elvették, ők is csak lestek :)

Eddig minden ok, a  lehető legjobb helyen vagyunk, sőt olyan helyen vagyunk, amiről még álmodni sem mertünk volna.
Elég későn hajnali 1-kor tértünk vissza és aludtunk el nagyon gyorsan.

(A telefonom tönkrement ott, így belső képek később)
Beach Rotana Abu Dhabi Lobby
Kilátás  szobánkból-megúnhatatlan. Az épület ott szemben egy klinika.







Felirat hozzáadása

apágyak, ernyők ingyenesen használhatóak, sőt hűtött mentolos törölközőket osztogattak naponta, folyamatosan... a víz 38-40 fokos, a zuhanyzó pedig forráz...






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...