2016. május 14., szombat

1. Szicília-megérkezés

 Szombaton hajnalban indultunk itthonról, a kocsit nem  a szokásos Fapados Parkolóban tettük most le, hanem a reptér mellett közvetlen..
Parkolót a reptér mellett foglaltam, még április elsején a Bolondok Napja nevű akcióban, potom 11 napra 3850,- ért. A Holiday Parking-ban mi még nem jártunk, remélem nem fogunk csalódni. Előre kellett fizetni. Ennyit megért.
De többet nem megyünk ide... 2 db hely volt és úgy kellett levadászni :( Szóval nekem a kényelem mindennél többet ér...

Becsekkoltunk-2óra 20 perccel előbb mint szoktunk- és beálltunk a biztonsági ellenőrzéshez. Átküldtek bennünket a másik terminálra, hogy onnan menjünk, mert annyian voltak.

Aztán felszálltunk időben-eseménytelen-részemre nagyon nyűgős- repülőút után végre landoltunk a napsütötte Szicíliában :)

Alicudi a levegőből:)




A csomagokra kellett várni, nem is keveset, több, mint fél órát. Az autófelvételi pultot közben megláttam, ahogy mások mentek kifelé és nyíllott az ajtó...
Elég nagy volt a Locauto pultja, így is várnunk kellett sokan voltak/voltunk. A mellettünk álló társaság nem kapott autót, mert a hölgy jogsija lejárt. Nem értették mi a probléma. Nagyon nyerő lehet, hogy egy 5 fős társaság nyaralás múlik ilyen piti , egy kis odafigyeléssel elkerülhető dolgokon. :(
Nem írták át nekik, pedig kérték, fizetni szerettek volna, de mivel a foglalásuk online lett megcsinálva, így fel kellett (nem tudom mi a vége) hívniuk a Rentalcars.com-ot és ott szóban módosítani a foglalást más nevére. Én elhiszem, hogy ez van, de miért nem lehetett ott helyben?
A többszörös járatmódosítás miatt nekem is telefonon kellett elvégeznem az autóbérlés megváltozott időpontjait, ráadásul angolul... neten online nem engedte a rendszer...  Még szerencsére volt annyi eszem, hogy nem kapkodtam el és csak 1 x tettem meg, mert kivártam.

Tőlem nem kértek semmit, mindent odaadtam. Aztán csak írt az ügyintéző... én meg figyeltem a szomszéd csajokat, hogy megy fuccsba a nyaralásuk :(
Aztán kb 10 perc múlva akarta kérni a hitelkártyámat, adtam. Nem akart velem semmilyen biztosítást kötni, nem akart rábeszélni semmire. A végén felállt és közölte, hogy benne vagyunk a rendszerükben és upgradelte nekünk a Renault Cliot egy Opel Mokkara ingyen és bérmentve. Eddig ok. Zárol a számlán 100 eurot büntire, meg 800-at kaucióra, oszt kaptunk egy papírt, hogy a VIP parkolót keressük és ott vegyük át a kocsit. Végre nem tévedtünk el... megtaláltuk elsőre, pedig még nem jártunk itt.
És egy csodaszép, hibátlan, vadiúj, sérülésmentes  3000 km-es Opel Mokka várt bennünket... na ettől lehidaltam. Elkezdtem körbejárni és le akartam fényképezni az autó sérüléseit, de mondták, hogy nincs mit, ne keressem... na ez már ki..szás..szerintem.
Kértem adjanak másikat, erre hülyén néztek rám... na jó, akkor marad. De Szicíliába jöttünk nem? jesszus, ennyi a kauciómnak :)

 Egy kis kártyával tudtunk kijönni a telepről és pikk pakk Aci Castello felé vettük az irányt. A Nap nagyon jól sütött, kellett is a fáradt lelkemnek és testemnek. Mindegyikünkének <3

GPS-nek a maps.me -t használtuk, kifogástalanul működött, kivéve amikor nem :)

Catania








Kb 30 percen belül Aci Castelloban a szállásunkon voltunk, ahol még mindig ragyogóan napsütésen volt az időjárás.
A Hotel Lacheat választottam itt szállásként. Főbb szempontok ami alapján foglaltam:
-ár
-reggeli (ne csak édesség)
-biztonságos parkolás (ne csak lehetőség, hanem tényleges hely)
-medence
-wi-fi
A többi jó csak ráadás, ugyanis csillagtúrázni készültünk innen minden napra.
Becsekkoltunk, és kaptunk egy hatalamas nagy, kényelmes, tiszta, oldalról tengerre néző szobát. Egyenesen a Kükloszokat láttuk, amikor kipillantottunk.





alsó parkoló a Hotel Lachea-nál

kilátás a szobánkból


Aci Castello a Küklopsz-riviérán található.

A tengerből kiemelkedő szikladarabok ők.
A tenger csodálatosan kék volt, és este lévén nem volt hideg sem.

Lecuccoltunk, zuhany, átöltözés és irány a környék felfedezése. 

Első útunk Stazzoba vezetett, és szombat lévén  a helyiek a falu apró főterén múlatták az időt. Boltot kerestünk-találtunk Supermercadonat és bevásároltunk innivalót ( a szálláson volt hűtő), másnapra a kirándulásokra szendvicsnek valót is.













Stazzo: Blue Bar

Majd Ripostóban is jártunk, majd
elkezdett besötétedni és a lemenő Nap az Etna felé ilyen képet mutatott:




Jártunk Aci Realeban a parton,itt ettünk egy helyi étkezdében focacciat, meg pizzat :)



A szállodába érve azonnal elaludtunk.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...