2016. március 17., csütörtök

Mauritius-egy álom válik valóra...-1.

Nagyon régóta szeretném... aztán minden más ötlet jött közben :)  (Burma megszervezve....;)....-ezek is jók voltak, már miért ne lettek volna?

Közben hazajöttünk Fülöp-szigetekről ami nagyon jól sikerült. Talán a legjobban. Bár mindig ezt mondom az épp aktuális utazásról hazajövet. :)

Sőt a Turkish Airlines hozzájárult ehhez az úthoz az 1200 euros kártérítésével, ami ide különösen jól jön! (na ez bruttó-mert a szállás és a repjegy -amit +ban kellett megvennem-ebből 400 euroba-ba került, de akkor is.

Kezdésnek pont jó. Sőt túl jó.
Azt gondoltam, ha már ennyire menni szeretnék, régóta vágyott uticél Mauritius, akkor most van rá a legnagyobb esélyem, hogy eljussak és valóban  netto 22 napot eltöltsek a szigeten, ne csak pár napot.

Mivel a Turkish Airlines korrekt volt, így újra az ő járatukat választva: jövő januárban Mauritius szigetére utazunk, netto 22 napra (1+1) az utazás...
Az utazás 1. napján 13 órakor érkezünk meg a szigetre, visszafelé pedig este 20.30-kor indul a gép hazafelé. Az út baromi hosszú, 13 óra 40 perc-befonom a hajam ....:( és útba ejti a gépünk Madagaszkárt is! szívesen bevettem volna a progiba, csak az idő nem elég rá, rohanni pedig nem fogunk-most sem!

Autót bérlünk , ami meglepően nem drága a szigeten, de keresni kell és ez volt a legolcsóbb
22 napra, napi 23 euro-ért, zárolt összeg nélkül és reptéri illeték sem minket terhel.
De azt gondolom, hogy autó nélkül nem lenne jó belevágni, a mi kényelmünket szolgálja és eljutunk vele mindenhová :)
nem vagyunk időhöz kötve, nem csillagtúrázunk, hanem több szállást foglalva fedezzük fel Mauritius, ezt a  földi paradicsomot.
Autó is visszaigazolva, nem kellett semmit fizetni előre, kaució sem kell, a kocsinál írjuk meg a papírokat- várni fognak a reptéren, 506 euro lesz 22 napra.

A szállásokat lefoglaltam,-agodan és a booking.com-on.: körben  a szigeten:
Van, ahonnan tulajdonosok már írtak is: mi a lehetőség, mit lehet csinálni, mit ajánlanak, mi van a környéket stb... bár ez az Airbnb-s szokás, nem zavar, sőt meglepően jól esett :)

Blue Bay:
Chantauvent Guesthouse 5 éj reggelivel

Trou d'Eau Douce:
Golden Shell Residence-apartman 4 éjre, ellátás nélkül
Innen hajókirándulunk Ile aux Cerfre, itt foglaltam itthonról:
 MUTT -1400 rúoia a kirándulsá, italokkal, ebéddel és a Grand River vízeséssel+ Ile De Aux Cherf meglátogatásával


Grand Baie:
Ocean Villas Bungalows Grand Baie 6 éj reggelivel+vacsorával
itt előre 50 %-ot kellett kifizetni, ez a szálloda saját honlapja, ez így olcsóbb volt, mint a booking.com azonos foglalása.

Flic-en-Flac szállás 3 éj reggelivel agoda-n foglalva:
L'Oiseau de L'Ocean Residence

La Gaulette, La Morne:
Majd az utolós pillanatban, sok-sok variálás után ide is foglaltam 4 éjt, innen megyünk a reptérre:
 Ocean Apartments Le Petit Morne, La Gaulette



A szállások különbözőek, nem luxuskategória-sőt középkategória, de megalkuszom, hogy ott lehessünk ennyi időre.
Van benne olcsó apartman reggeli nélkül  és van benne tengerparti szálloda is, ellátással, mindenféle luxussal.
Persze mehetnénk 7 napra is, ugyan ennyi pénzért, amit mi  erre a 3 hétre szántunk, de nem, mert számít persze a szállás, de azért jól tudom érezni magamat egy olcsó, jól felszerelt apartmanban is :)
Reményeim szerint maga a hely kárpótolni fog mindenért!



2016. május 4.

A repülőjegyek megvásárolva a Turkish Airlinesra. Nem volt olcsó, ár érték arányban szerintem jó-és csak Isztambulban van átszállás, és ha Budapestről induló 20.15-ös TK 1038-as járatról a csatlakozást nem érjük el, akkor kártérítés jár megint. Na erre nem vágyom, de ha mégis, akkor tudom mire számíthatok.

 Előtte körbejártam a témát és ezért hoztam meg e döntést és így:

-Qatar BUD-ról előszőr lerepül Dél-Afrikába és úgy megy MRU-ra
-Emirates jóval drágább árat adott-

KLM, Air France szintén 320 ezer/fő ár feletti jegyeket kínált és nem szívesen utaztam volna velük több okból sem...

-Turkish árai brokereken kersztül voltak a legolcsóbbak, nem a légitársaság saját honlapján...

-British Airways repüli MRU-t de Londonban át kell szállni és sok órás (vagy nem) átszállás van és reptérváltás is, na ez eleve kizárt, bár ez lett volna  a legolcsóbb..

-van még MXP-ról a Meridiana Air, de ez fapados, ami nem is gond, de 1100 euro körüli árakat kínált és még Milánóba is el kell jutni, meg haza...




2 megjegyzés:

  1. Szia Kriszta,
    nekem 9 ével ezelőtt, az első ottlétemkor Mauritius nagyon tetszett. Tavaly, másodjára viszont olyannak hatott, mintha nagyon "lezülött" volna valahogy.
    Kíváncsi vagyok, majd milyen véleménnyel jöttök haza. Burma szuper lehet, oda én is nagyon elmennék, de azt mondják, hogy még most is sok nehezséget állítanak a katonák a turisták útjába és nagyon nehéz országon belül közlekedni.

    VálaszTörlés
  2. Tudom Andi, eléggé sokat lapozom-lapoztam az útibeszámolóidat Mauritiusról.Mindig elmaradt... az anyagiak miatt főleg...
    Burmára vágytam, de nagyon úgy tűnik az marad legközelebbre ez meg lesz először! :)

    VálaszTörlés

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...