2016. február 8., hétfő

Utolsó napunk Kuala Lumpurban, hazaérkezés-20.

Reggel 8 óra körül indultunk-már nagyon meleg volt. Olyan forró volt a levegő, égette a bőrünket. Amikor 4 éve itt jártunk.igaz az 
1 hónappal korábban volt- nem emlékszem ilyen őrült melegre...

Jegyünk volt a Hop on Hop off buszra, neten vettem meg előre, így egész napot ezzel terveztük.
Taxival bevitetük magunkat KLCC-be, nem akartam monorailezni vagy KTM-ezni, így gyorsabb volt erre  a pár órára.

Majd a busz első megállójában megmutattam a jegyeket, mondták szálljunk fel, majd lecserélik a papírt jegyre. Így is lett a 3. megállónál kaptunk jegyet.

Kiültünk a nyitott részre, így mentünk a KLCC-ben jó sokat. A Barna akkor mondta, hogy nagyon süti a nap, így ő bemegy...

Én maradtam, majd a Sentral Marketnél terveztünk leszállni. Ennyi embert én még nem láttam, ami itt volt.
Egy gyorsétteremben ettünk/reggeli-ebédet.

Majd visszasétáltunk Chinatownba is, itt tudtam, hogy van egy szép hindu templom, amit múltkor nem néztük meg, és most a buszról láttam is a tetejét.
Megtaláltuk.


Menara TV-torony, KL

























régi pályaudvar

Little India























Merdeka tér





Bukit Bintang


Itt már nagyon melegünk volt és a nap is megártott. egyikünk napszúrást kapott, így azonnal a szállodába siettünk taxival.
Volt még 4 óránk a  reptérre való indulásig, hogy kipihenjük ezt is. Ezért is jó volt a szoba + egy napra fizetve.Át tudtunk öltözni és le is tudtunk zuhanyozni hazaindulás előtt.

Majd taxival a KL Sentralhoz mentünk 15 MYR-ba került az út, de csomagokkal nem lehet bóklsázni, lépcsőzni és járdaszigeteket kerülgetni sem.

Megvettük a jegyeket a Klia Express-re, Klia-ig, innen indulunk majd éjfél előtt fél órával haza.
Korán kiértünk, volt időnk, a csomagokat hamar le tudtuk adni a Turkish Airlines pultjánál. Majd kiléptünk az országból, és átestünk egy átvilágításon, ahol nem számított a folyadék.
 Majd ettünk egy helyen, jó paradicsomos pennét , meg egy nagyon finom pizzat és én levest. Most nem gyorséttermeztünk, elég volt.
Az étel friss, finom, ízletes volt és kb 4000 Ft-ot fizettünk érte.

Majd bóklásztunk az üzletekben és az idő telt, múlt eljött a boardingolás ideje. Itt jött a meglepetés, hogy nem lehet a gépre semmilyen folyadékot felvinni :( Újra átvilágítottak a kapuknál mindenkit. Ez van, ezt is tudjuk, a KLIA-n nem lehet folyadékot a gépre vinni.

Aztán beszálltunk, az utolsó részben ültünk, gépünk A330-as gép volt, nagy hellyel, ami egy ilyen hosszú útra: 11óra 15 perc-talán még kényelmes is.
Az étel számomra kifogásolható, mert csak hal maradt-nem mintha  amásikat megettük volna-ezért is vacsoráztunk beszállás előtt és nem bántuk meg. Nem is engedtem letenni az ételt elénk.
 Az út java részét átaludtuk, így volt jó.

Másnap reggel 5 óra körül landoltunk Isztambulban, ahol dermesztő hideg fogadott bennünket.

Mivel a hazajáratunkig volt időnk, így szétnéztünk a boltokban, majd vettünk ayrantés simitet és bereggeliztünk, ha már Törökországban vagyunk. Sajna wi-fi itt nem volt egyedül az út során :(
 A déli gép 1 órás késéssel indult haza, katasztrófa ami itt a reptéren van-ilyen szempontból.
Napos időben szálltunk fel és kicsit borongós időben szálltunk le Budapesten.

Első utam a Turkish Airways irodába vezetett, az odafelé történt késés ügyében.
Az iroda a Mariott Hotel alagsorában van, az Apáczai Csere János utca 4-ben. Itt benyújtottuka  kártérítési igényünket-mivel rendelkeztünk a légitársaságtól késési igazolással, így azonnal fizettéka  kártérítést, ami a távolság függvényéban és a 3 órát meghaladó késés az érkezés helyén-jelen esetben 19 órát késtünk-így 600 eurot fizettek ki azonnal fejenként.
Minden jó, ha vége jó.


2 megjegyzés:

  1. Na, nem gyorsan de a végére értem. :)
    Isteni érzés lehet ennyore kiismerni már magad ennyire idegenben, én tutti szét izgulnám magam. Nagyon szép utatok volt, és átjött, hogy különösen jól éreztétek magatokat.
    Gratulálok hozzá! :)

    És látom, micsoda útjaitok lesznek! Két olasz út, plusz a burmai, és látom, már Mauritius is felkészül! Ez utóbbi nekem is egy nagy álom egyébként.

    Köszönöm az élményt!

    VálaszTörlés

  2. Burma vagy Mauritius... de előbb utobb mindegyik lesz. Szicília lesz most májusban, Dubai pedig majd ősszel. Sajna Milánó elmarad a Wizz járattörlése miatt :( Hogy mikor pótoljuk még rejtély :(Köszi a figyelmedet, köszönöm, hogy elolvastad! Tőled különösen jólesik a dícséret! :)

    VálaszTörlés

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...