2024. január 16., kedd

Szingapúr -3.

1. rész

A Qatar Airways-sel indultunk Budapestről Szingapúrba. Multicity jegyünket 1 éve vettem a légitársaság oldalán:
  Szingapúrba megyünk és majd Baliról jövünk haza.
Közben Air Asia legitársasággal utaztunk 2x-is:
Szingapúr-Yogjakarta és Surabaya-Bali útvonalakon.
Sokat utaztunk az elmúlt években Air Asiaval szerintünk az egyik legjobb légitársaság arrafelé.

🏨Szállásainkat a bookingon foglaltuk és a legtöbbjét a helyszínen érkezéskor fizettük.
Szingapúrban nem, de Indonéziában ha kártyával fizetsz akkor 3-5%-os +ktg-t számolnak fel-kivéve ha egy Dana alkalmazást hadználsz ami a sajátjuk-ez esetben nincsen + ktg. Illetve az Alipaynél sincsen.

🏯Szingapúr: városállam. A városközpont a fő sziget déli partján terül el, de az eredeti esőerdőkből a sziget más részein sem maradt sok. Tudatos várostervezés folyik, szép városi parkokat alakítottak ki. A botanikus kert trópusi gyűjteménye páratlan. Nem ritkák a sokemeletes házak-de mindegyike a zöld növényzettel van díszítve és ez megtöri az üveg 🌴a fém ridegségét🌴 és ezt segíti az évi 2400 mm csapadék is💧az egyenlítői éghajlaton fekvő városállamnál. Így a zöld terek gyönyörű zöldek🤩Lakossága nagyrészét kínai származású szingapúriak alkotják, a másik 2 fő származás a maláj és az indiai.
Legelterjedtebb vallás a buddhizmus. Minden szingapúri legalább 2 nyelvet beszél-angolul biztosan👌
Szingapúr rendkívűl tiszta és rendezett ország; nagyon ügyelnek a rendre és a fegyelemre is 🙂 rágógumit is tilos behozni az országba, illetve minden be van kamerázva és ugye szabálykövetőek is 👌
🕌Szingapúri tartózkodásunk az út talán legjobb része volt. Szingapúrba biztosan vissza fogunk még menni: nagyon sok a látnivaló mi a 3 napunkon csak kóstoltunk belőle és imádtuk, mi itt jártunk:
-Marina Bay
-Gardens by the Bay
-Supertree Grove
-Chinatown
-Little India
-Clark Quay
🚉buszoztunk, metróztunk és ezekhez ☝️ Revolut kártyát használtunk, így nagyon olcsón közlekedtünk. Amikor felszállsz is csippantani kell amikor leszállsz szintén. Így mindig reggelre jött az egész napi használat utáni levonás: 3.5-5.3 SGD kijöttünk egy nap fejenként. Mindenkinek kell egy saját kártya.
Nem vettünk semmilyen utazós kártyát.
A reptér aljából pedig taxival mentünk a Kallang negyedben lévő szállásunkra 27 illetve 25 SGD-ért órával.
Az étkezéseket is olcsón oldottuk meg, ⛩️legtöbbször a Lau Pa Sat -ban ettünk: A Telok Ayer Market néven is ismert Lau Pa Sat egy történelmi épület, amely Szingapúr központi részén, a belvárosban található.
Itt mindenféle ázsiai nemzet konyhája megtalálható és gyorsan, olcsón isteni jókat lehet enni. Kártyával lehetett fizetni. Ide volt, hogy 1 nap 2x is visszamentünk.

Az MRT megállókban akár késő este 22 óra körül is simán találtunk kajáldákat , ahol nagyon finmakat ettünk.

🎁Kisebb apróságokat a kínai illetve indiai negyedben vettünk szintén nagyon olcsón.
Naponta többször eláztunk💧 de szerencsére az épületek árkádjai alatt úgy van kialakítva, hogy eső esetén is lehessen haladni.

Mindig reggeli után indítottuk a napunkat és volt hogy késő este értünk vissza a szállásunkra.
Szingapúr nagy kedvencünk lett és az is marad 🙂
🏨Szállásunk Szingapúrban a Hotel Boss volt és azt tudni kell, hogy itt a legkisebb lyuk is egy vagyonba kerül.. így valami olyat kerestem ami legalább szép is és nem csak lyuk. A szállodába érve 10 óra körül azonnal megkaptuk a szobánkat-így mire a valóságban vecsekkolhattunk volna addigra egyet aludtunk is és frissen, lezuhanyozva indulhattunk Szingapúr felfedezésére. Sajnos a medencére idő hiányában nem jutott idő 🙁 .
🎲 Van itt minden: pénzváltó: ugyanúgy vált mint a reptéren.
🌭Vannak kajáldák akár késő este 10 óra körül is, illetve hívnak taxit is ha szükséges a szálloda aljában. A szállást az agodán jóval kedvezőbb áron tudtam foglalni, mint bárhol máshol.
🏪A programokra érdemes a jegyeket előre megvenni-így nem kell sorban állni és tutira bejutsz majd.

🌏 Supertree Grove fényjáték a Gardens by the Bayben minden este van 2 időpontban és 15 perces a műsor, ingyenes.
Mi 2x voltunk megnézni, de megúnhatatlan, gyönyörű és kihagyhatatlan. Onnan visszasétálni a Gardens by the Bayben, át a hídon a Marina Bay Sands hotel előtt és onnan lehet jó képeket lőni a kivilágított hotelről👌onnan mi metróztunk haza✔️ #Szingapúr #MarinaBaySands
Szingapúr tiszta, biztonságos, lenyűgöző és nem feltétlen drága. Biztosan visszatérünk ide!

Ugye 10.30-kor már a szálláson voltunk, ömlő esőben érkeztünk és a szobákat megkaptuk érkezéskor, így tudtunk egyet aludni és zuhanyozni mielőtt elindultunk volna felfedezni Szingapúrt:  a szállodánknál buszra szálltunk-kártyát csippantottuk és elindultunk valamit enni. Lau Pa Sat felé vettük az irányt. Az appban néztem hol kell leszállni és ott -csippantás a kártyákkal a buszon leszállás előtt és ott szálltunk le+ kis séta....
Újra leszakadt az ég, de Szingapúrban ez sem gond, mert a házak alja úgy van kialakítva, hogy fedett részen sétálsz...

Bementünk a  felhőkarcolók között található híres Lau Pa Sat köralakú épületébe és ott kerestünk magunknak valami ennivalót. Olyannyira magával ragadott bennünket az ittlét és a hangulat, hogy össze vissza vettünk mindet-amit megettünk, de a végére jól kipurcantunk. Itt mindenféle keleti étel képviselteti magát: a kínaitól a koreaiig, a japántól a törökig. Thai ételt is találtunk, de ott a leszarom nagymesterei voltak az ott dolgozók és ott is hagytuk őket-talán egyedül ők voltak azok a 4 hetes utazás alatt akik nem akartak kiszolgálni kb senkit... Szerencsére alig voltak és kényelmesen étkezhettünk. Isteni gyümölcs juiceokat is próbáltunk.... minden itt töltött percét élveztük Szingapúrnak.

egy mecset a szállodánkkal szemben

HOTEL BOSS

ott középen az a piros tetős a Lau Pa Sat

Baywalk...innen séta a túloldalra.. nézelődés... mivel építik a partot kerülőt kellett tenni. Estére oda is értünk :)

Folyt köv egy másik bejegyzésben....