2022. október 19., szerda

Kerak vára-Musa Wadiig - Jordánia 3.

Ma hosszú napunk lesz, estére Petrába kell érnünk, ráadásul idő, mert lesz egy program 8 óra után... Madabából reggeli után indultunk el-ami pazar volt. A térkép szerint kerestünk egy Carrefour üzletet és itt bevásároltunk vízből, italokból , kávéból gyümölcsökből. Mindig van nálunk uti hűtőtáska: italtartós és kisebb kocka forma is. Ezek jól jönnek a hőségben, kevésbé melegszik fel ai innivaló útközben.

Az út eléggé kanyargós és nem tudunk gyorsan haladni amiatt, és szokjuk az itteni légkört is.

csomagok <3

Carrefour Madabában
Emelett az áruház mellett akkora szemét haéom volt itt Madaba központjában hogy csak néztünk! Felháborítóan sok a  szemét mindenfelé.

Aldi van minden van :) Útközben egy kilátópontnál. A táj fantasztikus a kopársága ellenére is, a kilátás lenyűgöző.

Útközben értek bennünket pozitív és negatív élmények is.

Amikor Kerakba tartottunk-ugye nagyon sok településen kellett keresztül mennünk.. ezekben a falvakban a gyerekek, fiatalok az iskolából mentek hazafelé... és bizony volt akik  kővel dobálták meg az autónkat-ettől ledöbbentünk... és bizony ledöbbenve láttuk azt is, ahogy helyi platós kiteherautókra felugranak-menet közben és az autó majdnem felborul... Ez sokkolt bennünket...

Voltak gyerekek akik viszont integettek és mosolyogtak!

a felnőttek viszont nagyon segítőkészek voltak, kérés nélkül segítettek- mutatták az utat anélkül hogy kértük volna... elég sok útelterelés volt útjavítás miatt és azt sem tudtuk merre van az előre-ilyenkor látták, hogy gondolkodunk és intettek, hogy kövessük őket..és szó nélkül tették egy kitérőt ellenszolgáltatás nélkül, hogy kivezessenek bennünket a jó útra!

Ez a kettősség megmaradt az egész úton!

Fél 2 után értünk Kerak erődjéhez, ami Jordánia leghíresebb keresztes lovagvára. A vár körül éttermesek ígérnek parkolóhelyet a fogyasztás reményében. Mi is egy ilyen helyen álltunk meg, mert minden csomagunkat a kocsiban hagytuk-így mégis könnyebb nézelődni-a parkoló be van kamerázva és a 3 dínáros parkolójegyet nem kellett kifizetnünk-egyébként is ettünk volna ebédet az egész napos autózás után és még a java hátra van innen...

A várba belépő 2 JOD-ba került volna, de elfogadták a  Jordan Passt így azzal mentünk be.

itt megint volt egy több km-es útlezárás... a világunkat nem tudtuk merre járunk és nagyon siettünk...itt is egy helyi autós vezetett ki bennünket...dombnak le hegynek fel...

itt már majdnem sötét lett, a fák az érdekesek amik nagyon dőlnek...valszeg az itt uralkodó állandó szél miatt

Nagyon de nagyon siettünk és még mindig sok km volt vissza Musa Wadiig :( és ránk is sötétedett... ezen az úton tudtunk haladni, bár tele volt kátyúval de nem lakott területen ment keresztül... és végre megérkeztünk a szállásunkra tök sötétben...