2022. március 30., szerda

Örményország -1. Tervezés

 Lehet nagyon nem kellett volna túlgondolni ezt az 5 napos örményországi ittlétünket, de mivel nagyon nincs róla semmi részletes, magyar nyelvű leírás így fontos volt részletesen megszerveznem :) Hogy miért érdekel? nem igazán tudom, de azt viszont igen, hogy Jereván  mint 2780 éves, így a világ egyik legősibb városa.

Húsvét hétfőn indulunk hajnalok hajnalán Bécsből és dél előtt pár perccel fogunk landolni Jerevánban. A WizzAir indít ide járatokat, sajnos BUD-ról nincs járat ide :(

Az EU-s oltási igazolás megfelelő a beutazáshoz, és érvényes útlevélre van még szükség az országba való beutazáshoz.

A jegyeket még tavaly ősszel vettem- azt hittem, hogy olcsón, de mire a cullangokat hozzá adtam és a flex is megdobta a jegyárat. Aztán elkezdték beállítani januártól a nyári menetrendet és januárban törölték a járatot, illetve lehetetlen időpontokra foglalták át. Hagytam hadd teljen az idő-mert még bizonytalan volt, hogy utazunk-e a Covid miatt-aztán felhívtam őket és lemondtam az általuk módosított foglalást -persze előtte megnéztem mennyiért tudom újra foglalni az egészet. Így nem buktam vele semmit, a flex ára is visszajött-mert ők módosították a foglalásunkat. Jól jártam, mert 146 Euro megmaradt az előző foglalásból és nem kreditben, hanem Euroban, mert azt úgy fizettem.

Aztán 5 nap múlva újra más napra került a foglalásunk-így elgondolkodtam, hogy lehet nem véletlen ez...

De újra megnéztem én mennyiért tudnám újrafoglalni-és át is tudtam online. Annyi pénzt már nem adtam volna érte-de mivel megint csak ők módosítottak így én ingyen és bérmentve megtettem azt. Minden cullang jött, de a  helyjegyek hazafelé nem. Így az alapdíjas számon felhívtam őket és kaptam új helyeket is. Szóval a komplett foglalásunk: 2 db priorityvel, hazafelé 2 db helyjeggyel és 2 db flexszel 210 Euroba került.

A parkolófoglalást a Panda Parkolóba foglaltam, a bécsi reptér mellé.

Miután felvesszük az autónkat a jereváni Zvanots Nemzetközi reptéren, máris látnivalók után megyünk, hogy maximálisan kihasználjuk az időnket.

Echmiadzinbe, ami

az Örmény Apostoli Egyház központja és ahol megnézzük a Katedrálist, a  Zvarnots Kaderális is is, és a St. Hripsime templomot is. Majd Jereván felé útba ejtjük a Shouka piacot (ha megtaláljuk) :D.

Szállásunk itt Jerevánban 2 éjre.

Kedden Jerevánban maradunk, délre beszéltünk meg időpontot a Matenadaran Múzeumban dolgozó kutatóval Dajbukát Lászlóval, aki elkalauzol bennünket a munkahelyén. A Matenadaran Múzeum mely az ókori kéziratok és könyvek egyik leggazdagabb értéktára. A gyűjtemény több mint 100.000 kéziratból és dokumentumból áll, amelyek abból a korból származnak, amikor Szent Mesrop Mashtots megalkotta az örmény ABC-t.



Délután indulunk  Geghard és Garni felé, ahol Dajbukát László is él immáron 15 éve.Garniban található Örményország egyetlen hellén-pogány temploma.

Szerda kora reggel indulunk Gorisz felé, de előtte még megállunk Khor Virapnél, Novavank kolostoránál, Shakinál és a Zorats Karernél, Goriszban alszunk, ITT.

 


Csütörtök reggel a világ leghosszabb felvonójával felrepülünk a Tatev Kolostorhoz és vissza. Majd elindulunk vissza Jerevánba, itt fogunk aludni utolsó éjszakánkon


 Sajnos kimarad  a Szeván-tó és környéke, illetve a Debed-kanyon is :(

Péntek reggeli után pedig irány a reptér, repülünk haza, Bécsbe.

Remélem, hogy ez a röpke 4,5 napot maximálisan kihasználjuk, bár más most látom, hogy mit nem fogunk látni, mi marad ki és fáj a szívem érte :( De sajnos ez van, örülök, ha ez is megvalósul.

Lehet  ez az utolsó utunk jövő nyárig :((

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...