2019. október 1., kedd

Cagliari -18.

Oristano után mégmajdnem 1,5 óra autózás következett. Ahogy délre közeledtünk, úgy lett egyre melegebb. Az autó hőmérője itt már 33-32 fokokat mutatott.
 Délen sokkal melegebb volt, mint északon és a szél sem fújt itt.

Szállásunk a Fly Hotel Cagliari lett Assemini településen, nagyon közel a reptérhez.
Nagyon könnyen megtaláltuk a szállást, a szálloda utcájában és közvetlen előtte szadad és inygenes volt  a parkolás is.
Próbáltunk gyorsan az autókból kipakolni és felcuccolni, mert itt a hőségtől pikk pakk mindenkit levert a víz is. A szállásunkat előre fizettük így a becsekkolás is pikk pakk ment, csak a szobanyitóta kaptuk meg gyorsan. A 3. emeleten kaptunk szobákat, és a  szobában patyolattisztaság, és tágas hely fogadott bennünket. És amit én imádok nyitható nagy ablak: ahonnan a Spa részlegre és a hátsó zárható parkolóra lehettt látni, illetve a gyorsforgalmi út is emögött haladt el-nem volt egyáltalán ez zavaró.
A szobában volt Tv és hűtőszekrésny. a fürdőszoba is óriás volt az eddigiekhez képest is.
Hófehér, makulátlan tiszta törölközőket is kaptunk.
Gyors zuhany, átöltözés és irány Cagliari-volt  a terv estére.

Újjatlan felsőben, hosszú újjú kardi nélkül indultunk el felfedezni Cagliarit. Persze cél nélkül-2 autóval, mert tankolnunk kellett -és mint utólag kiderült jól tettük, hogy nem hagytuk reggelre. A tankolás eléggé macera és körülményesség. Többnyire automatába kell a pènzt berakni és megadni azt az összeget amit beletölöttünk-majd a kútszámot megadni -és ezután tankolni.
Ahol pedig erre készültünk ott a kutas simán mutatta, hogy csak tankoljunk-majd fizetünk.
Ja és este szinte az összes kút zárva és csak autómatáról lehet tankolni és csak kártyával, de ez esetben úgy kezdi az automata, hogy zárol 100 Eurót...és ha megtankolsz majd 2 nappal később feloldja  és levonja a ténylegest.

Aztán zárás után találtunk egy kutat ahol van sutomata, beteszed a pénzt-kiválasztod a kutat és tankolsz a pénz erejéig. Na de vagy sokat tankoltunk vagy keveset... hm..még jó, hogy 2 autóval voltunk és ha az egyikbe nem fért bele akkor belement a másikba. 🙃 szóval úgy sz@r ahogy van ;).

Letettük az autót egy forgalmas út mellett a belvárosban, este 8-ig fizetős a parkolás itt is-ahogy egész Szardíniára ez a jellemző.
Egy sorban meg is tudtunk állni, talán 4 autó volt közöttünk. Innen sétáltunk fel a Cagliarit jellemző 7  domb egyikére.

Fent a tetőn, ahonnan fantasztikus a kilátás

fent a tetőn :)

Piazza Yenne

ezen a soron van sok étterem, ezek  a szieszta után fél 8-kor nyitanak

Sajnos Cagliarira pár óránk maradt. A Piazza Yennén sok sok étetrem van-a szieszta után este fél 8-kor nyitanak.
Mi ezt nem vártuk meg-igy egy talponálló pizzériában ettünk itt a sarkon. Pár euróért isteni pizzát kaptunk-szeletekben. Kint ültünk a langymeleg szardíniai estében és sajnálkoztunk, hogy holnap hajnalban haza indulunk.

Cagliari hangulata nagyon barátságos és élhető városnak tűnt. Eddig mindegyik olasz vagy akár szíciliai városkánál sokkal szimpatikusabb ez a hely. Bennünket legalábbis ez a pár óra megfogott.

A sziget nem szemetes, mint Olszaország többi része. Ez a város sem az.
Az október eleji időjárás pedig teljesen elvarázsolt bennünket. Ha itt délen maradunk akkor nagyon nagy hőség lett volna. (nem bántam volna és a többiek sem).

Itt is jól éreztük volna magunkat- rengeteg a látnivaló.
Szardíniára mindenképpen visszajövünk, lehet már jövő ősszel. Szerintem ez a legmegfelelőbb időpont erre: nincs nagy hőség, tömeg sincs-sőt így nagyonkényelmes minden. Van parkolóhely, a strandok sem zsúfoltak, a víz is kellőképpen meleg még.

Szóval jó választás bármelyik része a szigetnek. A sziget hatalmas és az úttól mindig messze van a strand vagy a látnivaló. Autó nélkül még ennyi dolgot sem láttunk volna és sokkal kevesebb helyre jutottunk volna el.

Beváltotta a hozzá fűzött elvárosokat, sőt többet.

Apartmant foglaltunk a hosszú időre amit egy helyen töltöttünk el.  Jó volt a családnak főzöcskézni, de ez nem lesz rendszeres. 🙃
Úgy készültünk, hogy minden nagyon drága-de mi nem ezt tapasztaltuk.Biztosan vannak nagyon drága luxus helyek, de mi ezt nem kerestük. Kerestük viszont az olcsóbb és népszerű helyeket is: mint pl Palauban egy trattoriát: szeptember végén is tele volt, isteni jó kaját adtak.

Kisebb nagyobb boltok szupermarketek elérhetőek minden településen, minőségi áruval, alapanyagokkal és nem drágábban mint itthon.

Nagyon jókat ettünk amit streetfoodként vagy akár étteremben vacsorázva fogyasztottunk el. Sok helyen ezeket is kipróbáltuk.

A helyi emberek barátságosak, segitőkészek.