2018. szeptember 28., péntek

Portugàlia - Lisszabon 3.

A tegnapi túra után kipurcantunk rendesen. Nem is a sok gyaloglás hegynek fel dombnak le vette ki az erőnket hanem a 33 fok meleg.

Reggeli után elindultunk Belém felé.
A Ramada Lisbon Hoteltől piros vonalon az Olaias megállótól az 1 megállóig Alameda-ig mentünk, majd átszálltunka  zöld vonalra.
Itt Cais do Sodre megállóig kellett mennünk. Itt persze a vonat jelét elnéztük villamos jelnek :D -mi vidékiek :))
Aztán megtaláltuk a 15-ös villamost ami Belémbe vitt ki. Nem a Belém megállónál kell leszállni-az a város, hanem az utána következő Monsterios Jeronimos megállónál. Én vaksi először észre sem vettem, pedig a  villamoson ki volt írva :) Na már volt értelme :D.
A villamoson olyan tömeg volt, hogy alig tudtunk megmozdulni. Borzasztó, levegőtlen fél órás út volt. Azt hittem soha nem érünk oda :(

Aztán az újabb meglepetés: a tömeg a Jeromos kolostorhoz a pénztárban... hm..itt is volt 300 m-es a  sor...viszonylag gyorsan ment, 40 percet álltunk mire  a pénztárhoz jutottunk. És persze: mielőttünk zárta le a pénztáros nő az egyik pénztárat, ekkor tartott szünetet: elment megenni a narancsát :D..

Aztán vettünk jegyet, van felnőttjegy, diákjegy, nyugdíjas jegy és családi jegyre variáció is.
A templomba a belépő ingyenes, itt van Vasco Da Gama sírja.
A kolostorba kell belépőt fizetni.

A kolostor felülmúlta várakozásainkat. Sokkal de sokkal szebb élőben. Meg az volt fura, hogy belül alig volt ember..hová tűntek akik a sorban álltak és bementek? :)
csak ámultunk és bámultunk az épület manuelita stílusában és csodáltuk a mézszínű falakat.

Elindultunk a  tengerpart felé, felfedezni a Felfedezők emlékművét. Iszonyatosan tűzött a Nap,  a fehér emlékmű pedig vakított is ebben a fényben.

Innen pedig elsétáltunk a Belém-toronyhoz. Ezen a tengerparti sétányon volt minden: felnőtteknek edzőtér, bicikliút, futópálya, horgászok stégjei. Itt lehet kikapcsolódni egy városi lakosnak :)

Innen jött a séta visszafelé a Monsterios Jeronimos villamos megállóba. Kb 2 km volt az út, árnyék nélkül. Eljégkrémeztünk útközben, nézelődtünk. Persze hideg innivalót is lehett kapni, de nálunk az alapból mindig van.

Az út Cais Do Sodré megállóig egy örökkévalóságnak tűnt. Tömegnyomor-szerencsére zsebesek nélkül... alig vártuk, hogy leszálljunk a levegő nélküli villamosról.
Itt pedig a megállóval szemben található a Time out Market. Lisszabon Market de Ribeira régi piaca felújítva, átalakítva ételpiaccá.
A piacból is van kis rész-felújítva.
Van itt minden ami szem szájnak ingere. Mi nem eszünk halat sem tenger gyümölcsei cuccot-ezért nekünk jóval nehezebb volt mindig ételt választani-hacsak nem érted be kebabbal vagy pizzával. Hát nem.

Nagyon jókat lehet itt enni és inn. Isteni süteményket ettünk, isteni Sangriát ittunk és bort is kóstoltunk-amúgy nem iszunk ezt sem... szóval nem egyszerű a társaság :D
Ettem valami mix levest-zöld volt és meleg, kértünk thai tésztát és hamburget is.
Nagyon sokára találtunk szabad helyet, pedig már majdnem 4 óra volt mire ideértünk. Az ételekre várni kellett-de a csipogó hamar jelzett.
Van aki szerint túl van árazva a hely, van aki szerint nem.. szerintem ez így van jól. Minőségi, I.osztályú éttermektől nem lehet várni, hogy gyorsbüfé áron kiínáljanak minőséget. És tényleg minden kifogástalan.
A hely 2014-ben nyitott meg Lisszabonban és az itt lévő éttermek meghívásos alapon kerültek ide, nem aki épp csak jönni akart, hanem hívták. Szóval aki teheti és erre jár ezt ne hagyja ki. Ha több időnk van, akkor mi is bátrabban vágtunk volna bele egy ismeretlen menübe.

A napunk méltó befejezése lett ezzel az itt eltöltött estebéddel.