2018. szeptember 27., csütörtök

Portugália -Lisszabon 2.

Rövid volt az éjszaka, de azért hamar keltem. Illetve a frászt hamar, itt 1 órával kevesebb az idő, mint otthon-és itt már fél 7 van -illetve otthon az már fél 8. A pech, hogy itt tök sötét van még reggel 7 órakor is... fél 8 körül kezd világosodni. Az egész ország későn kel, még a tengerparton is -ez majd később úgyis kiderül majd :).

Jó reggelt Lisszabon az ablakból!
Reggeli után a metróhoz indultunk.
lecsekkoltuk az autómatánál a meglévő ViaViagem kártyákon az egyenleget. Kiderült, az egyiken utazások vannak feltöltve, a másik üres.úgyhogy arra napijegyet töltöttem 6,3 Euro értékben. Nagyon sok közlekedési eszközre lehet használni, a régi 28 E villamosra is.

Igazából az volt a cél, hogy arra felüljünk. Elolvastam minden ezzel kapcsolatos dolgot, mi lenne célszerű. Arra jutottam, hogy hajnalban odamenni és várni :).
Végül is felkeltünk és indultunk időben.... demire oda jutottunk akkora sor volt, hogy csuda. De sebaj, kivártuk. 9.30-kor már a 28-as villamos csengetett velünk Alfama utcáin. A Martim Moniz megállóhoz mentünk, itt szálltunk fel-igaz 1 órát álltunk sorba mire feljutottunk- és a végállomásig végig fent voltunk. Itt le kellett szállni, majd átsétálni az újabb villamosra-és csippantani a jegyet.
Ez a villamos tesz egy kört-ez arra jó, hogy megnézd mit akarsz megnézni és utána oda vissza lehet majd menni, vagy leszállni róla. Állítólag sok rajta a zsebtolvaj-szerencsére mi nem láttunk egyet sem és nem is találkoztunk vele...
A végállomásokon csak úgy indul el, ha mindenkinek van ülőhelye, max 20 fő. Útközben már lehetnek többen és állhatnak is. Nem volt vészes a tömeg, és csengetni kell, ha le akarsz szállni, mert különben meg sem áll az adott megállóban. A házak falait majdnem súroltuk, a kanyarban sokszor kétséges volt, hogy elférünk-e a sínekre parkoló autóktól vagy megvárjuk, míg jön a gazdája :)
A sínek mellett a helyieknek van pad ahol kint ülnek és beszélgetnek-szinte érinti őket ez a villamos.
Már ha utazniuk kell vele-akkor gondolom nem díjazzák a turistákat :(.

Miradouro do Sol

Azulejós haázak

Sé katedrális-felújítják

lisszaboni tuk tuk

Aztán leszálltunk  a villamosról-persze még délután felszállunk majd rá :)

Rua Augusta Arch-nem mentünk fel a tetjére

SANTA JUSTA felvonó

Santa Justa felvonóhoz mindeképpen fel akartam menni. Végig sem gondoltam, de beálltunk a sorba. 1,5 órát álltunk sorba, mire feljutottunk. Mondjuk árnyékban álltunk. A ViaViagem kártyánk érvényes volt a liftre.
A kilátás fentről pedig páratlan. Nem szabad kihagyni.

Anya mögött a Carmo do Convent templom, aminek nincsen teteje

háttérben a Sao Jorge Kastély
Fantasztikus idő, fantasztikus városban. Lisszabon ámulatba ejtett bennünket, pedig már megfordultunk pár helyen.
Amilyen mediterrán olyan nagypolgári, de mégis megvan  a maga bája hozzá <3.

Innen a kilátóból átsétáltunk a Carmo do Convent templomhoz. Ez az a templom, aminek nincsen teteje 1755-ös nagy földrengés óta és mégis áll.
A belépő 4 Euroba kerül, de megéri bemenni.

Aztán jöttünk mentünk, lejártuk a lábunkat...a lépésszámláló 14000 lépést mutatoo, közel jártunk a 14 km-es gyalogláshoz...
legyalogolni innen nem bírtunk, az Eledor de Gloriaval mentünk le...

Majd a Rossióig sétálva, és vissza, majd a Rua Augustan beültünk vacsorászni. Igaz még nem ebédeltünk, de nem is kívánta egyikünk sem. gyümölcsöt ettünk, meg Pasta de nata-t :) na meg ittunk jó sokat :). Irdatlan meleg van, napon 30-32 fok, árnyékban is meleg van, de legalább nem égsz le :)

Majd újra fel a 28-as villamosra és a cél a Miradouro do Sol volt.

Mivel még frissek és üdék voltunk, így gyalogoltunk még egy keveset, hogy meglegyen az adagunk: 16,5 km -rel fejeztük be a napot... dombnak fel gyalogoltunk még egy keveset Alfama domjain és lankáin... a villamosok késtek, mert valahol az egyik lerobbant és mire elindították az össze egy helyen volt :)

Martim Monizig mentünk, onnan pedig metróval haza. A metróban a több emelet felfelé menő lépcső nem működött, így ezt a hegyet is meg kellett másznunk, na ez már fájt :(
Szó szerint beestünk az ágyba.
Lisszabon mi így szeretünk :)