2018. május 29., kedd

Saranda

Sarandáról pár mondat:
Nagyon délen van.
Mi a Llogara-hágó felől jöttünk le, az út Beratból 160 km volt, de 6 óránkba telt autóval is. Állítólag tömegközlekedve kisbusszal is ennyi.
Visszafelé pedig a gjirokastrai úton tettük meg, ami kevésbé meredek és ott is szükség volt a 6 órára. Itt rohanni nem lehet, a max sebesség 90, de ez ritka.
Autópálya pedig pár km van csak és arra nem nagyon volt, amerre mi mentünk.

Saranda egy üdülőváros, ami évek óta befejezetlen apartmanházak és hotelekkel van tele. A komp és hajó Korfu és Saranda között is innen jár, naponta többször.

A város strand nem nagy-van több is- többnyire a hotelek maguk alakítottak ki strandrész maguknak és ezt el is zárták...
a városi strand nem széles talán 3 m és kb 1 km hosszú vagy még annyi sincs..
a víz nagyon szép, tiszta.
Mi a Ramadán ideje alatt nyaraltunk Albániában. Itt Sarandán hallottuk a müezzin imára hívó szavát, ezen kívűl semmit nem észleltünk ebből.

városi strand 1.

városi strand 2

Szállodánk a Hotel Bahamas volt. Egy 7 emeletes szálloda a Ksamilhoz közelebb eső városrészen. Autóval közlekedve 5 km volt a város, nem okozott gondot a közlekedés sem. Az albán közlekedési morál szerintem nem rosszabb az itthoninál-egy kivétellel: amikor megállnak előtted bárhol! és minden figyelmeztetés nélkül és beszélgetnek: ez lehet a körforgalomból közvetlen kijőve, vagy az autópályán vagy akár a
gyorsforgalmi úton... :D

A szállodát készítették fel a szezonra-eddig biztosan nem értek rá...hm. Első 2 napban csak miénk volt az egész, nem volt más vendég. Ahogy múltak a napok úgy lettünk többen, kb 5 szoba is megtelt addigra :)

Gyönyörű és hatalmas medence a domboldalva, fantasztikus kilátással a  Jón-tengerre és Korfura.
Az erkélyünkről pedig a medencére, a strandra és Korfura. Imádtuk.
A magnóliafák illata pedig belengte a levegőt.

A szállodától rálátás Sarandára

Utolsó 2 éjszaka telihold volt...