2020. december 15., kedd

Egy álom válik valóra a Covid-válság közepén? -1. rész

 Le sem merem írni... mert ugye csak már akkor biztos, ha megjöttünk. A 2020-as év egyelőre életem legszörnyűbb éve volt úgy hogy egyikünk sem volt beteg, csak a minket ért negatív dolgok miatt :( Soha többet ilyet :( nem akarunk átélni és remélem.más sem fog :(

Az elmaradt utazásokról ne is beszéljek, mert sírva fakadok. Még jó, hogy 2020. február közepén egy fantasztikus 3,5 hetet töltöttünk Vietnámban-ami még sose volt ilyen jó--- de akkor még nem tudtuk, hogy sokáig ennek emlékéből kell élnünk...Márciusban elmaradt Azerbajdzsán, májusban Azori-szigetek, szeptemberben Grúzia, Spanyolország és Kréta is. Augusztus végén 5 napot sikerült eltöltenünk Rodoszon-ami szintén remek választás volt.

Ugye a vietnámi út után én azonnal beruháztam egy jó áras Qatar jegybe Szingapúr-Bali kombóval és rá 3 hétre jött ez  csapás-de akkor sem gondoltam volna, hogy a világot lezárják és azt meg pláne, hogy rá egy évre is lesz olyan ország, ami nem nyit ki...hát Szingapúr és Indonézia és a nagy kedvenc Thaiföld-sok más országgal együtt ezek közé tartozik.


Aztán augusztus 28-án jött a bejelentés-ami a bécsi reptérről hazafelé tartottunk épp: határzár, aki elutazik 2 teszt vagy karantén hazafelé. Teljes megsemmisülés :( Ki tudja meddig? És akkor meg csak sejthettük, hogy jó sokáig.. hónapokig :(

Szeptember elején kértem a Qatartól travel vouchert a foglalásom értékére-amit pikk pakk meg is kaptam: ez 2 évig felhasználható, leutazható és az eredeti foglalás értékének +10%-át adják.

Akkor már tudvalévő volt, hogy pár országba mindennemú bohóckodás: értsd sem karantén, sem teszt, sem maszkhordás nem kell-lehet utazni a mi telünkön, mert számomra szóba sem jött, hogy itthon fogunk maradni ekkor.

Ezek közé tartozott Dominikai Köztársaság, Tanzánia-Zanzibár, Mexikó és még van pár ország ahová teszt kell stb... na ide nem megyünk.

A voucheremet Zanzibárra váltottam be, de nem igazán vonzott 3 hétre csak a tenger és a homok. Heteken át nyüglődtem magamban és próbáltam magamat megnyugtatni, hogy jó lesz, persze ekkor már tudtam, hogy Costa Rica kinyit....

Teljesen kétségbe estem, hogy ennyi pénzt elköltök, egy számunkra kevéssé érdekes desztinációra...de ugye menni mindenképp akartunk, ahol meleg van és ez volt a választás eredménye, Dominikai Köztársaság még ennyire sem mozgat, Mexikóban pedig jártunk épp 14 éve már...

Aztán október közepén az általam annyira vágyott Costa Rica nyitogatta a határait és először teszttel várta a turistákat, majd november elejétől teszt nélkül is várja már a turistákat Európából is! Sajnos egy drága, állami biztosítást kér-de ezt felfogom vízumnak, ami kiváltja a tesztet és karantént, maszkot csak zárt üzletben kell hordani, illetve  a bérautókra nem vonatkoznak a tiltások, korlátozások sem.


Sajnos  a Qatar nem jár errefelé-így hónapok óta minden napomat azzal töltöm, megfelelő járatot találjak eljutni Costa Ricara, olyan feltételekkel, hogy megfeleljünk, minden ki és beutazási feltételnek!

Ehhez újra vouchert kellett kérnem a Qatartó és beruházni újabb jegybe, egy másik légitársaságnál, a Qatar voucehrünk pedig jó lesz majd 2022-re...

 -Magyarországról nem szándékozunk a közeljövőben repülni

-Ne tranzitáljunk odafelé sem hazafelé sem az USA-ban, 

-Ne szálljunk át 2x sehol, max 1x

-Mivel kijárási tilalom van van itthon,  és ausztriában is így azt se sértsük meg, vagy csak kicsit

-viszonylag korán landoljunk Schwehát repterén, max este 6-ig, hogy minél előbb átérjünk a határon..

-Közben Ausztriában a korlátozásokat meghosszabbítottok vagy inkább bevezették az utazásra dec 19-jan 10 között... szóval egyre nehezebb volt ezt megugorni, ahogy közeledett az utazási időpont (ma adták ki az új szabályozást és tranzitálni lehet továbbra is korlátozás nélkül

-ráadásul a jegyárak elkezdtem meredeken emelkedni-ilyen későn nem vettem még jegyet soha-és remélem többet nem is fogok (teljesen elveszett az út tervezésének, egész éves vágyódásának a jó érzése) Na azért jó érzés :)

A KLM, Lufthansa, Air France, Edelweiss jöhetett szóba- a legjobb menetrendje a Lufthansanak van, és a leggyakoribb is, illetve a legstabilabb hub Európán belül a frankfurti bázis ebben a vészterhes időben is.

A másik ok, a KLM lett volna. Sajnos most a büdzsénk nem teszi lehetővé, hogy 4 hetet eltöltsünk kint, így a  napokat is le kellett csökkenteni, de ha ez a netto 17 nap összejön, boldog és hálás leszek <3.

Január 13-án indulunk Costa Ricara, oda ahová elég régóta készülök és még 2 hónapja nem gondoltam volna, hogy lesz merszem elindulni  ebben a vírusos időben :( , de kaptam biztatást és igenis merni kell utazni ilyenkor is <3.



-


5 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Dórika nem láttam, hogy írtál... de még nem merek írni róla...basszus :)

      Törlés
    2. Nagyon-nagyon szoritok es izgulok ertetek!

      Törlés
  2. Boldog új évet nektek ! remélem összejön ,mi idén sem tudtunk már menni és 2021 első félév is kilőve .Remélem az utazás rendben lesz .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi András! Nagyon bízom benne, hogy összejön ez! És hogy majd nektek is! Addig is BUÉK!

      Törlés

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...