2017. október 20., péntek

Isztambul újra -1.

A repülőjegyeket ajándékba kapta aki kapta: anyunak a tesómék vették áprilisban szülinapjára, a Barna pedig névnapjára kapta. A szállás pedig az én ajándékom volt kettejüknek. Én pedig élveztem az ajándékok hozadékát. Megint mehettünk :D

13 óra előtt indult  a gépünk Budapestről, pontosan. A Pegasus egy török légitársaság, már többször repültünk velük. Nem szaroznak a csomagokkal, nem macerálják az utasokat a kézipoggyászok miatt sem. És ezen az úton pontosak is voltak.(mondjuk SAW-on tovább már késhetnek, sokat.)

16 óra előtt szálltunk le a Sabiha Gökcen repülőtérre, ami Isztambul történelmi belvárosától kb 60 km-re van.
Olyan sok ember állt sorba az útlevélkezeléshez, hogy 1 óránkba telt, mire kijutottunk a reptérről... :(
Havatas busszal (E11) indultunk Kadiköybe. Kicsit hátrébb tették a buszmegállót, és sorba is kell állni a buszhoz-utoljára még nem kellett... a jegy 10 líra most épp/fő/út. Volt Istanbulkartunk, érvényes is volt-így ott a buszmegállónál az automatából töltöttünk rá 100 lírát-ezt a 2,5 nap alatt le is utaztuk. A Havatas buszra külön jegy kell-arra nem jó az Istanbulkart. Lehet még jönni egy lassabb járattal az E10-el-erre érvényes a Kart-de az több helyen megáll...
Az út Kadiköyig majdnem 2 óra volt, hatalmas volt az úton a forgalom, több baleset is lassította a forgalmat.
Ahogy leszálltunk a  buszról-5 lépés a hajó- a hajó majdnem indult, átszálltunk oda, Istanbulkarttal. Hárman használtunk egy kártyát, így a kedvezményeket nem kaptuk meg, de 3 kártyát nem akartunk használni...
..és azonnal teáztunk, illetve  a narancsléztünk :)

Hajóztunk Kadiköyből Eminönübe kb 25 percet, majd innen az aluljárón át/fel.. és megkerestük a T' villamos megállóját. Húú itt már elkezdtük magunkba szívni a tutit :D A müezzin szólt, langymeleg levegő, sült gesztenye és sült kukorica illata terjengett a sós-halas tengeri szaggal keveredve. MEGJÖTTÜNK! <3
Nagyon jó érzés volt újra itt lenni. Nem is tudom leírni :)

Majd a villamossal még mentünk 2 megállót és máris a szállásunkon voltunk: Le Safran Suit. A Gülhane megállótól 200 m-re egy csendes kis zsákutcában.
A szállás tipikus fa oszmán ház, asztalokkal a az utcán. Mint kiderült reggelizni is itt fogunk :)

Lecuccoltunk, levetkőztünk-meleg volt, pedig este 8-ra értünk a  szállásra...hatalmas a forgalom: mind a gyalogos, mind a jármű...

Majd elindultunk a Bazár felé, és mivel már elég késő volt, gondoltam villamosra szállunk...de a villamosok leálltak... hirtelen egy csomó rendőrautó került elő. Majd kiderült, hogy leállt a villamosközlekedés-senki semerre nem tudott menni-2 villamos egymás mellett a Divanyolu Caddesin...szóval na...
Gyalog indultunk, mindenki leszállt  a villamosról, az utcán hömpölygött a  tömeg. Mindenki gyalogolt-itt amúgy is hatalmas  a tömeg a helyiek nélkül is, de most :) Este fél 12-kor tele volt az utca! Jó volt nézni :)
 Vacsorázni a SAR étteremben ettünk, a Cemberlitas megállóval szemben. Itt már utoljára is isteniaeket ettünk: citromfüves lencseleves, valami szaftos pulyka, bulguros csirke, habos ayran :) és még sorolhatnám :) fini salátákkal..

Jó volt látni, hogy még mennyi ember van az utcákon... Mire a szállásra értünk majdnem éjfél volt-ekkor kezdték el éleszteni a  villamosokat. Szerencsére semmi más gond nem volt. Majd még elsétáltunk a Kék Mecset elé és a Hagia Sophiahoz. Kivilágítva, monumentális épületek. És sokadszorra is megúnhatatlan mindegyik.

Így kezdésnek nem rossz :)