2017. május 21., vasárnap

Marinella di Selinunte -6.nap

Reggelizés után bepakoltunk a kocsiba, érzékeny búcsút vettünk szállásadónktól és a várostól is- majd elindultunk Selinunte felé. Pontosabban Marinella di Selinunte a hivatalos neve.
Kényelmesen 1,5 óra alatt oda is értük, holott az útvonaltervező 2.5 órát írt a megteendő 90 km-re, igaz egy magasabb rangú úton boklásztunk, ami kicsit messzebb volt  atengerparttól, bár a tenger kékségét látni lehetett...vagy nem is volt lejjebb út:D ? :) Hm.. nem t'om :)
A szállásunk Marinella di Selinunte településen van: Hotel Miramare. A szálloda előtt van parkolási lehetőség is. Bementünk a recepcióra 11 óra után pár perccel, és azonnal megkaptuk a szobát :)

Felcuccoltunk a kocsiból.
Majd elindultunk szétnézni...egy étteremig jutottunk, ami az utolsó volt ezen a soron...és ebédeltünk.
Anya grillezett kardhalat evett újra zöldsalátával, Barna bolognai spagettit-ézt (is) otthon utálom, de isteni íze volt itt! Az én friss, darabos-paradicsomos, fokhagymás, bazsalikomos, parmezános spagettimről meg ne is beszéljünk. Nyamm:) (tök gáz mindenhol elmagyarázni, hogy mit szeretnénk: csak hal és tengeri bigyó ne legyen :) hm..épp a tenger mellett :)

1 óra körül sziesztát rendeltem el a mellettünk lévő boltos néniről.példát véve, meg ugye a tele gyomor is álmosit:)
Így pihiztünk egyet ;) napoztunk a teraszon :) ronggyá égtünk.
Tegnap óta nagyon fúj a szél, tengerparton kifejezetten kellemetlen, de szélárnyekban pedig vigyázni kell a nappal.
15 óra után elindultunk a selununtei archeologiai parkba.
Európa legnagyobb ilyen parkjába. Hatalmas területen fekszik, van olyan része ami nincs feltárva.
A templomok 3 részen fekszenek. A jegypénztárnál az E, F, G templom maradványait láthatjuk, ez egy laza 1.5 km.
Az akropolis innen 1 km-re van, szintén a hegytetőn. Gyalog is megtehető, mi autóval mentünk: a jegy ellenőrzése után mehettünk.
Majd ide is felmásztunk, sajna épp jött egy rakás ronda szürke felhő és nagyon jeges szél kerekedett, meg hordta a port is...
A múzeumba nem mentünk be, az az előbbi templomcsoportnál van, a másik hegytetőn.
A templomok amiket renováltak monumentálisak, hatalmas oszlopokkal.
Három órát töltöttünk el itt a parkban.

háttérben az Acropolis

a romterületről a városka....

az acropoli részen...

Visszajöttünk a hotelbe, forró zuhany és átöltözés után irány a városka.
Eléggé sok a helyi, illetve olasz vendégekkel vannak tele a szállások itt is..
Meleg van 23-26 fok, a napon még több, bár a szél elvesz az erejéből a hőségnek.
Szívesen strandolnánk, de a parton most hideg van ehhez( nekünk)...na majd remélem a többi napon bepótoljuk.

másnap reggeli a hotelben : <3
A séta közben találtam egy pizzázót: Nicola's Pizza a neve. Életünk legjobb pizzáját ettük itt! Mintha eddig valami pizzának nevezett tákolmányt kóstoltunk volna :(( Ez a pizza mindent vitt! Nem tudom leírni mitől jobb, ezt kóstolni kell:))