2017. január 16., hétfő

Megérkezés a szigetre Blue Bay -1.nap

Pontosan érkeztünk Mauritiusra. Teljesen jó út volt. Félig üres géppel. Kifogástalan ételekkel. Ja és meleg volt nagyon, most nem hűtöttek le a gépet :)

A gépből kilépve ellenőrizték a beszállókártyákat, mert a gép új személyzettel ment tovább Madagaszkárra.
Forróság ömlött ránk, ahogy vártuk a buszt a gèp lépcsőjén, hogy 100 m-tt buszozhassunk.
megcsapott az az igazi trópusi, forróság, amibe csak bele kell szippanatni és tudod, hogy jó helyen vagy :))

Majd a gépen kapott és kitöltött papirokkal sorba kellett állni az Immigrationhöz...na itt kb 3 gépre való utas halmozódott fel...de volt wifi :)
Aztán át kellett menni a másik oldalra, mert itt eléggé állt a sor...
Ez a procedúra kb 1 órát vett igénybe :(
Majd jött egy egészségügyi kikérdezés..ehhez nem kaptunk a gépen papirt...nem volt elég...ezt ott improvizáltam, persze 2 példányban. Aztán mire 2 mozgólépcsővel lejutottunk..azt hittem sose érünk le. A bőröndök már régen ott keringtek a szalagon. 

Van belül Duty Free, esetleg akit érdekel a cigi és alkohol vásárlása.
Aztán a kijárat előtt vannak az utazási irodák pultjai.
 Meg a pénzváltók is.
37.4 rúpiát adnak per pill 1 euroért.

AUTÓBÉRLÉS:
Nem vártak a AKD Location Voiture kölcsönzősök.
 Kerestem őket, sehol senki.
Aztán felhívtam a számukat... Hema az ügyintéző vette fel, elnézést kért, kérte várjunk.
Kb 5 perc alatt jött egy srác...megnézte a foglalásomat, nagy elnézést kérések közepette elkísért bennünket egy kocsiig.
Igazam van, volt visszaigazolt foglalásom, de régen foglaltam és elfelejtették, sorry.
Én is hibásnak éreztem magamat, mert mindig szoktam utazás előtt írni: szállásra, autóra, kirándulásra stb.

De mivel minden meg volt beszélve, le volt fixálva: a fizetés módja, összege, időpontja stb-így nem tartottam fontosnak ezt. De igen fontos, többet nem leszek laza ezzel kapcsolatban.

Hívta az irodát, továbbította a problémát és megígérte orvosolni fogják.

Bepakolt bennünket egy kocsiba és elvitt Blue Baybe a szállásunkra.
Megígérte, hogy délután hívnak és megmondják, hogy kor hozzák az autót-még aznapra.

5 óra körül telefonált Hema, hogy fél 8-kor hozzák a szállásra este az autót.

Így is lett. Pontosan jöttek.
Kitöltöttük a papírokat, átvettük az autót-korom sötétben :)) 
és már volt is autónk. Igaz 1 nappal kevesebbet is kellett fizetnünk a késé miatt.

Szállásunk:
 Blue Bay Chantauwent Guesthouse  
Közel a reptérhez kb 15  perc autóval. Van egy új út  a reptérre, ezt még a maps.me sem jelezte.
A szállás az út 2 oldalán helyezkedik el. Mindkét oldalon vannak szobák. Annyira jól van kitalálva, -nem látják egymást a vendégek, nem is zavarják. A szobához csak az megy arra, aki oda tartozik. A tenger felőli oldalon vannak tengerre néző szobák is.
A miénk a kertes részen volt, teljesen oké.
Kis konyhai résszel, evőeszközökkel, microval, mosogatóval.
Nagy kiülős terasszal.
A tenger felőli oldalon van az étterem, lobbi, terasz-he kell fedett is. Napágyak, székek az udvarban, közvetlen kijárat a tengerpartra.
Imádom az első pillanattól kezdve, jó választás volt, reggelivel az árban.
lehetőség lett volna esténként vacsorára: 550 rúpia/fő áron 3 fogással. Az árakat ismerve: korrekt.







































közel a reptérhez...itt mennek a gépek folyamatosan





















millió madár a fákon, az uvaron




Beköltözésünk után azonnal a strandra mentünk, ki a tengerre, hogy gyönyörködjünk benne :)






Blue Bay public Beach, Blue Bay Marine Park







Blue Bayen a pár kajálda  ami található

a strand melletti központ: kajáldák, taxisok, és pár gyümölcs árus. Egy drágább étterem és 2 másik olcsóbb kajálda. Ennyi.Néha fagyiárus.




















2 megjegyzés:

  1. Figyelek.:-)
    Szép az apartman kertje.
    Az autó miatt nekem biztosan több bonyodalmam lett volna, mert én külföldön (ami nem Európa) nem hívok fel senkit sem, mert fogalmam sincs a költségektől és félek tőle. Mi ilyenkor oda szoktunk menni valami ottani irodához és azokat kérjük meg telefonálni. De te ebben talpraesett vagy. Már máskor is írtad, asszem a délolasz útnál, hogy valami gubanc volt.
    Eszméletlen sok volt nektek ezekből a pici madarakból. Szépek nagyon.

    VálaszTörlés
  2. 900 Ft/perces áron telefonáltam. Horror :( de akkor és ott ez volt a leggyorsabb. Nagyon szép az udvar, a kert. Több 100 madár lakott itt :) anyu a telefonba kérdezte többször, hogy milyen madarunk van? Behallatszottak a telefonba.

    VálaszTörlés

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...