2017. január 17., kedd

La Vanille Park, Chamarel, Grand Bassin-tó....-2.nap

Jó sokat aludtunk.
Madárcsicsergésre és szúnyogcsípésre ébredtem. :)
A szoba tök jó, van kis konyharész, fürdőszoba WC-vel, nagy szoba pakolós szekrénnyel, fedett terasz.
Klassz. Egy 2 szintes épület földszintjén vagyunk. Az udvarban csodaszép pálmák, viràgok akár egy botanikuskert :) rózsaszínvirágú frangepáni...hmmm imádom. Az illat ami belengi a kertet valami csoda. Ja és van egy medence is napágyakkal.
A guesthousehoz tartozik még az út túloldalán, a tengerparton a recepció, tengerre néző loungok és az étterem valamint egy kisebb udvar, és egy nagyobb kert...tele piros madarakkal, na meg kutyákkal..
Reggeli remek, svédasztalos...a tengerre nézve a teraszon fogyasztottuk el: mangojam:), friss pèksüti, Vaniliás helyi tea, gyümölcs saláta társaságában <3.

svédasztalos reggeliből az én választékom :)
na akkor ma strand? Merjünk magyot álmodni... menjünk a teknősökhöz. Eldöntöttem még otthon, hogy ha lehet, minél előbb eljövünk ide és Chamarelhez is, a Hétszínű földhöz is. ezek csak verőfényes napsütésben élvezhetőek, illetve a Hétszínű föld is  csak és kizárólag verőfényes napsütésben a legeslegszebb. Akkor jönnek elő a színek! :)
Reggeli után kocsiba ültünk (tegnap este ugye meghozták), és irány valamerre...ami a
La Vanille Crocodile Park lett.
A parkoló ingyenes.
A belépő 490 rupi volr felnőtteknek. A krokikat 11.30-kor etették, mindjárt a bejáratban. Ahogy vettük  ajegyet szóltak, hogy mikor lesz, ha nem szeretnénk lemaradni róla.

bérelt autónk.. a ház előtt a füves részre leúzódva állt mindig, biztonságban.

ez az út Blue Bayből a reptérre visz...vagy P'ointe D'Esny-be

az utak nagyon jók, valószínű újak, de csak 2 autó fér el egymás mellett: keskenyek.

Tamil templom útközben

La Vanille Crocodile Park

szabadon repkedtek este az utcákon. Bizony hatalmasak, amikor szállnak éspedig eléggé alacsonyak :) Amikor pedig nappal a fán lógnak, olyan, mintha csomagokkal teli fa lenne :)

Utána pedig megnéztük a nagy gyümölcsevő denevéreket...hm.ha egy ilyen repkedne felettem akkor lehet üvöltve futnék ki a világból :)
Aztán jöttek a Seychell-szigetek-i óriás teknősök. Elmondták az ide belépéskor, hogy harapnak, nem kicsit, hanem nagyon. Vigyázzunk: arcunkba haraphat, vállba, újjat leharaphat. Ne hajoljunk nagyon közel.
Vettünk nekik ágat, etetni. Van itt óvoda, ahol most 700 kisebb teki van...akkor hoztak nekik gyümölcsöt...
A nagyok hatalmasak :) a legnagyobb 275 kg :)
Aztán olyan büdösek, mint a disznók és böfögnek, meg röfögnek...meg ordítanak :D
Olyan szag van itt, mint egy istállóban :))

Hatalmas élmény volt közöttük mászkàlni. Itt töltöttük el a legtöbb időt :) Minta  kisgyerekek, úgy örültünk nekik.
Barna úgy élvezte mint egy kisgyerek :)))

Óvoda 700 gyerekkel

Volt mèg a parkban többféle kroki, alligátor és kajmán is. Monguzok, kaméleonok, majmok, egy fossília ház és egy régi mauritiusi vonat is.

Innen a Hétszínű-föld (7Colored Earth) felé vettük az irányt, ha már itt vagyunk a közelben....
Innen tekeregtünk hegyen fel...hajtűkanyarokkal és persze a bal oldalon...
Közben megálltunk megnéztünk  Black River Gorges egy kilátóhelynél, ahol az út mellett cukornádból sajtoltak levet a másik oldalon pedig árusok kínálták portékájukat...a kilátó másodlagos, csak az út végén... a kilátás csodaszép.
Útközben a La Vanille Parktól... Chamarelig. A sziget keleti sarkából a sziget legdélnyugatibb pontjáig (majdnem).

Útközben megálltunk venni gyümölcsöket. A hámozott pici ananász útközben is nyerő volt. Vettünk dinnyét, ami otthona  bechen behútve tökéletes választásnak bizonyult. Az autónak hatalmas előnyei vannak, nem győztem magamnak köszönni, hogy ez volt a legjobb választás.

Egy majom lavírozott a korláton...

Itt a kirakodóvásárban vettünk nagyon olcsón dolgokat: hűtőmágnes 3 db 100 rúpia, strandkendő 80-100 rúpia.
Kosarak (a  legnagyobb) 250 rúpia.

Majd Chamarelhez értünk:
 7Colored Earth. Belèpő 225 rupia volt fejenként. Autóval mész jegyet venni: kiszállsz. Kocsiba vissza megyünk tovább...
..... majd Chamarel-vízesés ...kb 10 perc és a Hétszínű föld.
A vízesésétől még kb 10 percet kell autózni, messze van a Hétszínű föld bejárata...
A színek a legszebbek kifogástalan napsütésben. Ha be van borulva, nem jönnek elő ezek a színek :) Jól leégtünk-bár szerintem már a teknősöknél kezdtük.... napolaj és sapka erősen ajánlott!

Chamarel-vízesés

Ezzel a látvánnyal sem bírtunk betelni. Vagy 100 lefényképeztem... nem jöttem rá, hogy szebb képet nem tudok csinálni, mert ez csodaszép. És nagyon szerencsénk volt, hogy ilyen időben láthattuk, mert a legszebb színeit adta nekünk :)

Haza indultunk. Útközben megálltunk egy a térkép szerint jelzett kilátónál, amit az útjelző tábla is mutatott.
Itt volt az Alexandra-vízesés.

Alexandra-vízesés

Hazafelé a Grand Bassin-tó (Gangla Talao)irányába indultunk. Gondoltam letudjuk ezt is....
Itt elkezdett csepegni az eső....
Sajnos itt már minden féle ceremóniának vége volt, de a tavat és környezetét megnéztük. Ez is egy vulkanikusan kialakult tó. Eléggé nagy a péra, szerintem ezért is van borús vagy esős idő itt. Ha máshol nem, itt biztosan van eső :)

Majd Boi Cheri teagyár irányába indultunk, bár még sok volt hazáig. Legalábbis időben :) Teaföldek csodaszépek.

teaültetvények

Siettünk haza, vacsora a part mellett: sült rizses csirke +sült tésztás csirke+ sajtos roti 2+ tea 415 rupia.

samoussa

a 2 kajáldából az egyik, ahol nap mint nap ettünk.