2017. január 15., vasárnap

Indulás Mauritiusra - 0. nap

Ez a nap is eljött...az eheti időjárástól megzavarodott reptéren reményeim szerint-helyre fog àllni a rend :)
A túlterheltséget nem számítva talán az idő is megjavul és gond vagy hiba nèlkül tudunk repülni.
Mert ugye a TK1038-assal nem csak az a gond van, hogy esetleg késik pár percet...vagy esik hó és hideg van a gépeket fagymentesíteni kell ilyenkor a mínuszokban és ezek mind idő...hanem hiába jön meg időben IST-ről BUD-ra ha vissza nem tud menni, mert nem tudja IST fogadni, nincs hely leszállni ott. És akkor van a kőrözés a város felett jó sokáig, ami már önmagában is egy hatalmas forgalmi dugót eredményez mind a levegőben, mind a betonon...
Menetrend szerint 20.25-kor kell ennek a gépnek indulnia BUD-ról, ami a téli időszakban -a Flightradar-alapjàn is lehetetlen...

Nekem ez a hét maga volt a rémálom...kezdődött Isztambulban a havazással, majd az IST-BUD járatok töelésével 4 napon keresztül...aztán nálznk szart be az idő péntekre... 30 cm hó esett... szóval kész voltam olyannyira, hogy belebetegedtem szó szerint-bármennyire is nem akartam magamra venni ezt, azért lássuk be nem sikerúlt :(
A reptérre érve már látam is volt. Hurrá :(
Akkor a TK1038-asról tovább...
20 órakor már a gèpben ült mindenki, a kaputól olyan 20.35-kor toltak hátra bennünket, a pilóta többször tájékoztatott, hogy a megnövekedett forgalom miatt még nem kaptunk felszállási engedélyt.
Mai csoda nem tudom hány napig tart, de ma nagyon pontosan jött a gép...aztán 20.50-ig a betonon álltunk a kifutópálya végén, indulásra készen....és egyszer csak felszálltunk. 

A pilóta szerint 1 óra 40 perc lesz a menetidő...esemènytelen repülőút után 0.30-kor már IST betonján àlltunk. 

Valami eső szemerkélhetett, hűvös volt, de nem dermesztő hideg... azt hittem csápra àlltunk, de nem, hanem mellé....
Aztán ahogy a buszról leszálltunk, és az épületbe belèptünk-követve a International Transfer Passengers feliratot....ez még a földszinten volt. Itt van egy monitor, amin látható az összes induló gép adata...
Egy férfi ellenőrizte a beszállókártyákat, és már mehettünk is tovább...
A mi gèpünk èpp innen a földszintről a 311-es kaputól fog indulni. Az üvegfalon láttuk is.
  Itt is van Free Wifi Zone :) tavaly még nem volt, idénre az egész reptéren van.

Itt vettünk automatából innivalót az útra, 2,5 líra volt a fél literes víz, PayPass-os bankártyával egyez hozzájutni sem okozott gondot. (amúgy az ital autómaták fele rossz, nem működik)..

Amúgy volt időnk és felmentünk a mozgólèpcsővel...láttuk, hogy a felettünk lévő szint üres, kihalt. Valszeg ezért nem álltak csápra a gépek. És ezért nem indulnak csápról az induló gépek sem. Nem tudom mi lehet az oka. 

A boarding gyors volt. Jól tippeltem. A gép félig sem telt meg. Így aki tudott keresett magának üres 4 székes sort, vagy 2-est. Csak kényelmesebb így utazni :)
A gép hátsó része ahol a mi helyünk volt eredetileg 12 magyarral és pár mauritiusival volt "tele".
A másik pozitív csalódás számomra, míg tavaly a kajájuk szagától is rosszul voltam, addig most nagyon fini dolgokat szolgáltak fel. A rövid járaton isteni sajtos, paradicsomos..fűszeres forró szendvicset kaptunk.
Az IST-MRU járaton viszont a vacsora csirkéje és sajtos makarónija vagy a humusz és a sárgabarackos krém mindent vitt. Isteni volt minden. Ja és nincs büdös kajaszag, amitől menet közben ki akartam szállni mindig :)
A házi limonádéjuk mentával ízesírve pedig maga a csoda. Akkor tetézzük egy kis csomag török mogyoróval alá nature. Nyammm. 

Kaptunk már reggelit, 2 óra van vissza megérkezésig. Én nem kértem, ennyit nem tudok enni...de Barna szerint finom volt. Rántotta, sajttal, pici zsemle, joghurt, gyümölcstál.
Nagyon ok.
A styuvik nagyon rendesek.
Kaptunk papírt a belêpéshez szükségeset,(csak nem eleget)- amit nem értettem abban segítettek.

Végre megérkeztünk....
A  gépen maradnak a madagaszkári utasok, megy tovább Antananarivoba. Teljes crew/kapitány csere, majd 2.óra 20 perces repülőút után felveszi a az utasokat TNR-en és jön vissza MRU-ra, ahol megint crew/kapitány csere a váltás crew is utazik, és ekkor szállnak be a hazafelé tartó MRU utasok.

Meglátjuka  szigetet, mindjárt leszállunk :)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...