2016. május 19., csütörtök

7. Szicília -Milazzo, majd Vulcano szigete hajóval

Utolsó éjszakánkat töltöttük Acitrezzan a Hotel Lacheaban.
Korán kellett indulnunk 6.20 körül sikerült is, a reggelit sem tudtuk megvárni, mert 8.30-ra legkésőbb indul a hajónk Milazzoból az Eoli-szigetekre, ott pedig Vulcano-ra.
Milazzo

Milazzo: kikötő. A bordó épület a felirattal: Petit Hotel. Nem olcsó, de minden pénzt megért!

Az autópályán mentünk, ami Messináig is fizetős, igaz pár euro , majd onnan még egy kis részen is az, talán összesen 8,7 euroba került.
A többi pedig ingyenes volt.

Az Etna még füstölgött, eléggé szórta a hamut és a füstöt.

1 óra 45 perc kellett nekünk hogy Milazzoba érjünk. A szállásunk a Petit Hotel volt, ami a kikötővel szemben, pár lépésre a kikötőtől és a jegypénztártól, ahol jegyet lehet kapni az Eoli-szigetekre induló hajókra.
Előre írtam a hotenke, hogy szeretnék helyet erre az időbe a privát parkolójukba, ahol a kocsi egész nap a csomagokkal maradhat, biztonságban.
Mondták ok, a szobánk nincsen kész. Mondtam, hogy nem baj, mert megyünk tovább Vulcanora és csak este jövünk. Mondták így is ok!
Elsétáltunk a privát garázsukba, és ott parkoltuk le a kocsit, csak a szükséges dolgokat vittük magunkba a szigetre.
A kocsit nyitva kellett hagyni és a kulcsot benne kellett hagynunk.
Igaz, állatka többen  a garázsban, de azt mondták, csak  az ő vendégeik, és csak felügyelettel jöhetnek ide és csak a saját autójukhoz nyúlhatnak. A kocsi adait, színét, rendszámát és típusát felírták és kaptunk róla papírt, illetve  a foglalásunkhoz csatolták.

Aztán indultunk jegyet venni a kikötőbe, az előbbi hajót is elértük. A jegy 27 euro volt oda vissza/ fő. A vissza jegyet is megvettük, az időpontot is meg kellett adni. Ha módosítottuk volna a visszaút dátumát, akkor 2,9 euro/ fő/jegy/módosítás díja.

Belefért volna Lipari is, ezt akkor nem tudtam, mert ott egész délelőtt nagyon rossz idő lett. Szakadt az eső.

A hajóba beszálltunk, kényelmes nagy hajóval jöttünk, az út 50 perc volt, megreggeliztünk a hajón, majd egy jót aludtunk:) Ahogy  amotor megállt, akkor ébrdtünk Vulcanon. Kiszálltunk és a hajó ment tovább.

Borús volt az idő, hideg sem volt, de így annyira nem jöttek elő a színek.
Elindultunk, a napocska is kisütött és melegünk lett. Ittunk egy kávét és granitát az iszapfürdővel szemben, majd elindultunk felfedezni a környéket.

bűzölfő-füstölgő domb :)

Aztán belebotlottunk egy auto-motor-nyitott auto, bicikli, quad bérlő cégbe. Jött az ötlet, hogy valamit bérlejünk, sok
a  cucc, hogy cipeljük, de a meleg ruha sem maradhatott otthon...

Ez megtetszett:

2-3 órára 35 euro volt
4-5 órára 45 euro
1 napra 55 euroba került.
A jogosítványon és az útlevélen kívűl semmit nem kértek hozzá.
belefértünk, kényelmesen, nem kellett gyalogolni és cuccolni. Ott álltunk meg fényképezni ahol akartunk.
Amikor leszakadt az ég úgy 1 órát szakadt az eső, akkor is jó szolgálatot tett, mert megebédeltünk a fedele védelmében :)

Vulcanon megnéztük, amit meg lehet, a vulkánt nem másztuk meg. Aki hajlandóságot mutat erre, az tegye meg, fantasztikus lehet!

Közben mikor a sziget másik végén lévő tengerpartra letekeregtünk, olyan irtózatos fekete fellegek lettek, hogy megijedtem. Nagyon hideg lett a levegő és feltámadt a szél. Leszakadt a felhő és ömlött az eső 1 órán keresztül. Soha nem gondoltam volna, hogy ki fog sütni a  Nap.

úton útfélen szabadon...vadon francia muskátli

keressük a meleg vizet.
 Kell itt is  a cipő. Én bementem mezítláb és ráléptem egy fumaroléra... leégett a talpam a hideg vízben :( Isteni volt üldögélni a forró vízben és közben jött egy kisebb nagyobb löket hideg is.
A víz olyan, mint a tojásos leves, amolyan lepedékforma ásványi anyag van oldva és az lebeg a vizen, jó büdös van. Vigyázni kell, mert mérgező is lehet, szóval észnél kell lenni.

keressük a meleget! :)

A hajónk pontosan jött. Fél 6-kor indultunk vissza Milazzoba.
A szállásunk nagyon jó helyen van, csak átsétáltunk a kikötőből.
Elkísértek a garázsba, kivettük a szükséges dolgokat-eleve így pakoltam, a nyga csomagot nem vittük fel, mert így is csak 1 éjt leszünk és reggel megyünk is tovább. A kocsit már átparkolták máshová, itt is maradt éjszakára és persze nyitva, a kulccsal a szélvédőjén.

Becsekkoltunk. A szállás szintén kifogástalan volt. Jól választottam, eddig legalábbis. Hatalmas szoba, több nyitható ablakkal, és színes majolika csempés szobával, emelettel, lépcsővel . Nagyon színes és látványos, ezáltal nagyon kellemes az itt tartózkodás. A hotel nem nagy, nagyon jó lehet a felső teraszon lenni. sajnos mi már csak sötétbe vehettük volna igénybe.

Este elsétáltunk a kikötő irányába illetve azon túl. Egy nagyon jó kis helyi pizzériában kötöttünk ki és isteni pizzákat ettünk. Nagyon finom volt, vékony, de nem száraz tésztával, isteni feltéttel, szósszal. Nyamm. Nagyon barátságos  és segítőkész helyiekkel ettünk együtt. Szóval eddig minden ok, és nagyon jó! Ja és minden olcsóbb, mint Calabriában vagy Pugliaban....

Másnap reggel meg szakadt az eső :(