2016. május 20., péntek

8. Szicília -Útban Cefalú felé, de előtte Tindari

Milazzoban szakadó esőre ébredtünk. Tegnap este semmi nem utalt a mai időre. Este sétáltunk egyet a kikötőben-amúgy itt a hotelünk a kikötőnél -és egy isteni pizzát ettünk. Nagyon ízlett mindenkinek.
Reggel húztuk az időt, nem siettünk reggelizni sem, ami kifogástalan volt itt is.
És szerencsénkre közben elállt az eső is és akkor már igyekeztünk megúszni az esőt-így rendeztük  a szállodai számlát és a parkolás árát, majd lecuccoltunk a recepcióra. Majd szóltam a recepciós kiscsajnak, hogy mennénk, kísérjen el.
Átsétáltunk és még mindig nem esett-megúsztuk.

10 óra magasságában tudtunk elindulni Milazzoból.
Cefalú volt a cél, de mivel nincsen messze és pályán fogunk menni, így megnéztük Tindarit is.

Lekanyarodtunk a városka felé -Falcone- egy korábbi településnél kell lemenni, mert ha túlmegyünk, akkor marha nagy a kerülő és lassú... A Templom már messziről látszik az autópályáról...oda kell felkanyarogni.

A faluba beérve a kocsit le kell tenni-tilos az autóval való felmenetel és 1euro a retúr buszjegy a templomig, egy kanyargós, meredek dombon. gyalog sem nehéz, de rettenet metsző és hideg szél fújt-mi nem gyalogoltunk fel, a buszt vettük igénybe. 10 percenként jár oda és vissza. A parkoló be van kamerázva a kocsit szintén biztonságban hagytuk lent.

Tindariban van egy Fekete Madonna-szentély, ami maga a templom, ami gyönyörű mozaikokkal van kirakva.

A görög színház a domboldalban van, a templomtól egy rövid gyalogútra, közben minden félét kínálnak kostolásra: piritott mandulát, mogyorót, pisztáciát, aszalt gyümölcsöket ....

Ami legjobban ízlett, abból vettünk, de ha nem az sem baj :)

az Oliveri lagúna, ahol a madonna megmentett egy gyereket a ráomló homokfaltól...