2015. november 7., szombat

Eilati kiruccanás -1. nap

Eilatra repülőjegyet még július elején vettem. Akkor azt hittem olcsón :)
30 euro és még 30 az nem számít már olcsónak-legalábbis a téli szezonra.
A jegyeket a nyitójáratra sikerült megvennem, így sok infóm nem volt, hogy mire is számíthatunk. Sőt Ryanairrel sem utaztunk még soha, de ez is kellemes és pozitív csalódás volt a sok rossz tapasztalattal ellenben.

most nem játszott rajta senki, a reptér szinte üres volt.... a Lufthansa járatait mind törölték a sztrájk miatt...

A gép délelőtt 11-kor indult Budapestről-ez számomra a lehető legrosszabb indulás. kézipoggyásszal utaztunk, így sok macera nem akadt. A security után reggeliztünk, majd bementünk a B Terminálra az útlevél-ellenőrzés után. kockáztattam, hogy nincsen kiírva a kapu és mi van, ha nem B-ről indul, de mivel tudtam, hogy útlevél nélkül ide nem mehetünk útlevél nélkül, így bementünk előre. Jól döntöttem: B5 volt a kapu. Itt mi voltunk az elsők. Lementünk a beszállókártyák lecsippantása után. Itt lent a  bádogterminálnál is tudtunk volna venni üdítőt, régebben csak víz volt-ahogy fent most is. Ja és ez megdrágult, de csak euroban fizetve. 1,5 euro,  mert FT-ban továbbra is 300 Ft... persze euro volt nálunk, ahogy 1 hónapja is... na mindegy:(
A beszállókártyák leolvasása után mehettünk a kapuhoz. Nem nézték és nem mérték senki csomagját. Sőt készültem, hogy a kézipoggyászomat fel kell majd adni, ahogy a Ryanairnél szokás-de ez sem történt meg, mindenki minden csomagját felhozhatta a fedélzetre.
A gép  kb 98 %-ban volt tele, a vészkijáratoknál üresen. A sztyuvik ide vadásztak pácienseket.

Jó hangulatban történt a beszállás, kedvesek és figyelmesek voltak a légiutas-kísérők is. Mondom én, hogy kellemes csalódás a Ryanair :) A fedélzeti sorsjegyárusítás pedig még röhejes is számunkra :)

Zárták az ajtókat, a kapitány megosztotta a repülési adatokat : 3 óra 5 perces útra számíthattunk. Kisebb nagyobb légörvényekkel tarkított úton semmi különösebb esemény -szerencsére-nem történt.
 Boeing 737-800 as típusú géppel repültünk, nem volt vészes a hely, elfértünk. Igaz a gépen halálra fagyasztottak bennünket.
15 óra után nem sokkal landoltunk Ovda repterén. ez egy katonai bázis, a Vörös-tenger mellett Eilattól 60 km-re a sivatagban.
Szerintem ennyire kíváncsi utasokat még nem vitt gép :) Alig vártuk, hogy megnézzük, hová is hoztak bennünket, mire vállalkoztunk. A gépet is várták, ott álltak többen és fényképezték :)
Amúgy egy színes gép volt, festéssel az oldalán:

a Holt-tenger felett repültünk. Ez Ein Boqeq-így utólag

Izraeli légtérbe történt berepülés után hamar a Holt-tengerhez értünk, illetve a sárga 50 árnyalata színesítette a képet így felülről  a Negev-sivatagban

Ovda Red Sea Airport

A belépés az országba viszonylag gyorsan ment.
Kérdezték a nevünket, hol leszünk, minek jöttünk, kérték a szállásfoglalásokat, és hogy először járunk-e Izraelben,
mindez kb 8 percet vett igénybe, majd pecsételtek egy kék cetlibe, mint kiderült az útlevelünkbe is .((((
Majd egy hölgy pár lépéssel az előző bódétól megnézte az útleveleket, elvette a kék cetlit és köszöntött bennünket Izraelben. Na eddig megvolnánk... (Sajnos pecsételtek az útlevélbe...Tel-Avivban állítólag nem, mert tudják ennek következményeit. Mindegy mi is cserélünk ahogy hazaértünk útlevelet-januárban utazunk újra és utánajárok a második útlevélnek is. ) (Második útlevél 5000 Ft és 1 évig érvényes: Ideiglenes Útlevél a neve)

Pénzt váltottunk a reptéren, de nem ajánlott sokat váltani: nagyon rosszul váltják: 100 euroért 389 ILS-et kaptunk, a helyi pénzváltóknál pedig 415-418-at. DE szombaton nincsenek nyitva a városi pénzváltók, így enni sem tudtunk volna, ha nem váltunk minimális pénzt.Így legalább tudtunk vacsorázni és innivalót vennia  boltban.

Kimentünk az épület elé-amit terminálnak sem neveznék: itt lábszárig érő gépfegyveres fickók flangáltak, civilben... nekem olyan megrettentő volt, bár itt gondolom ez nem  különlegesség.

Transzferbusz:
Az előre foglalt www.eilatshuttle.com a reptér külső kapuja előtt állt, akkor érkezett. a zöld Egged busz-tömegközlekedés-az pedig már a reptér bejáratánál állt. Majd a mi shuttle buszunk is ide állt: ez volt a FUN TIME feliratu busz.

Kérték a vouchert és hogy ki hová megy melyik hotel...ennek függvényében rakták össze a menettervet: kit hová milyen sorrendben szállítanak a hoteljéhez.  a városba kb 50 perc volt az út, tök sötétben értünk ide. azt tudni kell, hogy Izraelben egy órával több van, mint nálunk.

Szállás:
A szállásunk a C-Hotel volt, ami  központi helyen található a városban (Hatmarim sderot)-összeépülve a Shalom Plazaval a reptér mellett állt. Mert ugye Eilatnak van egy városi reptere, hatalmas forgalommal. A gépek az ablakunktól talán 200 m-re szálltak fel és le egész reggeltől késő estig. Éjjel nem.

A szállodába nagyon gyorsan becsekkoltunk,  a szállást kártyával fizettem. A szobánk a 460-as volt, az első emeleten a szálloda felől,  a másik oldalról pedig a 4-en. A reptérre néztünk és a reptér mögötti többi szállodára, illetve a jordániai hegyekre.
Gyorsan levetkőztünk lengébb öltözékre és irány a város.
Szombat/Shabbat lévén kerestünk egy nyitva tartó kisboltot és vettünk inni: na itt már pofára estünk az áraktól.

Az utcai kajáldában finomat ettünk, (valamilyen kebab szerűséget sok salival és humusszal) de ez is marha drága volt, így 2 kebabért + 1 epres üveges üdítőért 70 shékelt fizettünk. Azt tudtam, hogy drága, de hogy ennyire... :(

Majd lesétáltunk a kikötőbe, meg   az északi parton (North Beach) lévő szállodákhoz. royal hotel az utolsó, ez után egy kopár rész, majd Aqaba, ami már jordán. Aki át akar menni, az itt tud átmenni.

rettenet orosz tömeg fogadott bennünket, mindenki oroszul beszélt, ha megszólaltunk magyarul csak néztek-tisztelet a kívételnek mert sokan szólítottak meg: hogy magyarok vagyunk? magyarul :)
Aztán vissza. Meleg volt, de mindezt enyhítette a szellő, ami fújdogált.
lassan vissza ballagtunk a  szobába, használtuk a  wi-fit, ami csak a lobbiban működött.
Majd  szobában rátaláltam a EILAT WIFI FREE-re és csatlakoztam és lett is net az ágyban fekve.:) egy kevés TV nézés után gyorsan elaludtunk.

kilátás a szobánk ablakából este

Később az Eilat Wifi Free működött mindenhol,a  strandon is-pedig kint voltunk a Coral Beachen . :)

1. Nem értem, mi a probléma az útlevélbe pecsételéssel, gondolom valami utazáspolitikai dologgal van összefüggésben. Régen, mi imádtuk, ha pecsétet kaptunk, mert az olyan volt, mint valakinek a drága bélyeggyüjteménye, de manapság mrá szinte sehol sem pecsételnek.

2. ez így volt. Izraeli pecséttel sok helyre be sem léphetsz. Meg Tel-Avivban nem is pecsételnek, csak itt Ovda-n.:(
    Emirátusokba be sem teheted a lábadat, még tranzitként sem izraeli pecséttel és mi megyünk oda is. Most Malajzián át megyünk Föóülöp-szigetekre, nem kockáztatom meg-mivel Malajzia muszlim ország, hogy megtagadja a légitársaság a gépre feljutást is! Így ma megyek új útlevelet csináltatni :( Ez van .

3. Ezt még nem hallottam. Elég nagy hülyeség.