2015. február 8., vasárnap

30. Kuba, Havanna

Elsõ èjszakànk a Paseo Habana-ban jól telt.
Reggelit a földszinten ès a kinti teraszon fogyasztottuk el.
Szokàsos kubai reggeli: friss gyümölcsök: guayaba, ananász, grapefruit. Nekem itt nagyon hiányzott a mézédes papaya..:(((

+ Kàvè, guayaba ès grapefruit gyümökcslè.
Majd piritós omlettel ès baconnal. Meg lekvàrat is kaptunk.
Szóval ízlett és elég is volt.
 A szoba nagy, tiszta Islazul hotel. A 301-es szobàban vagyunk, kilàtàs 2 nagy ablakkal a havannai èletre.

Nagy lcd tv, hûtõ van a szobàban. Vilàgos, tiszta minden, nem règen ùjìthattàk fel.
A szálloda mellett egy kórház van és este belátni a szobákba.
Nem kapkodtuk el a mai elindulàst 10 körül sikerült kimenni az utcàra. Ez viszonylag egy nyugodt környèk, ami nem mellesleg biztonságos is. Egy kórhàz van mellettünk.
Legyalogoltunk jó sokat, a múltkori szàllàsunkig...most màr nem volt lezàrva a Malecón azon rèsze. A tenger nyugodtabb lett màra, a hõsèg meg màr dèlelõtt döglesztõ. Ezt csak a Malecónon gyalogolva lehetett kibírni.
Sokat fotóztunk, múltkor ez nem fèrt bele az idõbe. Csodaszèp napos,  meleg idõnk volt most.
A Malecón 7km hosszan húzódik Havannàban, több mint a felèt le gyalogoltunk.  Nagyon èlveztük az ottlètet, nagyon hangulatos. Aki itt jár kötelező nappal, délután, este naplementében és hullámokban :) Hétvégén és hétköznap.
VEDADO:

Vettünk helyi rágcsát: valami chips 2 csomag 1 cuc ès nyammmm;)
Vasàrnap lèvèn a helyiek is itt dekkoltak, napoztak vagy èpp aludtak, horgàszatak.

MALECÓN:

háttérben a Hotel National

Castillo el Morro

Fèluton leintettünk egy coco taxit, hogy vigyen minket a Assisi Szent Ferenc  tèrre.
Itt emberek szàzai voltak megint, ìgy túlmentünk ès bevetettûk magunkat az igazi Habana Vieja-ba.
Ez a való havannai való világ.
Soha sehol semmilyen atrocitàs nem èrt bennünket. Mindenhol mosolyognak; kèrdezik honnan jöttünk.  Ennyi.

Èrdekes módon fèlelem sem volt bennünk. Nagyon èlveztük az ismeretlent, amit sok turista meg sem pillant. Jàrtunk 2 helyi piacon is, ezen a környéken.
Hangulatos, ruhakiteregetõs, utcàrakiülõs. Utcán dominózos. Hangulatos. Havannai. Kubai.
Innen kilyukadtunk valahol-fogalmam sem volt hol. A napon gutaütèst lehetett volna kapni. Valahonnan szólt a salsa.
Forróság, benzingõz, szemètszag. Ìgy havannai, így kubai.
Habana Viejàt felújítjàk. Nem csak a mûemlèkeket, hanem mindent. Ìgy van ez jòl. Èletet csiszolnak ebbe az igazi  Centroba.

HABANA VIEJA/Old Havana:

A felújított èpûletek nagyon mutatósak szèpek...
Mielõtt gutaütèst kaptunk volna a melegtõl: kilyukadtunk a Floriditànàl. Hemingway màsik törzshelyèn.
Tegnap nem tudtunk bemenni-annyian voltak.  Most sikerült.  Na nem mintha kevesebben lettek volna, de itt mindig ez van.
Ez a daiquiri szentèlye.
Hemingway èletnagysàgú szobra mellett mindig üres 1-2 hely.
A bejàratban pedig egy zenekar jàtszik kubai zenèt. Nagyon hangulatos.

Daiquirit kèrtünk, 6 CUC/pohár. Dràga, de itt is inni kell. Igaz isteni, ràadàsul fèlhomàly fogadja az embert ès hûs a levegõ legalàbb is a kintihez kèpest.
Floridita.a daiquiri szentélye :)

Innen a Plaza de la Armas-ra mentünk, közben vettünk churrost is.

A tèren árnyèkban a havannai csalàdokkal ültünk egy erre alkalmas rèszen ès hallgattuk az alkalmi zenèszekbõl verbuvàlódott zenekart. Itt kipihentük viszonylag magunkat: jó másfèl óràt nèzelõdtünk. Egyèbkènt itt  èpp könyv vàsàr van.

Majd kimentünk az öbölhöz ès egy helyi kajàldàban ettünk termèszetesen az elmaradhatatlan mojito tàrsasàgàban :) Itt 11, 5 -cuc t fizettünk kettõnknek.

Közben a hàtunk mögül nagyon sötèt fellegek gyülekeztek. Visszamentünk kaja utàn a centroba,  majd ahogy a Parqe Central felè indultunk leszakadt az èg. Jó sokat vàrtunk, míg csillapodott, bàr volt esernyõnk, de nem akartunk tèrdig sàrosak lenni.
Majd csaknem elàllt az esõ, elmentünk az utca elejèn megnèzni a Bacardi èpületet. Itt nagyon fel van màr túrva a környèk, zajlanak a felújítàsok.

helyiek által is kedvelt, olcsó étkezde

BACARDI PALOTA:

Majd át a Capitolio-hoz. Nem lehet bemenni, felújìtjàk. Rendõrautó àll a bejàrattal szemben, kameràval felszerelve.
A Capitolo-val szemben, az árkádok alatt van CUC-os bolt, ahol olcsón lehet venni 1,5 l-es üdítőt, rumokat, kubai alkoholt, szivarokat.
Van még itt: fagyizó, édességező is.
Parque Central

Hotel Plaza
Capitolio, nem lehetett bemenni-felújítják

Majd mèg tovább a Prado-n ès egy tèrre jutottunk,  ahol valami India szobor àll.

Na itt megint megeredt az esõ, javàban àztunk mire jõtt egy üres taxi...coco taxi. Óràval hozott a szàllodába: 12, 5 cuc-èrt.
Az esernyõvel vèdtem magam, de ahol kilógtam ott csurom vizes lettem. A Barna mèg jobban.
Alig vàrtam, hogy a forró zuhany alatt àlljak, pedig hozzàteszem nincsen hideg, mèg ìgy sem. De az esõ szar dolog.
Ma vasárnap van, a havannai csalàdok együtt vannak, van aki a Plata del Este-n strandol van aki csak a helyi parkba jut el vagy a Malecónon sètàl.
Persze ennek van màsik oldala is:mit is csinàlhatnànak màst? Nincsen 2-3 munkahelyük -màr akinek egy is van. Igaz itt mindig meleg van, fogalmuk nincs mi az a mínusz 20 vagy a hó ès jèg vagy hogy fûteni kell ès tèliruha....
Boldognak làtszanak....

Hozzák a  város szélésről a  kiszedett királypálmát...