2015. szeptember 21., hétfő

1. Megérkeztünk Puglia-ba -1.nap

Utàlom ha nem hajnalban indulunk el otthonról, gyûlölöm a napközbeni indulàst Ferihegyrõl...szóval ez így nem jó.Ami jó az a hajnali repûlès vagy a kèsõ esti...vagy az éjszakai.
De most az elõbbi jutott. Egy tèbolyda volt mire kièrtünk a reptèrre :(
Bariba 12.20-kor indult a gèp: pontosan.
1 óra 10 perces zökkenõmentes repülès utàn landoltunk Bari repterèn. A csomagok viszonylag gyorsan jöttek,
 AUTóbérLés:
mi pedig könnyen megtalàltuk a Locauto pultjàt.
Még itthon több hónappal ezelőtt foglatam le az autót, a gazdaságos kategóriából 63000 Ft+ 20000 Ft előre kötött 0-ázó biztosításért. Előre 8000 Ft-ot vontak le, a többit egy hónappal az utazás előtt augusztus 24-én.
Majd egy gyors egyeztetès utàn: nem kötöttem 0-àzot, mert otthon a rentalcars.hu-n kötöttem-itt a helyszínen 19,5euro/nap lett volna...megegyeztünk 1100 euro zàrolàsàban ès 25 euro egyèb biztosìtàsban. Az alap àr amúgy tartalmazta a 2. sofõr díjàt. Megkaptuk a papírokat, majd elindultunk megkeresni a bèrautókat :) Ez mindig külön kaland...

(utólag: szeptember 21-én zároltak és október 5-én fel is oldották az 1100 euro depozitot)
Tőlem hatalmas pozitívot kapott a Locauto, Bariban.

Ott egy sràc vàrt bennünket...hogy íme az auto ès hibàtlan... elindultam körbefotózni...ès làss csodàt: 4 helyen talàlram hibàt...felírta. Egy ütés nyoma volt a bal oldalon hátul, majd jégverés nyoma a motorháztetőn. Mire a szàllàsra èrtünk màr elküldtèk mèlben, PDF formátumban nekem is-amúgy elektronikus módon kellett aláírni és azt mind megkaptam mélben is. (hazafelé szintúgy)
1100 km-t tettünk meg ezen az úton a Nissan Micra-val, ami 1400 ccm-es volt, nagyon jól vette az akadályokat és a dombokat is!

Polignano a Mareban elèggè kalandosan jutottunk. Kb 15 x tèvedtünk el...ami nàlunk nem meglepõ :) Aztàn egyszercsak itt voltunk, àlltunk a B& B Fiore di Mare elõtt...sehol senki. Pedig írtam a várható érkezésünk idejéről, és válaszoltak is.
Aztán hivtam a tulajt a booking.com àltal megadott szàmon...nem jó:( Aztàn bekopogtam a szomszèdba. ..ott nem làttàk. Majd az èpület màsik felèn èpp jöttek vendègek. Õk adtak egy telefonszàmot, amin beszèltem vele, ès tènyleg jött. Majd megnéztem a fogllaásokat: az egyik olasz nyelven nyomtattam ki, a másikat magyarul. A magyar nyelvű foglaláson az egész út során egyik telefonszám sem működött-csak az olasz nyelvű foglaláson megadott szám élt. Pedig egy és azonos foglalások csak az adott ország nyelvén is ki lehet nyomtatni a félreértések elkerülése végett------
Az apartman TUTI. Igen, csupa nagybetûvel . Kèt szintes, nagyon tiszta ès nagyon stílusos :) A belvárso legközepén, 1 utcára a tengertől, egy kis terecskén.
 Nagyon jó helyen van az óvàrosban. A tulajjal -miután kipakoltunk -elmentünk parkolóhelyet keresni, megmutatta hovà àlljunk: csak a fehèr vonalakhoz. Fura mert èpp nem így tudtam.
Közel van a kocsi is a szàllàshoz.
Minden pàr lèpèsre.
Hogy ne vesztegessük az idõt gyorsan naplemente elõtt bejàrtuk a vàroskàt. Csodaszèp lehet napos idõben...mert most annyira fúj a tengernèl a szèl, hogy fèlelmetes :)
Szûk utcàcskàk amik a magas sxiklafallal a tengernèl vègzõdnek: ez Polignano a Mare.

































Bóklàszàsunk közben egy nagyon jó Focacceriara bukkantunk: isteni focacceriat ettünk, jól is laktunk valami 6 euroból 3-an. Nem ez volt a terv, de nagyon ízlett, így belaktunk ;)
Majd egy pèksègben csàbultunk el a forró kenyerek ès sütik illatorgiàjàtól :)
































Majd tekeregtünk sokfelè, aztàn a lakàsunk mellett van egy jó kis presszó szerûsèg: itt ki sörrel ki Aperol Spritzel búcsúzott az igazàn esemènydús naptól.Meghaltam :)

2 megjegyzés:

  1. Megismerkedtem már egyszer ezzel a környékkel Mia beszámolójából, és most kíváncsian bogarászom áta tiédet. Távol áll tőlem ez a vidék, mert sajnos nálunk van egy blokád a családban, a kedves férjem nem hajlandó Olaszországba utazni, bizonyos agyament előítéletek miatt, miszerint ott minden sarkon maffiózok vannak és csak arra várnak, hogy minket kirabolhassanak. Ennek ellenkezőjéről sajnos nem tudom meggyőzni, neki ez a fixa ideálja és kész, oda nem utazunk. Ha mindenáron akrok menni, kerítsek egybarátnőt, aki menne velem. Na remek. Szóval egyelőre csak a képek nézegetése marad nekem. :-)

    VálaszTörlés

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...