2015. augusztus 10., hétfő

Megérkeztünk Máltára - 1.

Éjjel indultunk otthonról. Álmos voltam, de csak kicsit, este tudtam valamennyit aludni.
Hajnali fél 5-kor értünk a parkolóba, ahol a kocsit hagytuk és kivittek bennünket a reptérre.
Megint átalakították Ferihegyet, láss csodát nyílt egy Spar ;)
Február óta nem jártunk itt, májusban Bécsből repültünk.
Szeku gyorsan megvolt, pedig nagyon sokan voltunk... nem tellett bele 6 percbe, direkt lemértem.

Reggeliztünk, volt még kapunyitásig 42 percünk, aztán kiderült, hogy A12-es kapu. Már nagyon meleg volt, hogy a bádogterminálhoz kimentünk, pedig még 6 óra sem volt. Kint fülledt meleg volt már hajnalban,
Gyorsan bejutottunk a Priority Pass-al. Nekem ez ennyit megért: lehetett +1csonag mindegyikünknél, a helyünk pedig ugye előre le volt foglalva, így a tolakodás is megszűnt.

Szerencsére mellém harmadiknak nem ült senki, így nyüglődve ugyan, de próbáltunk aludni: kisebb nagyobb sikerrel ment is. Én ennyire szarul még nem éreztem magam arepülőn, valszeg az extra kis üllés sor és az éjjeli nem alvás  volt az oka. nem emlékszem, hogy ennyire zavart volna , hogy mekkora hely van az előttem ülő széksorhoz képest :(
A crew leszállás előtt bemondta, hogy 30 perccel korábban érkeztünk meg a menetrend szerinti időhöz képest. 

8.45-re volt az érkezés, mi pefig 8.10-kor már a földön voltunk Máltán. Más kérdés honnan számítják a repülési időt, Budopn pedig a 6.30-as indulás helyett már 6.22-kor gurultunk...
Csak kézipoggyászunk volt, így a csomagokra sem kellett várni. De jó is így utazni :)
Autóbérlés Málta, reptér: 
Kimentünk,  a máltai reptéren megketestük a GoldCar irodáját, ugyanis tőlük béreltem az autót, igaz egy brókercégen keresztül.
Na aztán jöttek a meglepik. Ugye ez nekem új, mert ahol eddig béreltük: sem kaució, sem biztosítás, sem pedig hitelkártya nem kellett.
Ez volt a tanulópénz.
Ami + biztosítást fizettem itthon, azt figyelembe sem vették. Választhattam 1800 euros depozit zárolása 28 napra vagy ott kötök napi! 22 euroért nullázót és csak 200 eurot zárolnak a kártyán: parkolásra, büntetésre.
 Kicsit gondolkodóba estem, de maradt a napi 22 euro és kértem +sofőrt, ami 26 euro volt 4 napra-igazán a  28 nap zavart, mert egy hónap múlva megyünk szintén máshová, ahol szükség lesz a további kaucióra....
Megkaptuk a papírokat,majd odaadták a kulcsot is. Induljunk és keressük meg a kocsit. Lifteztünk, gyalogoltunk, már a reptér külső parkolójában jártunk és egy rendszám alapján kerestük az autót.
Na egyszer csak meglett. Kiderült, elég nagy autoparkja van itt a GoldCarnak.
(augusztus 25-én oldotta fel a GoldCar a depozitot: 11 napba tellett)

Már 30 fok körül járt a hőmérséklet, alig vártam, hogy átvegyük a kocsit. Jó sokat kellett gyalogolni, kiírás semmi. A parkoló autókből próbáltuk kitalálni, hogy melyik is az, merre kell menni... ahonnan mi mentünk kiírást nem láttunk... aztán át az úton, és újabb sorompó alatt átbújva, itt voltak a reptéri cégek autói, ahol fel lehet venni az autót, illetve majd ugyanide kell visszahozni, leadni.

Itt várt egy férfi és együtt átnéztük a kocsit. Én nem restelltem elővenni a fényképezőgépet... látta mit csinálok: aztán úgy adta át a kocsit: hogy látták milyen állapotban :)
 Volt sérülés, bár nem nagy, de nem akarom a más terhét kifizetni, meg mikor mi hozzuk a kocsit, nem lesz senki, nyitvatartási időn kívűl leszünk. A GoldCar iroda a neten : 9-22-ig van nyitva, az iroda falán pedig: 10-22 óra van kiírva. Mi pedig kora reggel 7-kor terveztük a kocsi leadását.

A tank üres volt, így is kell visszavinni: üres tankkal. Az autó egy világoskék netál Hunday i20-as lett, nagy zöld GoldCar matricával, hogy mindenki tudja, hogy bérelt a kocsi :(

Végre kijutottunk a reptéri zónából és irány egy benzinkút keresése. Persze egy sem jött szembe:( Egy helyi férfi vezetett el bennünket oda, aki a piros lámpánál szólítottunk le egy szomszéd autóban :)
20 euroért tankoltunk, nem vittük túlzásba, kiderült nem nagyon kellett több: 15 euroért tankoltunk még később és maradt is.
Aztán irány Marsaxlokk, de előtte megálló Iz-Zeitunban:










az első kostóló: fini, friss, ropogós és meleg, hozzá pedig a Kinnie :)


Sokszor ettünk ilyen helyi pékségben, talponállóban :) Isteni. 3-4 euróból jóllaktunk.









Marsaxlokk az idilli halászfalucskát a netről összeszedett képek alapján találtam, aztán kiderült, hogy a jellegzetes csónakjairól híres.


Persze elsőre ez sem sikerült...:) Szerencsére a GPS jól mutatta az utat, mégha nem is volt rajta minden körforgalom és útépítések vannak mindenhol, az egész szigeten:(
Rettenet meleg lett, ömlött rólunk a víz. Letettük a kocsit a halászok hajóinál, és körbe sétáltuk a kikötőt.
Megnéztük a piacot, nemvolt sok árus, vevő pedig még annyi se. A halak ilyenkor már elfogytak.
Amúgy szerintem nagyon turistás lett a piac, kapható volt, méz, olívaolaj, organikus termékek.
Marsaxlokk-ban vannak a kék-sárga-piros csíkos csónakok, amiken a szemek vannak elől :)
A hely nagyon autentikus lehet, bár mi a rettenet hőségben voltunk délelőtt, és a a kikötő hátterében nagyon látszakan Birzebugga hatalamas darujai :(
Amúgy csak pár ember lézengett a szinte üres tengerparti promenádon.




























Aztán a Delimara-félsziget felé vettük az irányt:



Birzebuggai daruk

Marsaxlokk







 megkerestük a  Peter's Pool-t, ami máltai nyelven: 
Hofra iz-Zhagira (ez kis lyukat jelent ). Így is néz ki.
Ez egy sziklahasadék, ahol csodásan zöldes kékes a víz. Sok helyi jár ide megmártózni, most is sokan voltak.
Napernyők nincsenek, árnyék sincs. Nem hagytuk mi fent a kocsit, hanem bementünk a földúton, ahol csak 1 autónak van hely, olyan szűk. A hely  bejárata az olajerőmű tornya mellett van, egy kis tábla jelzi a falon, a félsziget vége felé tartva, majd ott balra.
Innen még 200 m-t kell gyalogolni, köveken, sziklákon, kakukkfű bokrokon keresztül, hogy megpillantsd amire vártál :) De csak a sziklákról ugráló embereket látni, aztán közelebb érve természetesen a csodaszép  vizet is!


Isteni volt a víz, nagyon jól esett megmártózni benne. Úgy 2 órát áztattuk magunkat, közben néztük a szikla pereméről leugrálókat :)
















A kocsihoz kiérve átöltöztünk: ezért sem adnám a kocsibérlést: nagyon kényelmes és nem cipeled a cuccokat. Át tudsz öltözni, ott állsz meg ahol akarsz. A nyaralást megdrágítja, de a kényelem többet ér, főleg 37 fokban.
Innen útunk a déli partrészen vezetett tovább, Marsaxlokk, Birzebugga majd Zurrieq-en keresztül a Blue Grott alias KÉK arlang mellet (felett) haladtunk el. Lementünk-a a tenger is alkalmas lett volna rá, de a millió embertömegtől megrémültem. Ide aztán nem. Meg amúgy is láttunk már sok sok kék barlangot.
Birzebugga



röpke fotószünet Birzebuggában :)...

tovább a Triq il Zurrieq-en....
Blue Grotto felett, az út mellett


Blue Grotto bejárata
 Itt sokat nem időztünk, mentünk tovább a Hagar Qim templomok felé. az utikönyv szerint du 14-kor bezárnak, így ez kimaradt, mert már fél 3 körül járt az idő.





Church of our Lady of divine providence... Az Isteni Gondviselés Miasszonyunk Temploma
Sokszor mentünk tévútra és akkor ilyeneket találtunk, mint ez a kis templom.

az útról is látszik.... Mdina

Beértünk Rabatba, majd mire megtaláltuk Mdina-t... mentünk jópár kört, főleg, hogy ez a város is fel van túrva útépítés miatt

Mdina bejárata-barokk városkapu
Mdinat mindenkinek látnia kell, aki Máltára utazik. Mdina Málta egykori fővárosa volt, neve nem véletlenül arabos hangzású. Fallal körülvett város, vagy az arab világban a belvárost is jelenti. rabat a nagyobb városrész szinte egyben vanna, Rabatnak a része Mdina. Mdinában már csak kb 380 ember él, aki nemesi családok és ragaszkodnak a régi "életükhöz". Mdina ma már koránt sem mondható csendesnek. Amúgy nagyon elegáns, és középkori hangulatú még így is-elözönlve turistákkal. Amúgy szerencsénkre nem voltak sokan, valszeg késő délután már megnézték, estére pedig még nem tértek vissza.



Az autót az előtte lévő parkolóban tudtuk letenni. Lehetett lovaskocsit bérelni, mi nem ezt választottuk. Igaz itt már kezdett a figyelem is lankadni, mert a meleg nem szállt lejebb, hanem még melegebb lett. szerencsére Mdina szűk utcáiba most jó volt, hogy nem sütött be a Nap. Enyhet adott a melegtől megkínzott lelkünknek :) De gondoltam még messze van a hazaút, nem késünk le semmiről, vacsora pedig 20.30-ig van, így nem sietünk és megnézzük azt amit.



most Museum of Natural History, (Természetrajzi Múzeum)  korábban Vilhena -palota










Szent Péter és Pál székesegyház impozáns épülete a San Pawl téren


























St. Agata kápolna: Mdina és Rabat védőszentje tiszteletére emelt kápolna






Mdinából San Pawl il -Bahar azaz a Szent Pál-öböl felé vettük az irányt,  
Útközben...






Buggibaba.
A szállásunk itt volt.
Mivel nem tudtam mire számíthatók (csak sejtettem), így könnyen megtaláltuk a szállodát. Tudtam, hogy az utca egyirányú és vissza kell nézni, tudtam, hogy a GPS koordináták nem jók, mert tovább visz, de egy darabig elvitt jól, a szállodánál pedig kikapcsoltam, tudtam, hogy az első szabad parkolóhelyre be kell állni, mert nem sok hely van.
 Blue Sea Tha Buggiba Hotel
17 óra körül érkeztünk meg, és nagyon gyorsan becsekkoltunk. Depozitot nem kértek, pedig a voucheren rajta volt: 50 euro. Előttünk pedig voltak akitől kértek, láttuk.
A recepción nagyon kedvesek voltak a fiúk: ennyire segítőkész fiatalokkal még nem nagyon találkoztam utazásaink során. Nem elég, hogy gyorsak, kedvesek, mosolygósak, hanem emellett mindenki baját -bánatát megpróbálták orvosolni.
Szóval jó helyen vagyunk, na .
A szálloda semmilyen jó előjelzést nem adott. Az ár fontos volt, így megalkudtam vele 4 éjre, félpanzióval.
Szobánk a másik épület 5. emeletén volt, és már előre be volt kapcsolva a klíma, hogy érkezéskor ne a hőség fogadjon bennünket.
A szoba tiszta, a kád a fürdőben új-bár nem igazán szép ahogy csempéztek és beépítették a WC-t, amúgy ilyet láttunk már máshol is , nem is értem miért...
A mosdó is új. Mindig volt forró víz a csapból, kaptunk sampont, szappant is. A törölközők jó minőségűek és hófehérek az ágynemű szintén.
Nagyon sok rosszat olvastam a szállodáról, de mi kellemesen csalódtunk. Na nem azért mert igénytelen lennék, de nem szándékoztam semennyi időt sem eltölteni itt.
A kaja pedig csak ha reggelit tudjuk megenni, akkor már jó. nem így lett, a vacsora is bőven jó volt, ízletes, és választékos. Aki ennél többet eszik és nem tud választani 1 féle leves, 1 vagy 2 féle tészta, előételnek falatkák, saláták 6-8 féle + öntetek. Hal, disznó, pulyka valamilyen formában elkészítve, 2 vagy 3 féle köret. Desstertnek 2 féle gyümölcs: dinnye, barack, vagy alma narancs-ami mézédes volt és két féle sütemény. Ital nem volt az árban, víz viszont autómatából csapolható.Eléggé keményen nyomták a konyhán, női szakácsok is!
Sajnos a nagy hiányosság az étteremnél: nincsen klíma vagy nem jó. hatalmas ventiillátorok vannak beállítva, így elviselhető a hőség.
A dolgozók mosolygósak és udvariasak. Azonnal leszedték a koszos tálakat, evőszeközöket. Ha meglátták, hogy leülsz egy tök üres asztalhoz, akkor azonnal terítettek. Sajnos az épület amúgy felújításra , modernizációra szorul, nem tudom, hol vesztették el a fonalat a tulajdonosok. Amúgy egy nagyon jó helyen lévő szálloda, 2. utca a tengerparti promenád, laca 8-10 perc séta. Az autónak mindig találtunk parkolóhelyet.


Szoba, 539-es szoba. Nagy szerencsénkre itt csend volt, nem volt zsivaj.


Az ablakból kinézve látni a tengert és az öböl túloldalát is.
Lobby

Kiválóan múködött az ingyenes wi-fi, a medencénél szintén, bár mindkettőhöz más-más jelszó kellett!!



Lejárat az étterembe

Belső udvar, 2. épület










vacsoránál

szoba



Bejárat


Vacsora után sétálni készültünk, de akkor szél lett, hogy a szobában hallottam, hogy felkapta ezt a motort és arrébb dobta. Utána pedig leszakadt az ég, ömlött az eső. Így ma elmaradt a környék felfedezése. Valahol nem bántam, mert alig bírtam a lábaimat megemelni és nagyon gyorsan elaludtunk.


5 megjegyzés:

  1. Krizta, ez gyönyörű!!! És nagyon jó képeket csináltál. Nekem is el kell mennem Máltára, de párom már volt, ő nem feltétlenül akar kétszer ugyanoda. Beugrottatok fentről a sziklákról a tengerbe?

    VálaszTörlés
  2. Nyáron ugye mi nem tudunk sehová sem menni, de el akartam menni valahová. Így jött az ötlet! Soha nem gondoltam Máltára és nagyon nem bántuk meg. Ez olyan visszajárós hely lesz nekünk, akár ősszel is és akár újra csak 4-5 napra. Valóban gyönyörű, persze a valóságban még szebb! Köszi a dícséretet, Tőled ez még nagyobb dolog! :) Nem ugrottunk le a sziklákról :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó lehetett! A képeid alapján nekem is jobban tetszik Gozó. :) Akkor ez volt a bemelegítő út és aztán valamikor még egy jó hosszú autós utat terveztek ide?

    VálaszTörlés
  4. Gozora olyan 3 napot gondoltam, mert még kisebb mint Málta. Autóval mindenképp, ugyanígy Máltáról, de egyenlőre ez csak terv. Össz 5-6 nap legfeljebb. Elég.

    VálaszTörlés
  5. Gozora olyan 3 napot gondoltam, mert még kisebb mint Málta. Autóval mindenképp, ugyanígy Máltáról, de egyenlőre ez csak terv. Össz 5-6 nap legfeljebb. Elég.

    VálaszTörlés

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...