2015. augusztus 11., kedd

Málta - 2. nap Valetta, strand Paradise Bay

Én nagyon jól aludtam, ment a klíma, majd hajnal felé lezártam. Majdnem 11 órát aludtunk, előző nap jól elfáradtunk és kiszívott bennünket a meleg. De legyen is meleg, mert ezért jöttünk, úgyhogy nem sírok miatta többet :(

Arra ébredtem-nyitva volt közben az ablak: hogy zuhog az eső. Gondoltam ilyen nincs:(((
erről senki sem szólt, most mi lesz? Nem terveztem esőre semmit, illetve csak tengerpartosdit terveztem Máltára ha már csak 4 napunk van itt lenni és nyaralni.

2. nap úton

Zuhogott egy fél órát, aztán elállt. Kisütött Nap.
lementünk reggelizni, amiben megint nem kellett csalódni: a rántottától a sült baconig minden volt. gyümölcsök, saláták. Mindenki azt a piritani való "MÚ" kenyeret vette el, én bizony az igazi máltai kenyérre, a hzab-ra nyúltam rá minden alkalommal. Ezt a piritósnak való, négyzet alaku borzadályt itthon sem eszem/veszem meg, utálom:(
Üdítők, kávé, tea inivalónak. A kávé is finom volt, pedig nem vagyok nagy kávés, de a jó kávét szeretem. A rosszat viszont nem iszom meg, még ha állva  el is alszom.

Bőséges reggeli után elindultunk a boroskás időban Valetta felé. Közben újra megeredt az eső.
Aztán ez a borongós időjárás meg is maradt egész napra, nagyon nyomott volt a levegő.
Leparkoltuk az autót egy külső parkolóban a, a Hotel Phoenica-val szemben,mmajd besétáltunk a városfalakig. Rlőtte található a központi buszpályaudvar, úgyhogy aki busszal erkezik ide, el sem tévedhet.
Ami érdeke volt, az az étkezdék sora a városfal előtt. Vettünk hideg üdítőt-bár ez mindig volt nálunk, meg fini cannollit. Ez egy ricittával töltött ropogős tekercs, ami azsaltgyümölcsökkel van megszórva. Szicília szerelmesek ismerhetik. Na én ezt imádom. Persze vissza kellett menni még egyért, nnyira ízlett. Majd vettünk még mandulás tallért, azt befelé sétálva majszoltuk el. Szóval jó hely ez a Málta, már tegnap kiderült. :)


Hotel Phonicia
 Valetta Málta fővárosa. Imádom az ilyen mini államokat, városokat. Ez is egy erőd, fallal körül van véve. Nagysága kb: 1500 m x 800 m. Mondhatnám, hogy mini Anglia olaszos beütéssel és arab keveredéssel.
Amúgy Valettába belépve nekem nagyon bejött, bár szűkösek az utcák, de akkor is. Nagyon tetszett, azonnal elvarázsolt, mind a hangulata, mind az épületek.






















Itta  téren, amúgy van wi-fi
















































Innen nincsen messze a kijárta, kimentünk. Aztán azzal a mozdulattal vissza is fordultunk. Akkor át dörgött és villámlott, hogy csak na!
Visszajöttünk a lépcsőkön fel balra, aztán a kilátásban gyönyörködtünk.
Egész nap jöttek a nagy fellegek, sokszor dörgött. megeredt az eső, de csak csepergett.Amolyan cuppanós-ragacsos volt a meleg, azt hittem odaragadok mindenhová :)
























Valettából kiérve, a kocsihoz elballagva már nagyon el voltunk kókadva. Ahhoz képest, hogy mára strandot terveztem-így alakult. Közben megeredt az eső, de északról már látszott a felhő véga, így feltámadt a remény, hogy hátha kisút a Nap. Elindultunk strandot keresni, irány Anchor Bay, a Popeyee Village. Ezt is meg szerettük volna nézni.
A GPS szerint kb 15 km-re volt tőlünk, ami valljuk be nem nagy táv, de időben kb 1 óra is lehet itt!
El sem hiszem, hogy nem tévesztettük el az utat, sok -nagyon sok körforgalom van, szinte mindenhol. Ez valahol jó, de nem mindig.
Meg ugye bal oldali közlekedés.
Szóval odaértünk, itt megeredt. Itt korábban hatalmas eső lehetett, mert a parkolóban állt a víz, alig bírtam kiszállni a kocsiból. Nem voltak sokan-gondolom az eső miatt nem jöttek vagy elmentek. Délután 2 óra körül lehettünk.
Aztán az útról, a sziklat tetejéről be lehetett látni a parkba. Nem voltak sokan, a napágyak üresek és vizesek. Ment egy műsor.
Nem mentünk le, mert nem volt igazi strandidő. Estem keltem a sárban, csúszkáltunk a megázott földön, szóval nagyon fel volt ázva  a talaj, azon rettegtem, hogy a sziklaperemről meg ne csússzunk. Amilyen marhár vagyunk, kimentünk a szélére :( Meg még a szél is nagyon fújt. Az öböl napsütésben szép lehet, látszott, hogy a víz napsütésben smaragd színű.













ez maradt errefelé az eső után
majd gondoltam menjünk tovább, így nem megyünk be a Popeye Village-ba, mert nem lehet teljes értékű.
Nézzünk el északra: mellieha felé, aztán esetleg Paradise Bay.
menjünk, mert nagyon kora volt még, csak borongós, bár nem hideg idő maradt az idő.
mellieha-n keresztül mentünk, ott is van egy nagy homokos strand, nagyon sekély vízzel-mondanom sem kell itt sem voltak sokan.
Aztán megkerestük a Paradise Bayt. Itt épp csak kiszálltunk a kocsiból, amikor hirtelen kisütött a nap.El sem hiszem. Azonnal 30 fok lett, ragyogóan sütött, mintha egész nap nem is esett volna, ereje tűzött. gyorsan kikapkodtuk a kocsiból a cuccot, felvettük a fürdőruhát  és irány a lépcsőkön át a strand. Szerencsére aig voltak, így a homokos partra feküdtünk napágyra és nem kellett napernyő sem. Az árak: napágyak  homokon 6 euro/ db, a teraszon 8 euro/db, napernyő 4 euro/db. Amúgy ez egy étterem, ahol remek az ételválaszték és az ételek minőségébe sem lehet belekötni.
A víz hőmérséklete tökéletes volt, a színe még inkább. Szóval erre vártam egész nap! Minden jó ha vége jó, így kellett lennie. Szeretlek Málkta! :)













Strandolás után a lelkem is kisimult :)
Visszatérve a szállodába, vacsora után lesétáltunk a partra. A flsziget végéig kimentünk.

a városi sziklás strand: a bejáratnál ki van téve a lehetséges medúzákról a kép és felhívják a medúzacsípés-veszélyeire a figyelmet. Szerencsére mi nem találkoztunk ezzel, de minden strand bejáratánál felhívják a figyelmet erre a veszélyre.







3 megjegyzés:

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...