2015. július 8., szerda

Izrael Eilat és környéke - tervezés

Na akkor ma megtörtént, amit tegnap még nem is tudtam.....
Csak nagyon izgatta a fantáziámat. És nem hagyott nyugodni. Amúgy tervben sem volt.
November elején a nyitójárattal-Ryanair-utazunk Izraelbe-legalábbis remélem.
Nem lesz hosszú kirándulás, mindössze 5 napos, de nagyon várom.
Izraelbe amúgy jár a WizzAir Budapestről, de 45000 Ft alatt nincsen jegy oda-vissza:( Az Up-pal sincsen, azt is megnéztem. Nekem ma sikerült oda 9999 Ft-ért, visszafelé pedig 13200 Ft-ért jegyet venni Eilathoz közeli reptérre, Ovda-ra a Ryanairtől. Ezzel sem utaztunk még, hát épp itt az ideje.

Szállást Eilaton szeretnénk-vagy mégsem? :) ott körülnézünk, strandolunk, majd egy napra elmegyünk Jeruzsálembe..de ez sem biztos.
 Ezt még nem tudom, hogy saját magunk vagy egy helyi irodával tesszük-e. Jordániában jártunk, Petrában is, időnk nem lesz arra, hogy átmenjünk, nem tervezem ezt sem. Autót nem terveztem bérelni, bár ott lehet változik majd a tervem. Meglátom. Amúgy tapasztalat, hogy a helyszínen minden egyszerűbb, mint aminek innen látszik :)

Aztán lehet csak nyaralunk egyet Eilaton novemberben! :)
Na még én is emésztem ezt! :)

Ovdaról Eilátra hogy tudunk eljutni, még nem tudom, de azt igen, hogy szombaton Shabbat van...
Ezt minden esetre jegyzem, mindegy, hogy drága, priváttranszfer Eilatra Ovdaról.
http://www.eilatshuttle.com/
Közben lecsökkent az összeg 25 euro/fő/útról 15 eurora. Le is foglaltam.
(utazás előtt 12 nappal vonták le, tovább csökkent az ára: Ovda-Eilat 7 usd/fő/út, Eilat-Ovda 10 USD/fő/út)
(Levonni a számláról csak az indulás előtti héten fogják-megkérdeztem.)


 A tripadvisoron rákérdezetem és azt a választ kaptam, hogy a terminál előtt állnak taxik és elvisznek Eilatba. ez jó lenne, más kérdés, hogy szombaton is működik-e a dolog (működik.
De mivel az ára azonos a privát transzferrel, így marad valszeg az előző, ami a Ryanair shuttlebusza.

1.Útiterv

2.Útiterv

Érkezés Eilat-Ovda reptérre, innen Eilat. 4 éj szállás: ITT.
Péntektől szombat estig-vasárnap reggelig(legalábbis a kölcsönzők nem adnak előbb autót)
sajnos  (Shabbat van) és mi szombat délután érkezünk- nincsenek nyitva a kölcsönzők,a reptéren sem-így autót bérelni, illetve átvenni legkorábban csak
vasárnap reggel 8 órakor tudunk. Autó 2 napra bérelve a neten (4 nap lett belőle, mert az 1-2 napra bérelt autóknál km korlátozás volt érvényben, napi 250 km a megengedett és a + költség, amit utólag kellett volna fizetni az sokkal több lett volna, mintha még 1 napra kifizetem az autóbérlés összegét, így korlátlan lett a km használat-www.autoberlesonline.hu   illetve a www.cartrawlers.com oldalra vitt. 

Igy béreltem egy Suzukit,  gazdaságos kategóriából 95 euro/4 nap áron, csak 25 eurot kellett előre fizetni,a  többit a helyszínen, az ár tartalmazza a 2. sofőrt is.A biztosítás 32 euro volt.


Vasárnap-Hétfő Jeruzsálem autóval. Itt alszunk, így ráérünk hazafelé indulni este hétfőn. Így szerintem sok minden belefér a programba, még a Holt-tenger is. Hazafelé megállunk a Holt-tengernél, 
Maszada-t mindenképpen megnézzük és egy holt-tengeri lebegés is :)
(amúgy voltunk anno Jordániában a Holt-tengernél)

A fizetett túrák is beleveszik ezt-először ez volt trevbe, de mindegyik olyan 30000,- 40000,- Ft / fő áron kínálta Eilat-Jeruzsálem kirándulást és gondolom egy nagy rohanás az egész, mivel aznap vissza is jönnek Eilatra:(
Nem mondom, hogy a miénk nem az lesz, de legalább azt nézzük meg amit mi akarunk. És egy éjszakát nem kell plusszban fizetni Eilaton, hanem helyette Jeruzsálemben leszünk :)

Az utolsó keddi egész napunkat Eilaton töltjük a strandon, illetve a szerdán délelőtt (vagy strand, ha nagyon jó idő lesz!) ....megnézzük az
Underwater Observatory-t,  14-kor jön a transzfer értünk- 45 perc az út az ovdai reptérre-ez a Ryanair transzfere amúgy-
Délután 17 órakor indul a gépünk haza.
Szállás 4 éjre Eilaton, reggelivel
A bérautót a hotelnél fel tudjuk venni és oda is kell visszavinni, így keresgélni sem kell.

2015. október 09.

A mostani sok rossz esemény hatására, ami a napokban Jeruzsálemben történt, arra jutottam, hogy nem megyünk el Jeruzsálembe.
Maradunk Eilaton, illetve a Holt-tenger is marad a programban, Masadaval együtt. Legalább több időnk jut ezekre.

 Eilat-Red Canyon

Találtam egy olcsó és a tripadvisor szerint jó strandot, talán megtaláljuk: Dekel Beach Eilat és
A Princess Beach (Princess Hotel előtt) a legkiválóbb sznorizni...

 Timna Park

(Ha mégis megyünk Jeruzsálembe, akkor az idő nem elég jó Eilaton.) Most már mennék Jeruzsálembe, de nem akarom rohanással elrontani, a belpolitikai helyzet sem tart vissza, de lesz 3 napunk és egy fél, ebből utazással elmenne 1 és 1 sem jutna a városra. Ha jó lesz az idő, akkor inkább strandolunk, elmegyünk a Holt-tengerhez és megnézzük Masadát. Jeruzsálem most kimarad :(, de lesz legközelebb, ha nem lesz háború, mert egy fantasztikus látnivalókkal és bibliai helyeket birtokló ország.

talán jó időnk lesz :)

 
 









4 megjegyzés:

  1. Boah, én nem mernék odamenni. :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretném látni Jeruzsálemet és Betlehemet! :)

    VálaszTörlés
  3. Hű, de jó úticél! :) Biztos nagyon szép és különleges lesz! Nagyon tetszik, hogy ilyen jó úticélokat találtok, nem azok a szokványosak!

    VálaszTörlés
  4. Remélem épségben megjövünk és sok szép élménnyel leszünk gazdagabbak! :)

    VálaszTörlés

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...