2011. január 7., péntek

Villámlátogatás Rómában, az örök városban, 2009. novemberében 2 napra

2 éjszakára és 2 napra érkeztünk Rómába, november utolsó napjaiban, ronda, esős, hideg, zord időből.
Úgy gondoltam, az idő rövidsége miatt nem árt ha közel esik a belvároshoz a szállásunk.
A szállodát interneten foglaltam le, 1 hónappal az érkezésünk előtt.
Foglaláskor pénzt nem csak adatokat kértek.
A honlapjukon feltüntetett ár : 75 euro / éj / 3 ágyas szoba volt. Nekem odaadták 50 euro / éj / 3 ágy.
A szállás a Via dei Serpenti 130. alatt található Róma központjában 500 m-re a Colosseumtól és azonos nevű metrómegállójától, illetve szintén 500 m-re a Cavour metrómegállóhoz, neve: Amfitheatro Flavio.
Gyalog mindent nagyon könnyen elértünk innen.

Kivűlről

A szálloda régi épület, mint minden a belvárosban, de felújították. Kicserélték a nyílászárókat, fűtés, textilek, vizesblokkok csili-vili.
Reggelit kaptunk, benne foglaltatott a szállás árában.
Bőséges volt, tea, kávé,tej, kakaó: ki mit kért. Édes sós péksütik, kenyér isteni, zsemle szintén. Felvágott viszont nem volt, bár nekünk nem hiányzott, volt viszont helyben sütött pite, méz és lekvár.

Mi jól be tudtunk reggelizni, estére lettünk csak éhesek.
Az étkező rész picike: de ha mindenki ül, akkor el lehet férni.
A recepció 24 órás, lehetett bankkártyával is fizetni, természetesen utólag.
A szálloda jó helyen van, nem nagy, nincsenek erkélyei, nincsen sehova kilátással csak az utca másik oldalára.
Régi épület, érezni picit a régi "szagot".

Nem különösen zavart bennünket, csak aludni jártunk haza, viszont megfizethetetlen volt, hogy Róma központjába laktunk!
Amikor visszatérünk Rómába nem is megyünk máshová!

Mint írtam, mivel nagyon közel laktunk  a Colosseumhoz, ezért az első dolog volt másnap reggeli után természetesen oda gyalogoltunk.
 1.nap korai reggeli után, amit a szállodában fogyasztottunk el-irány a Colosseum monumentális épülete. Készültünk, még itthon vettünk ROMA PASS-t 25 euro-ért, amivel a tömegközlekedés ingyenes és a 2 első helyre ingyen mehetsz be, a többi belépő pedig kedvezményes.
Első hely: a Colosseum lett, 10 euro-s árával . Itt több mint 2 órát töltöttünk el és nem győztünk betelni vele, nem jártunk minden zeg-zugában és nem láttuk minden részét, hihetetlen volt elképzelni a gladiátorokat is.
Az idő szép napsütéses volt, délkörül szinte meleg, a kezünkben vittük a télikabátot!
A Colosseumtól a Via Sacra-n átmentünk a Forum Romanumra, szintén a Roma Pass-al, érvényes volt ide is. Itt is volt mit nézni, azt sem tudtuk, hol kezdjük...

Hihetetlenül jó idő volt, 15 fok + a napocska. Kabát is lekerült rólunk.

Forumról átsétáltunk, majd a Vittorio Emanuel emlékmű következett, itt is dugig voltak a turisták.
....Piazza Venezia-n át, egy kis kávézóban a napsütötte sarkon...
Szieszta, mint az olaszok:o)
majd tovább és tovább a Via del Corson...
....míg végre a Pantheonhoz értünk, ahol hatalmas tömeg fogadott bennünket és itt található....
Raffaello sírja a Pantheonban

Oculus a Pantheon tetején
Piazza Navona

Vacsora egy helyi étteremben,a  Piazza Navona mellett: spagetti, pizza és lasagna.

Piazza Colonna

A Trevi előtti tér....
Ezen a pici téren millió ember zsúfolódik össze, aki nem tudja mit fog látni hatalmasat csalódhat!
Nem véletlenül k8iváncsi mindenki erre a kútr, Róma talán leghíresebbje: Ebben fürdött Anita Ekberg A római vakáció című filmben, amitől még híresebb lett.

Bedobtuk a pénzt, háttal a kútnak, biztos ami biztos alapon!

Itt már alig álltunk a lábunkon, a sok macskakő tönkretett bennünket, a fizikai fájdalomtól járni nem tudtunk.
Itt kitaláltuk, hogy elmegyünk még a Spanyol-lépcső felé...
Piazza di Spagna
A Spanyol lépcsőnél még nagyon szépen sütött a nap, felmásztunk, a kilátás nagyon jó az egyik bevásárló utcára, a Via dei Condottira. Innen viszont már csak metróval tudtunk menni a következő célunkhoz. Metroval kb 10 percen belül ott voltunk: a Piazza del Popolon.A tér közepén van egy obeliszk és más egyéb szobrok. Természetesen hatalmas tömeg, nem csak túristák, hanem helyiek is. Már sötétedett, kezdték a közvilágítást felkapcsolni.

Végigsétáltunk a  Via del Corson-majd végre haza felé vettük az irányt, persze nem ott kötöttünk ki ahol szerettünk volna, hanem: a Piazza dell Republica-n.
Ilyenkor szerencse, hogy  a szállásunk a belvárosban volt és pillanatok altt hazaértünk, olyan fáradtan, hogy alig bírtuk magunkat eltenni másnapra. A lábaimat beborogattam, hogy másnapra ismét elő tudjam szedni őket:o) Bizony nagyon megerőltető volt ez az 1. nap, de nem gondoltam, hogy 2. nap könnyebb lesz majd!
Majd útba ejtettük a kivilágított Colosseumot!

És ettünk egy fagyit a kellemes novemberi éjszakában lefekvés előtt...

2. nap szintén korai reggeli után összepakoltunk, kifizettem bankkártyával a szállodát 3 főnek 2 éjre és a csomagjainkat eltették egy mellék helységbe, mivel egész nap csavargunk a repcsink este indul későn, igy megint teljes egész napunk lesz Rómára.
A mai napra Vatikán volt tervezve és a hozzá tartozó Sixtusz-kápolna, Vatikáni múzeumok, Angyalvár és ami belefér.

Lementünk a Colosseunmál található Colosseo metromegállóhoz és felszálltunk a metróra, természetesen ügyelve, hogy  a helyes irányba menjünk és kb 20 perc metrózás után kiszálltunk a Vatikán megállónál és kb 500 m gyaloglás után a Szent Péter téren találtuk magunkat. Lenyűgözött a hatalmas méretei, nem is csak a térnek, hanem az oszlopoknak!
Nem lehetett átlátni közöttük.

A bejutáshoz reptéri szintű átvizsgálás és átvilágítás tartozik, kivéve, hogy vizet lehet bevinni.
Mindenkit átvilágítanak, megmotoznak stb-ez gondolom érthető is.
A bazilika aljában kicsit szétszéledtünk, le  a kriptába nem mentünk, de a kupolába viszont igen. Oda jegyet kell venni és csak bizonyos emeletig visz a lift, onnan gyalogolni kell úgy, hogy még a tüdődet is kiköpöd!
Bernini baldahinja
Kilátás  a kupolából fantasztikus!
A kupolába kissé fárasztó feljutni, hát még lejönni, főleg, ha tömeg van az egyszemélyes lépcsősoron, ami hajlik befelé és felfelé, mint a kupola domborulata.
A Vatikáni kertek is fantasztikusak....
Miután lejöttünk elsétáltunk  a Vatikáni múzeumokhoz, kb 600 m-re van a Szent Péter tértől, magas fallal körbevett Vatikán mellett. A belépő a múzeumba 15 euro volt/ fő.

A lényeg számunkra  sok szép, érdekes és értékes festmény és kiállítás mellett a Sixtus-kápolna freskói voltak:

Itt találkoztunk híres magyarokkal, kellemesen elbeszélgettünk és jól elszaladt az idő. Felugrottunk a bérletünkkel az egyik éppen arra jövő buszra és elmentünk az Angyalvárig.
A 2. belépőt itt használtuk fel, azt hiszem kedvezményt kaptunk a  Roma Pass-unkra.

Majd 4 óra körül szóltam ideje indulni, felszálltunk a buszra, majd  a metróra és irány vissza a szállodánk. A szállodánk utcájában lévő étteremben vacsoráztunk egy igazi olasz pizzát, és kb 18 óra körül visszamentünk  a csomagjainkért a postára. Elköszöntünk, majd metróval kimentünk a Termini vasútállomáshoz, ahonnan  a Wizz  transzferbusza indult a Fiumicino reptérre 19.30-kor. Felszálltunk a buszra, előtte még fagyiztunk egyet és  a buszban vártuk az indulást.Nem voltunk sokan kb: 10-en, de kb 1 óra 10 perc alatt értünk ki a reptérre, ahol már rettenetes hosszú sor állt a check-in pultnál, de azért a  gépet elértük és 1 ó 20 perc repülés után kb éjfélkor szálltunk le Budapesten, természetesen nagyon elfáradva és millió élménnyel gazdagabban!