2019. március 1., péntek

Bosznia-Hercegovina hétvégére

2017. február 18.
Nagyon régóta vágyom Szarajevóba, nem is tudom mióta. Úgy él emlékeimben a város, mint a közeli-és régi Jugoszlávia egyik, talán legszínesebb városa, ahol közel találni egymáshoz a mecsetet, a  keresztény templomot és zsinagógát is. Európa Jeruzsálemének is hívják-erről fogok tudni nyilatkozni.  Ez a sokszínűség mindenképpen régóta vonz -na meg a háború által kapott sebeit ennek-is köszönheti :(
Évszázadokon át békében megvoltak egymással-és ahogy a dél-szláv háború alatt meg halálos ellenségek lettek a szomszédok is :( A háború vége óta viszont a  város él, talán jobban, mint előtte: élni akar....

És igen a borzalmak itt a szomszédunkban az elmúlt 23 év legborzalmasabb történései voltak... az az őrület, hogy ilyen Európa szívében, a XX.században megtörténhetett...





Most végre jut belőle nekünk is egy kicsinyke pillanat, egy falatnyi 3 nap :)

Jegyeket a téli menetrendből vettem: 5500 Ft/fő /retúr áron:
(Wizz pontokból vettem a nagy részét, nekem ez újdonság-mert Wizz hitelkártyám sincsen, csak az ő oldalukon foglalt autóbérlés és a booking.com-on foglalt szállások után kapottkreditekból jött össze a a jegy ára. Aztán többször le tudtam mondani a foglalást módosítás miatt és most megint van jegyünk március eleji hétvégére.)

Szállás itt 3 éjre foglaltam erre a hétvégére, reggelivel.
Autóbérlés lett a vége erre a 3 napra, több mindent meg tudunk nézni. Maradunk Szarajevóban, onnan kirándulunk majd: Az economybookings oldalán a Budget-től 36 Euro lett az autóbérlés. Egy diesel Dacia Sanderot kaptunk, amivel 320 km-t tettünk megés 4 l-t gázolajat tankoltunk összesen.

Amit meg akarok nézni:
-A Remény alagútja Szarajevóban (Tunnel of Hope) a Balkán sötét oldala túra egy helyi irodával: Invicta Travel
-A város Szarajevó és környéke
-Mostar



15 megjegyzés:

  1. milyen cuki hotel! El is mentettem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye? 2 perc alatt le is foglaltam :) Nagyon megtetszett :)

      Törlés
  2. Van egy blogismerősöm, aki Mostar mellett él és Szarajevóan is szokott fotózni, de nekem nem tetszett a képek alapján a város.
    A tartalomlistájában itt vannak címek, szarajevói részekről:
    http://mersad-photography.blogspot.hu/search/label/bosnia?updated-max=2014-05-11T14:15:00%2B02:00&max-results=20&start=100&by-date=false

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. meglátom :)
      ezt meg megnézem, köszi! :) Mostarban voltunk kb 10 éve, még a tengerpartról ugrottunk fel..

      Törlés
  3. Szia! O nagyon fog tetszeni! Nekem nagyon tetszett,nagyon hangulatos varos! Olyan jo feelingje van,szerintem megeri ott eltolteni par napot. :) mindenkeppen menjetek majd fel egy magasabb pontra (mi vmi panoramapihenobe setaltunk fel), nagyon szep onnan a kilatas es megdobbento latni a sok sirt... :(

    VálaszTörlés
  4. Juj de jó, köszi a tippet. Sokat várok tőle, szeretném szeretni. Sőt szeretnék visszajárni is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meg vmi eszembe jutott. Szőnyi Attilanak van Bosznia utikonyve,nezd meg.azEupolosznal o a Balkan guru. :)

      Törlés
    2. köszi, ezt is jegyezem, bár egyelőre kerestetem antikváriumban is, mert egyetlen könyv sem kapható pillanatnyilag :(

      Törlés
  5. Mikor mentek?lassan itt lesz az ido ugye? ;) nagyon kivancsi vagyok hogy hogy fog tetszeni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nov 10-13 között. De előtte okt 20-23 még jön Isztambul újra :) Én is remélem, hogy Szarajevó fog tetszeni, nem is várok mást :) Csak tetszhet! :D

      Törlés
  6. Kriszti, erről nem írtál??

    VálaszTörlés
  7. hagytam magam rábeszélni a hülyeségre, már másnap megbántam. Nem mentünk el, merthogy hideg van/volt... de épp akkor gyönyörű napsütéses idő lett itt is ott is... így azon vagyok, hogy minél előbb bepótoljam...remélem jövőre melegben. Nagyon szeretném.. már egyedül is képes leszek elmenni...

    VálaszTörlés
  8. basszus! :( Pedig utána lehetett volna Malagában melegedni amúgy is. Na, akkor jövőre...

    VálaszTörlés
  9. Én is sokszor visszajöttem megnézni, írtál-e róla. Sajnálom, hogy nem tudtatok elmenni. Idén feltétlenül menjetek, annyira szép és hangulatos város! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenképpen mert nagyon szeretnék elmenni 😍

      Törlés

Maldív-szigetek

 Tavalyi évben több utazásunkat  több légitársaság által fizetett sok sok pénzből fizettem. Az utolsó kártérítésünkből vettem meg még tavaly...