2015. szeptember 30., szerda

12. Tropeából vissza Bariba, majd másnap haza

Reggel megint esőre keltünk. Aztán reggeliztünk. Titkon örültünk, hogy esik, mert elmegyünk.
Aztán mire indulásra adtuk a fejünket kisütött megint és piszok fülledt meleg lett. Nehezebb lett az elválás  a tengertől, ettől a csodaszép tengerparttól.
Simán visszajutottunk, minden különösebb nehézség nélkül 5 óra alatt Bariba. Az utolsó 63 km volt fizetős autópályán, a többiért nem kellett fizetni, ez 5 euroba került. ha tudom, hogy ilyen simán megy, akkor nem jöttünk volna fel 1 nappal előbb, hanem csak másnap-a gép indulása napján.

A gps-t koordinátákra állítottam és hiba nélkül a szállásra vitt.

Itt persze nem volt senki, és megint telefonálnom kellett.(ez kisebb rossz, ha felveszik a telefont és jönnek)
Öt perc múlva valóban jött valaki.
Első blikkre nincsen parkolóhely, tilosban állunk-anyu bent maradt a kocsiban.... A csomagokkal nem akarunk messziről jönni.
Majd kérdezem: a parkolóhelyet amit a szálláshoz hirdettek, van-e. Nincsen ... Na fene... ezért foglaltam ide. A másik, hogy a szállás árát levonták előre, tehát lemondani sem tudom...
- szóval első blikkre inkorrekt.
 Ez a  Saint Nicholas Plaza, Bari_ ide senki ne foglaljon. Aki az első pillanatban nem korrekt, az nem is lesz az!
Szóval parkolóhelyet fizetőset találtunk, elvileg nem maradhattunk volna ott éjjelre, mert ki volt írva, hogy 20-7 óra között nem lehet még pénzért sem maradni, de otthagytuk a kocsit és reggel 9.20-ig vettem rá jegyet. Szerencsére nem volt probléma ebből, de lehetett volna és ilyet nem is szoktunk tenni, de sajnos most a kényszer szűlte ezt .
A tetőn nem jártunk, nem is tudom, hogy volt-e. A lakásba feljutni nevetségesen nehéz: kb 60-70 cm széles a lépcsőház, rettenet meredek csigalépcsőn. A nagy bőröndöket meg sem próbáltuk felvinni, csak kikapkodtam a legszükségesebbet belőle...nem is lehetett volna.
A szobában kosz, mocsok és retek fogadott bennünket. Azonnal láttam, hogy használt az ágynemű, nincsen lehúzva. A párnák szaga is ezt árulta el. Pedig nem volt olcsó: 72 euro/éj.
A reggeli az árban pedig: semmi. Olyan vízforraló, hogy ilyet én már rég kidobok, nem a vendégnek adok :(
A padló szerintünk még nem volt felmosva. A mosdóban nem folyt le a víz, el volt dugulva. Később kiderült, hogy a zuhany sem jobb :(
A húgyszag áradt kifelé: ezek sem ismerik a domestost és a vízkőoldót, juj :(
Ruhában aludtunk, még jó, hogy volt nálam úti takaró és nem is volt hideg.
Alig vártuk, hogy reggel legyen.
Elmentünk körbejárni a várost. Egy pozitívum van: a szállás a Centro Storico-ban (Óváros és Újnegyed határán) közel a látnivalókhoz-tényleg.

Sétáltunk, hol sütött, hol fújt.
Befizettünk egy kisvonatra, ami körbevitt a lényeges látnivalókon és ha akartunk volna, akkor meg is várt volna bennünket. Ezen a körön csak mi 3-an voltunk:)
Volt ahová visszasétáltunk.
Majd vettünk egy kisboltban olyan igazi olasz sonkát (pedig én nem szeretem de ez jó volt), olasz kenyeret-felvágták, meg pecorino sajtot, meg amolyan óriás, méregzöld olivabogyót jó 3-4 cm-set :) meg bort. és ez volt a séta végén a vacsora, otthon. Annyi lett, hogy maradt reggelire is. Szóval isteni volt, mert elég volt már a sok pizzaból meg pastaból is :)
A szállásról, ágyneműről nem teszek ide képet, nem rontom el azzal.
Bari, kellemesen csalódtunk :)

Corso

Másnap reggeli után elindultunk bóklászni, kora volt még, időnk sok volt.
Levittünk pár cuccot a kocsihoz-megnéztük nincsen-e bírság rajta-(nem volt), majd vettem még jegyet-immár megint szabályosan voltunk itt.
Sétáltunk egyet a szűk utcákon-betértünk egy nagyon fini capuccinora is :)
Majd a Basilica di San Nicola-t is megnéztük, ezúttal belülről is. Miklós püspököt az ortodox és katolikus keresztények egyszerre tisztelik. Ide hozták Myra-ból ellopott csontjait Szt. Miklósnak. Ez a székesegyház az európai kereszténység egyik legjelentősebb egyházi létesítménye.
Vladimir Putyin ajándékozott, emléktábla is van. Amúgy 2 oldalról megközelíthető a templom, sok a rendőr és még több az orosz túrista.
valami olyan a jellege, mint Jeruzsálemben az óvárosnak...(még nem voltam, de olvastam róla).
A templom amúgy kívűlről eléggé puritán, de hatalmas.

majd lesétáltunk  a tengerpartra. Attól el kell köszönni. Az olyan :)

11 óra körül indultunk el a reptérre, előtte játszottunk egyet egy öntankolással. Még nem próbáltuk, most persze ilyenkor kell kipróbálni :) Szarakodtunk vele, de csak sikerült, igaz sokáig tartott :)
A Locauto telephelyére simán visszataláltunk, leadtuk az autót. Nem volt semmi baj, elektronikusan kiküldték a számlát.
Besétáltunk a reptér épületébe, itt már tudni lehetett, hogy késni fog a gép 14.20 indulás helyett 15.05-re írták ki, de csak 30 percet késtünk a végére.
Az út érdekes volt, mert Horvátország felett repültünk, a másodtsizt eléggé sokat beszét: Split fölött jártunk, amikor elmondta, bár látni is lehetett  a horvát szigeteket. Majd Banja Luka után repültünk be az országba.
Itthon fagyos hideg szél és borongós idő fogadott bennünket.

1. Ujj,a szállás nagyon gáznak hangzik. Az ember jó mérges, ha ilyesmi éri, hát ha még több éjszakát is kell ott eltölteni.

2. Na, ez a szállás elég szép történet. És a szarért is simán elkérnek rengeteg pénzt (mi is futottunk ilyenbe).

3. Sajna igen.Ràadàsul a booking èrtèkelèsnèl 2.9-nèl kevesebbet nem tudtam adni. Meg az àtlag 6.8-a sem lett kevesebb, ùgyhogy errõk is megvan a vèlemènyem :(