2023. december 11., hétfő

Szingapúr-Indonézia -1. Tervezés

Akik ismernek, tudják, hogy sokszor nekiindultunk Balinak-utoljára 2020.februárjában vettem meg a jegyeinket a következő év telére-de a Covid vitte az utazást és Indonézia majd' 3 évig zárva volt :(

Most vagy Bali nem akar engem, vagy én nem akarom és ezért nem jön össze...

Repülőjegyeinket idén február közepén vettem meg a Qatar Airwaysnél-ahogy hazajöttünk Zanzibárról- és azt hiszem jó áron: 292ezer Ft/ fő volt egy BUD-Doha-SIN és DPS-Doha-BUD multicity jegy. Azóta ilyen jegyeket 4-essel kezdődő áron látok-mondjuk annyiért nem mentünk volna ide :(

Az Air Asianál pedig 2020-ból volt 220 Usd értékű voucherem, aminek az árát nem adták anno vissza, de várt rám.

1.Budapestről dohai átszállással repülünk Szingapúrba-ahol 3 napot és 3 éjszakát töltünk el. Szingapúrban a Headouts appban foglaltam belépőket a Gardens by the Baybe a fákhoz és a Flower Dome-e, majd már mivel második foglalás volt egy edvezményes hajókázást Szingapúrban.

Szállásunk Szingapúrban a Hotel Boss az Agodan foglalva.

2. Szingapúrból Air Asiaval repülünk Jáva szigetére Yogjakartára-ahol 5 napot fogunk eltölteni és egy nagyobb autót béreltem sofőrrel amiben 5-en és a csomagjaink kényelmesen elférnek.

Amit szeretnénk megnézni: Yogjakarta, Borobodur, Prambanan világörökségi templomai, Bromo vulkán-de nem megyünk hajnalban napfelkeltére sem, és a Madakripura vízesés amit nem hagynánk ki.

Jáván a szállások: Yogjakarta 3 éjre D'Senopati Malioboro Grand Hotel

Cemoro Lawangban a Bromonál ITT

Surabaya szállás ITT

3.Surabayat is megnézzük és onnan repülünk Balira-ott az első 6 napunkat Ubudban töltjük és sofőrrel onnan fogunk minden nap kirándulni.

Balin, Ubudban a szállásunk ITT

4.Majd a 6.napon áthajózunk Nusa Penidára-itt 4 napot leszünk és motort bérelve bejárjuk a szigetet.

Nusa Penidán ide foglaltam.

5.Február 3-án visszajövünk Balira és még 6 napot itt is eltöltünk Sanurban.

Újra Balin, Sanurban 6 napunk lesz, ITT

Baliról repülünk Dohán keresztül haza.

Indonéziába utazva lehetőség van VOA-ra magyar állampolgároknak, de ehhez szükséges az előzetes regisztráció ITT. Így nem kell a vízumos fizetőhelynél sorban állni, hanem lehet menni pecsételtetni. A regisztráció nekem 1,5 órámba kerül 2 főre. Mindenkihez új telefonszámot és emailcímet kér a rendszer amit vissa kell igazolni. Kell hozzá egy fénykép és az Útlevél beszkennelt oldala is.

Konzuli Szolgálat oldala

A vízum ára 500ezer IDR. (11800,-) (kártyával fizetve 519500 IDR-t von le. Ha készen van, ki kell nyomatati és azt vinni.

Remélem ezzel időt fogunk ott helyben Yogjakartába érkezve spórolni.

Szingapúri beutazáshoz 2 regisztráció is szükséges, amit a beutazás előtt 72 órával lehet kitölteni, ITT.

Január közepén irány Szingapúr és Indonézia!