2023. október 30., hétfő

Üzbegisztáni utunk és Abu Dhabi összegzése -27.

 



Üzbegisztáni utazásunkat kb 11 hónappal korábban terveztem, iroda nélkül 2-en voltunk 
Olcsó jegyet kerestem Budapestről Abu Dhabiba és ehhez vettem meg az üzbég jegyeket szintén WizzAirrel Abu Dhabiból tovább.
Ezek a jegyek 20-30 USD/fő áron voltak elérhetőek.
🇦🇪Abu Dhabiba pedig 7 éve jártunk utoljára így a visszatérés is kézenfekvő volt.
🇦🇪UAE-be magyar állampolgárok vízummentesen utazhatnak be
🇺🇿Üzbegisztànba magyar állampolgárok magyar útlevéllel vízummentesen utazhatnak be 30 napot nem meghaladó időre.
FONTOS: ⚠️❗️🇺🇿A Konzuli Szolgálat külön felhívja a figyelmet az ottani tartózkodásnál a kötelező regisztrációról, írtam is ezzel kapcsolatban a konzulnak, az a válasz érkezett, hogy igen kell, és szigorúan veszik az ország elhagyásakor, de ezt a szállásoknak kell megtennie, de ha mégsem akkor én tegyem meg és adott is erre egy linket🤣🙃
Hát ezt nem, köszi!
Igy minden szállásunkon kértem igazolást acregisztrációról, volt ahol a monitort lefényképezték, volt ahol kinyomtatták ezt az igazolást. És bizony hazafelé kérték az útlevél lepecsételésekor!
Mivel törvény van rá-kérhetik, így kérni is fogják!
Ismerősöktől pár héttel korábban pl.nem kérték de ez nem jelentette számomra azt, hogy tőlünk nem fogják! Legyen és akkor baj nem lehet!⚠️❗️🇺🇿
📱🇺🇿Érkezéskor a reptéren Ucell szolgáltató simkártyáját vettem meg. 4 USD-ba került és
30 napig érvényes, 20 Gb adattal. Ebből 7.5-t használtunk el, a 8 nap alatt. Hibátlanul működött. A telefonszámát a kártyára írva megkaptuk. Nem kellett hozzá más csak egy független eszköz.
🇦🇪Abu Dhabiba érkezve pedig E-Simet vettem még Üzbegisztánban, ott telepítettem, majd AD-ba landolva már élesedett és volt netem. -itt a WizzAiré volt árban ok,
7 napra 3 Giga adattal 11.5 USD-ba került. Tökéletesen működött.
✈️🚙🚉 Belföldön vonattal és repülővel közlekedtünk.
🚉 Uzbek Temiryollari-üzbég vasútra az indulás elötti 45 nappal korábban lehet jegyet venni, érdemes már előtte tanulmányozni a weboldalt vagy az appot. 45 nappal korábban nyílik a vásárlás lehetősége, de volt hogy 48 nap volt és kb 43 nappal később már nem lehetett venni-szóval igyekezni kell megvenni. Jegy: 10.5 USD/fö
🚉Xiva-Bukhara között vonatoztunk, fekvős járaton-7 órás úton-sokkal jobb volt mint aminek képzeltem😅.
🚉Bukhara-Samarkand közötti járatunk pedig késett az indulással-de szerencsére nem siettünk sehová.Ez a jegy: 8.6 USD-ba került.
Sajnos az Afrosiyob gyorsvonatpt nem próbáltuk ki-legközelebb úgy raknám össze az utat.
De úgy gondoltam, hogy a legmesszebbről indulunk és úgy jövünk visszafelé-mert a látnivalók is kívánják👌 de a WizzAir kb 5x módosította a járatokat és a végén így maradt🫠
✈️🇺🇿Üzbekistan Airways-re a jegyet még márciusban vettem; Tashkent-Urgench vonalon. Egyszer sem módosítottak rajta, ára 23 kg-s feladott csomaggal 44 USD/fő áron volt-szerintem ez korrekt. Nem volt világos, hogy a WizzAires prioritys bőrönd minek fog minősülni, és így nyugodtabban utaztunk. Ne
Kellett feladni pedig volt még hátizsákunk is. Nem fapados. Pontosan indult. ✔️✈️🇺🇿
🚙 Xivából a szállásunk 1 napos kirandulásra vitt minket Karakalpakstanba-a Kizilkum sivatagba, ez kerütm 35 USD-ba. 🪨
👣Xivában, Bukharában gyalogtávra foglaltam szállást így gyalogoltunk.
 Xiva újabb részében van trolibusz is🚎
🏤Szamarkand 500ezres lakosságával nem
kisváros-a távolságok egymástól messze vannak és kell a TAXI. Legjobb a Yandex app-ha rendeled akkor is csak kp-ban lehet fizetni.
Nekünk nem volt-a telefonom nem volt rá alkalmas 🤪 Nekünk a szállásadónk hívott reggelente vagy este taxit vagy a reptérre menet, így tényleg olcsó volt. Ha városban voltunk-megnéztem hogy vagyunk hová mennénk és kb mindenki taxis így elvittek a kialkudott áron-app híján. Igy is szuper volt és még így is sétáltunk naponta 10-18 km-ket!
🛖Xiva látnivalói belépődíjasak-az Ichan Qalaba ha nem mész be sehová akkor ingyenes. Jegyet csak kp lehet venni.
Bukharaban is több minden fizetős.
Szamarkandban is fizetősek a látnivalók. Kártyával lehet fizetni, de a kártyás fizetésnél kb 30-40 Ft-ot +-ban rászámol a kártya.
🇺🇿🏣Tashkent az üzbég főváros a 2.4 millió lakosával igazi nagyváros. Itt sokat gyalogoltunk és főleg a 42 Ft-os metróval metróztunk.
Kell egy jó metrótérkép-kikutatni melyik nevezetességhez melyik metróállomás van közel és már indulhatunk is!🚈
✈️Tashkentben a nemzetközi és belföldi terminál messze van egymástól kb 8 km-re!
🏤Szállások: rengeteg van, mindenki olyat választ amihez kedve, lehetősége van.
 
Vámbéry Árminnak köszönhetően kerültek európaiak látókörébe Közép-Ázsia ezen fantasztikus részei, amik az egykori Selyemút fontos útvonalai voltak-ő álruhában járta a környéket.
 
Aki teheti menjen! Igazi unikum, biztonságos és bátran ajánlom ha valaki különlegesre vágyik, de azért kell egyutazós rutin, nagyfokú türelem és rugalmasság is🌎👌 és nem árt ha tudsz oroszul 😃 vagy legalábbis tanultál valaha .
 
Közép-Ázsia számunkra felkerült a látni kell országok közé és szép sorban meglátogatjuk Őket ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Törökország: Kappadókia és Antalya-tervezés 1.

 Update: Kellemes megtapasztalás: indulás előtt 1 héttel be lehet csekkolni a Pegasus Airlines jártaira-ha nem vettél ülőhelyet akkor is és ...