2023. október 24., kedd

Buhara felé vonatozunk -Üzbegisztán 14.

 Reggeli után a szállásadónk kivitt minketa  xívai vonatállomásra. Autóval nem volt messze-trolibuszt is láttunk így reggel Xívában... a Xíva Vokzal kb 15 perces autózásra volt a szállásunktól.

A vasútállomás nagy üvegfelületes épülete tetején messziről virit a Vokzal felirat.Bemenni csomagátvilágítás után lehet, majd ezután még menni kell és akkor jutsz be a vasútállomás épületébe... itt jegypénztár is működött, ahogy mennél ki a peronra ott ült 2 férfi az asztalnál és ott csippantották le a jegyeinket: én itthon kinyomtattam őket...

ennyi volt, semmi más regisztráció vagy okmányellenőrzés nem történt...

Majd egy vonat állt az állomáson, erre kellett felszállni, meg kellett keresnünk a jegyen lévő kocsit-de volt aki segített :)

Jegyeinket itthonról vettem meg az Üzbég vasút oldalán. Ezt jól teszed ha előre ismerkedsz az oldallal-én hónapokkal korábban ismerkedtem vele :) és jól tettem, nem ijedtem meg semmitől...

Az adott dátum előtt 44-45-46 nappal korábban lehet megvenni a jegyet és ez is cak pár napig működik. Ha lemaradsz nem tudom mi van-nekem sikerült megvenni minden jegyünket, de 1 héttel később már zárva voltak a mi dátumainkra az időpontok, később nem tudtam volna jegyet venni. 

Xíva-Bukhara

Bukhara-Szamarkand jegyeket vettem, sajnos az Afrosiyab-ot nem próbáltuk ki.

Az út 7 óra 5 perces lesz, eddig szuper olasz utastársaink vannak. Végigdumáljuk az utat .
Az élmény megfizethetetlen.
Xiva-Adijan vonalon Bukharában mi kiszállunk.



környék a  vasútállomás mellett













ez már a buxarai vasútállomás

 

Az utastársainknak felettünk lévő fekvő jegye volt, de több mint 7 órát senki nem bírt ülni, Paula pedig elkezdett horgolni, hogy jobban teljen az idő. Guido pedig felmászott és ő volt az aki elsőnek aludt el. Én is kitartottam, de mivel a net Xívát elhagyva nem működött és csak Bukhara előtt kb 40 perccel jött vissza-így én is aludtam.

1x mentem ki a mosdóba-de megfogadtam kibírom, mert többet nem akarok kimenni oda :)

A vagon tele lett, voltak európai utastársak is a mi kocsinkban, de mindenki a helyén maradt, csak a helyiek mászkáltak és az út elején jöttek ismerkedni :)

Helyiek főztek teát, de  a teakonyhát látva én nem akartam azt meginni-és nem is ittuk meg-nem mertük-pedig nekünk hozták azt.

Szállásunktól kértem fuvart a vasútállomásra-tudom, hogy sokat fizettünk helyi viszonyokhoz, de nekünk ez megért 7,5 dollárt.

Kb 20 km-re van a szállásunk a vasútállomástól és innen megyünk tovább 1,5 nap múlva hajnalok hajnalán....

Gyorsana  szállásra értünk, lezuhanyoztunk, levetkőztünk lengébb ruhára ugyanis Buharában egész meleg volt már.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Törökország: Kappadókia és Antalya-tervezés 1.

 Update: Kellemes megtapasztalás: indulás előtt 1 héttel be lehet csekkolni a Pegasus Airlines jártaira-ha nem vettél ülőhelyet akkor is és ...