2022. október 21., péntek

Wadi Rum -Jordánia 7.

Ezzel kapcsolatban nagy dilemmában voltam az érkezés napjáig is. Szállást a  booking.com-on foglaltunk és a programokat és azok árait a szállásadó küldte meg Whatsappon.

A szállás ára tartalmazta a reggelit is, így csak vacsorát kellett kérni-ami tipikus beduin vacsora vol-ott készítették a földben elásva.

Nekem nagyon műanyag füstös ízűre sikeredett főleg a burgonya és volt olyan husi is ami átvette ezt az ízt... ez 10 JOD-ba került fejenként-másra esélyünk sem volt itt.

Ahogy közeledtünk a szállásadónk írta, hogy küldjek a kocsiról fényképet... és megváltoztatta a találkozási pontot-utólag rájöttem miért. Mivel az első találkozási pont az ő háza lett volna-de ahhoz át kellett volna haladnia  Wadi Rum ellenőrző ponton... és mivel nagy terepjáróval voltunk-ezt nem akarta velünk kifizettetni... így egy jóval előbbi faluba küldte értünk a testvérét autóval, hogy kövessük és az úttal párhuzamosan a homokban elmentünk a falujukba-kikerülve a katonákat és a saját házába hajtottunk.

követjük a kocsit a homokban az úttal párhuzamosan kikerülve az ellenörző pontot

itt jókat villámlott és dörgött

Itt megbeszéltük a részleteket és mondta mivel olyan autóval vagyunk hogy simán elmegy a homokban autóval megyünk a táborba és ott fogunk parkolni. Ez nekünk is könnyebbség volt. A programokat megbeszéltük... mi normál autózást kértünk 4 órásat-de felajánlotta, hogy ha lemondjuk a bookingos foglalásunkat akkor a VIP Jeeppel fognak vinni normál autó árán! Naná belementünk-még 4,5 óránk volt a  büntetlen lemondáshoz! Így nem 50 JOD-ért autóztunk fejenként szuper ülésű autóval, hanem csak 30 JOD-ért 4 órát- ami utólag is mindenképp megérte nekünk. Eleinte szemerkélt az eső és jól jött a tető a fejünk felett, de nagyon melegben is hasznos lehet az árnyékolás.

A bookingos képeknek köze nincs a valósághoz, még akkor sem, hogy tudtam, hogy nem a buboréksátrat foglalom-nekem ennyit nem ért volna meg. Így 3 főre reggelivel 70 illetve 80 USD volt 1-1 szoba, saját fürdővel és a  tájra néző sátorral.

Az a gyanúm, hogy itt van sok tábor/camp és mindenki tölti azt és mindegy kinek mi a neve-ki tudja eladni az adott sátrat.... konkrétan 1 vagy 2 luxushely volt kitáblázva hogy ez az ami...a  többi nem...

Szóval becsekkoltunk és bepakoltunk és 14 órakor indultunk a sivatagba a jeeptúrára  a gyakorlott sofőrünkkel aki Maher fia volt.

megyünk a táborba követve az autót...

első megállónknál teáztunk-mondjuk mindegyiknél is :)

Innen már a táborba autóztunk vissza.

kiássák a kész vacsorát a földből

Jó éjt Wadi Rum!

Fizetni reggeli után fizettünk-kártyával. Revolut kártyát használtunk a fizetéshez, Ft számláról fizetve és nagyon jó árfolyamon váltotta a JOD-ot. 590 Ft/JOD árfolyamon tudtuk rendezni a számlát-mindennel együtt. A reggeli az árban volt, a vacsora 10 JOD/fő volt, a jeeptúra pedig 30 JOD/fő áron. A szállásunk pedig 70 USD volt /3főre 1 éjre saját fürdővel. Mivel ellenőrző ponton nem jártunk belépőt nem fizettünk-mondjuk a  JP tartalmazza ezt is.

Reggeli után-ami szinte 0 volt elindultunk Aqaba irányába a Vörös-tengerhez. Szerencsére az idő is kifogástalan maradt, írány a strand!